Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
1080p:
1080i:
DVD:
Hi
No tak wyglada mniej wiecej pelna ramka (to tak pogladowo tylko)
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
A tak wyglada wycinek z ramki (1920x1080)w pelnej rozdzielczosci 1:1 z przeplotem
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
A tak wyglada wycinek z ramki (1920x1080)w pelnej rozdzielczosci 1:1 bez przeplotu
Pytanie nie co jest lepsze, bo filmy przewaznie beda "p" a obraz ze studia "i" a raczej po co obenie jest "p" i "i" skoro mamy technologie PLASMA i LCD ktore sa z definicji bez przeplotu! Przeplot moim zdaniem byl wymuszony przez konstrukcje telewizora (rozdzielczosc, liczba lini, czestotliwosc itd...) ale przeciez te problemy i ograniczenia technologiczne mamy juz za soba.
Maro moze zrob upload tych fotek na http://www.pictiger.com/ zanim sie uporam co sie stalo ze niema zalacznikow ;-)
Dzisiaj bylem uczestnikiem rozmowy czemu producenci niewchodzą z TV ktore obslugują 1080p... a moze jest tak ze TV z natywną 1920x1080 obslugują jednak 1080p (nie pisza o tym poprostu w specyfikacji...juz nieraz mielismy przyklad ze cos nie jest opisane a to ma). W sumie jak my mozemy to rozpoznac? Mamy np. TV 1080 puszczamy film w 1080p z komputera i on idzie...i teraz wez czlowieku rozpoznaj czy to jest naprawde 1080p czy 1080i...skoro roznice sa niewielkie...ostatnio gdzies widzialem zdjecia z targow w las vegas i tam staly dwa TV jeden z sygnalem 1080i a drugi 1080p i sam redaktor napisal ze roznica jest nieznaczna.
Cze
Oto pliki tymczasowo na PicTiger'ze
Free Image Hosting - PicTiger
A co do rozpoznawania trybu 'i' lub 'p' to najwieksza roznica jest w ruchu (czy to wewnatrz kadrowym, czy kamerowym) bo teoretycznie w trybie 'i' mamy 2xwiecej obrazow. Przy czym roznice ta widac lepiej, jak mi sie wydaje, na monitorach CRT (kwestia odswiezania obrazu 50Hz dla PAL lub 60Hz dla NTSC)
Pzdr. Maro
Ale Maro cos jest nie tak:
Taki efekt rozmazania jest mi znany i mam taki wlasnie efekt na lapie ktory ma tylko VGA i nie ma true HD. I jak puszczam cos co jest w 1080i to wlasnie mam taki efekt co ty dales ze jest w 1080i. A jak puszczam juz z poprawnego zrodla to mam efekt super czyli taki jak niby w 1080p ...hmmm
Moj TV na wyjsciu VGA nie obsluguje Przeplotu co jest zaznaczone w instrukcji. Wiec filmy z lapa sa rozmazane w czasie ruchu.
A ze Snazio juz jest okej....
Ale Maro cos jest nie tak:
Taki efekt rozmazania jest mi znany i mam taki wlasnie efekt na lapie ktory ma tylko VGA i nie ma true HD. I jak puszczam cos co jest w 1080i to wlasnie mam taki efekt co ty dales ze jest w 1080i. A jak puszczam juz z poprawnego zrodla to mam efekt super czyli taki jak niby w 1080p ...hmmm
Moj TV na wyjsciu VGA nie obsluguje Przeplotu co jest zaznaczone w instrukcji. Wiec filmy z lapa sa rozmazane w czasie ruchu.
A ze Snazio juz jest okej....
Zgadzam sie z tym ze DOBRY de-interlacing to nie jest prosta sprawa i sa zarowno rozne techniki usuwania przeplotu jak i roznego rodzaje programy jak i wtyczki do programow zajmujace sie de-interlacing'iem.
Pytanie po co wprowadzac(utrzymywac) cos co wszyscy chca usuwac?! Po co w HDTV interlace kiedy CRT odchodzi do lamusa? No chyba ze tak nie jest i sie myle? Jak TAK NAPRAWDE ma sie tryb 'p' i 'i' do wyswietlaczy nowego typu (PLASMA, LACD) ? Jak sie przeklada TAK NAPRAWDE 50 polobrazow1080i do 25 obrazow w trybie1080p na LCD czy PLASM'ie? Czy ktos to wie ale z technicznego punktu widzenia, bo tak na oko to 'i' wydaje sie byc bardziej plynne (elektroniczne, mniej filmowe) co jest logiczne. No i mozna tu wrocic do tematu watku 1080p vs 1080i??
Ps. Do DVD bym nie porownywal bo chyba nie ma to sensu, wiadomo co jest lepsze
2Ps TOmekk znalem ta strone skadinad bardzo dobra
Pzdr. Maro
...ten problem poruszany na wielu forach.
Przede wszystkim trzeba odróżnic przesył (np progressywny) z samym sygnałem progressywnym (dwie różne "rzeczy").
Tutaj podaję namiar na nagranie progressywne (i nie tylko):
>>>interlaced v/s progressiv <<<
i będzie np. widać co uzyskamy, gdy film interlaced puścimy przez progressywne.
Ps - wiadomo, że w analogowym PAL króluje interlaced i najlepszy sprzęt, to taki , co by pogodził "stare z nowym" (w obecnym czasie).
Do tego dochodzi jeszcze tzw. tryb filmowy (stworzony do progressywnego...).
Efekt kreseczek może wynikać z używania karty ATI, które są tańsze i wydajniejsze od GF, jednak nie maja pewnych sprzętowych bajerów jakim jest np. funkcja PURE VIDEO.
Nie wiem ile w tym prawdy ale widziałem filmik w HD "pure video", na którym było pokazane, jak
w dobrych kartach GF (GeForce seria 6 i 7) jest pięknie niwelowany ten nieprzyjemny efekt kreseczek.
Tu możecie zassać i zobaczyć jak to działa w 720p i 1080p:
http://www.nzone.com/object/nzone_hdcontent_home.html
Wydaję mi sie, że jeśli chodzi o materiał z natury progresywny a więc filmy kinowe i sporo nowszych produkcji telewizyjnych (seriale) niezależnie od tego czy rejestrowanych kamerami 35mm czy HD w trybach progressive to problem z późniejszą emisją HDTV w 1080i powinien być mało zauważalny - jeden pełen obraz w "i" składa się co prawda z dwóch półpól ale przecież "źródłem" dla tych dwóch półpól jest ta sama klatka filmu. Studia filmowe nie robią mastringu w 1080i filmów/programów, które były zarejestrowane progresywnie - z tego co wiem to na etapie emisji sprzętowo sygnał 1080p z magnetowidu jest transkodowany w 1080i. Ale może się mylę. Co innego jeśli materiał był rejestrowany oryginalnie kamerami HD w wariantach z przeplotem. Tutaj rzeczywiście - jak na załączonych screenach powyżej - takie efekty wyjdą - po prostu pomiędzy "złapaniem" linii parzystych i nieparzystych obiekt albo kamera (albo jedno i drugie) się poruszyli.
Niemniej jednak trzeba pamiętać o dwóch aspektach formatów z przeplotem; po pierwsze jesli chodzi o emisję to zabierają mniejsze pasmo i np. dlatego nadawcy (nawet w US) nie kwapią się do nadawania w 1080p (mniej płacą za transpondery) a po drugie to wydaję mi się, że mimo wszystko w relacjach sportowych (szybkie ruchy wewnątrzkadrowe jak i samej kamery) formaty "i" lepiej się sprawdzają pomimo rozmyć na krawędziach bo generalnie ruch jest płynniejszy. W rejestracji w progressive nie mamy tych rozmyć krawędziowych ale przy szybkich ruchach wchodzi nam strobo - od zawsze jest to nawet w kinie zauważalne przy np. szybkiej panoramie kamery lewo-prawo.
wydaję mi się, że mimo wszystko w relacjach sportowych (szybkie ruchy wewnątrzkadrowe jak i samej kamery) formaty "i" lepiej się sprawdzają pomimo rozmyć na krawędziach bo generalnie ruch jest płynniejszy. W rejestracji w progressive nie mamy tych rozmyć krawędziowych ale przy szybkich ruchach wchodzi nam strobo - od zawsze jest to nawet w kinie zauważalne przy np. szybkiej panoramie kamery lewo-prawo.
Pod warunkiem że porównujesz efekt 1080p24 do 1080i50 a nie np do do progresywnego 720p50 czy 1080p50 gdzie ruch bedzie jeszcze płynniejszy.
Oczywiście jeśli mówimy o oryginalnym formacie rejestracji. Jeśli wersja 1080p50 czy 720p50 powstała z kinowego fomatu 1080p24 to płynności ruchu jej nic a nic z przekonwertowania nie przybędzie.