ďťż

JAKA NARTA DLA INSTRUKTORA REKREACJI RUCHOWEJ. 198cm 85kg poziom 7. HEAD SUPERSHAPE ?

Katalog wyszukanych fraz

Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowości rapidshare download.

1. Mężczyzna

2. 22 lata

3. 85 kg

4. 198 cm

5. 8-10 sezonów [ostatnie 4 sezony jeździłem regularnie po około 20 dni w sezonie]

6. Poziom 7

7. Buty HEAD niestety nie znam pełnej nazwy, flex 40-50 [wiem są do wymiany ale to dopiero za rok, myślę o 80-90]

8. Ostatnio jeździłem na nartach slalomowych firmy KNEISSL dł. 183 cm. Są podobne do tych http://www.allegro.pl/item832162557_...tan_okazj.html miały słabą talie ale dobrze sobie na nich radziłem i próbowałem jazdy carvingowej. Miałem również okazje jeździć przez kilka dni na ATOMICACH SUPERCROSSACH i choć w małej części poczuć "wiatr w żaglach" na szybkiej narcie gigantowej http://www.allegro.pl/item836006021_...szy_model.html

9. Z racji swoich "gabarytów" jazda śmigiem wygląda u mnie nieco w zwolnionym tempie po części przez narty i słaba dynamikę nad którą staram się ciągle pracować. Co do skrętów to próbuję wszystkiego. Czasem krótkie skręty, NW i oczywiście długi skręt carvingowy przy dużej prędkości. Nie radzę sobie zbytnio z puchem : (

10. Lubie trasy dobrze przygotowane [sztruks], ale równie dobrze radze sobie na czarnych odcinkach. Do tej pory jeździłem głównie w Polsce [Karpacz, Szklarska, Wisła i okolice, Czarna Góra] oraz w Czechach i na Słowacji [Martin]. Niestety nie było mi dane jeździć po znakomitych alpejskich stokach.

11. Chcę doskonalić wszystkie znane techniki jazdy z głównym naciskiem na śmig, długi skręt carvingowy oraz fun. Styl sportowy

12. Kondycja bardzo dobra, jeżdżę po około 20-25 dni w roku, ponadto czynnie uprawiam sport na co dzień.

13. Jako, że narta ma mi pomóc rozwijać swoje umiejętności i doskonalić technikę płynnej jazdy w każdych warunkach przy stosowaniu różnych skrętów swój wzrok kieruję raczej na nartę z segmentu RACE o SLALOMOWYCH właściwościach. Narty używane do około 1 000 zł.

Podsumowując dodam, że jestem studentem AWF, w zeszłym roku odbyłem kurs na INSTRUKTORA REKREACJI RUCHOWEJ ze specjalnością NARCIARSTWO ZJAZDOWE. Szukam narty slalomowej o małym promieniu skrętu [do 15 m]. Długość jaka mnie interesuje to 177 cm, a jeśli jestem w błędzie to proszę o korektę. Zafascynowałem się ostatnio nartą HEAD SUPERSHAPE MAGNUM [122-71-107] o r. 14,3 lub coś w podobie, z sezonu 2007/2008 za 700 zł. Pisząc chciałbym, aby ktoś z was pomógł mi wybrać coś odpowiedniego dla przyszłego INSTRUKTORA NARCIARSKIEGO. Taką nartę na której można spokojnie zademonstrować podstawowe techniki skrętów [pług, łuki płużne, skręt z poszerzenia kątowego, etc.] a po "obiedzie" wskoczyć i poszaleć trochę na swój sposób.

Dziękuję z góry za jakąkolwiek pomoc i chęci. Pozdrawiam. Michał


Bardzo dobry wybór. Co prawda ja wolę narty twardsze niż ten HEAD ale testowałeg go 3 tygodnie temu i bardzo przypadły mi te narty do gustu. Ładnie trzymają się śniegu, na krawędziach zupełnie poprawnie a i w ześlizgu też dobrze. Jednym słowem uniwersalna narta, ani za mięka ani za twarda ...
Dorzucam jeszcze krótki filmik, który wygrzebałem z komputera. Zaznaczam, że gdy jadę wydaje mi się, że wszystko wykonuje bardzo szybko, ale na filmiku widać brak dynamiki i szybkości. Jestem dość wysoki dlatego tak to się wszystko prezentuje. Film z początku sezonu nakręcony przed kursem, dlatego myślę że teraz jest trochę lepiej : ) oto link do ściągnięcia filmiku

http://www.speedyshare.com/files/19546853/mihu.avi
po 1 ja jestem przerażony twoimi butami ... 50 flex przy 85kg i 7 w skali ?! :eek::eek::eek::eek::eek::confused:

pomyśl o butach o flexie koło 120. Do przyszłego instruktora przyjdą dzieci 6 letnie z takim flexem jak nie wyższym . I moja sugestia kup najpierw porządne buty narty można wypożyczyć jeżeli nie mamy od razu funduszy ale but to podstawa a przy twojej budowie to twoje buty są miększe niż moje "papcie";)


Kurcze wiem wiem ze te moje buty to porażka : ( muszę to poważnie przemyśleć. Może się sprężę i kupię i narty i buty żeby móc solidnie trenować przez ten sezon i podnieść swoje umiejętności. Boję się flexu 120 bo nie jeżdżę zawodowo a poza tym przy całodziennym pobycie na stoku może mi to trochę doskwierać : ( Czy 90-100 byłby w miarę ok ?

Dzięki za te porady, jeśli macie coś jeszcze do dodania piszcie śmiało nie boję się krytyki itd. chcę być lepszy a sam nie potrafię zauważyć wszystkich błędów lub doboru złego sprzętu.
Bez przesady z tą twardością butów. Przy Twoich umiejętnościach i wadze flex 90-100 wystarczy. Wybierz twarde, ale wygodne (jedno nie wyklucza drugiego). Nad twardszymi butami będziesz się zastanawiał jak stwierdzisz, że Ci są potrzebne.
Też mi się wydaje ze 90-100 będą w sam raz. Co sądzicie o długości narty czy 177 cm będzie w porządku ? Piszę, że 177 cm bo taka nartę ma w kolekcji HEAD a co do innych slalomówek to nie bardzo wiem które mają podobna charakterystykę. ATOMIC SL9, SL12, FISHERY, jakie inne jeszcze mógłbym wziąć pod uwagę ?
hmm twoja waga to 85kg i boisz się butów 120 ;) a ja ważę 55kg i mam 110 chyba czy 120 i zmieniam w tym roku na więcej ... Twoja sprawa mówię Ci tylko ze im większy flex(oczywiscie but ma być wygodny) tym łątwiej jest prowadzić i kontrolować nartę

atomic sl 11 , fischer wc sc , fischer wc sc pro
Długi,
Przy Twoim wzroście slalomówki Heada wydają się zbyt krótkie.

Też mi się wydaje ze 90-100 będą w sam raz. Co sądzicie o długości narty czy 177 cm będzie w porządku ? Piszę, że 177 cm bo taka nartę ma w kolekcji HEAD a co do innych slalomówek to nie bardzo wiem które mają podobna charakterystykę. ATOMIC SL9, SL12, FISHERY, jakie inne jeszcze mógłbym wziąć pod uwagę ? Head Magnum to takie wszystko i nic. To już nie slalomka a jeszcze nie gigantka. Jeśli zamierzasz poważnie zająć się tym fachem to lepszym rozwiązaniem byłby zakup dwóch nart SL i GS albo przynajmniej na początek nart z jednej grupy. Na Magnum'ach nie pojedziesz ciasnego slalomu ani szybkiego giganta.

Buty... bezapelacyjnie do wymiany - to powinno być teraz Twoim priorytetem.

Pozdrawiam.
Wiem, że krótkie ale dłuższych nigdzie nie ma : (

ATOMICI tak średnio mi podchodzą mimo, iż opinie o nich są wręcz rewelacyjne. Wydają mi się mało solidne, ale to tylko moje odczucie gdy trzymam w ręku SL-ki i SuperShapey [bez obrazy]. Pytanie teraz jakie te SS bo są rożne nazwy i ja się szczerze pogubiłem. Co oznacza ten iSupershape albo Supershape Magnum etc ? [ta literka i oznacza modele z tego roku?]

Sorry, że się tak nie znam ale jak zaczynałem jeździć to ojciec kopił mi zwykle proste narty dłuższe ode mnie o 20 cm i tak jeździłem na nich aż się z nimi zrównałem dlatego przez całą karierę narciarska było to dla mnie nie istotne jakie narty założę i tak sobie radziłem. Wiem, że teraz po przesiadce na narty z prawdziwego zdarzenia [mocno taliowane] mogę być zaskoczony ich szybkością i brakiem kontroli ale zapewniam, że zrobię dużo żeby przejąć nad nimi "władzę" w jak najkrótszym czasie : P

Coraz bardziej mam klapki na oczach, a przed sobą widzę tylko te HEADY :D

RYSIEKVR rozumiem. Póki co zawsze irytowalo mnie to, że nie potrafię dośc szybko przejść z jednego skrętu do drugiego [jazda śmigiem] dlatego zależałoby mi na narcie z mocną talią [coś kolo 120-70-105]. Dodatkowo długość też ma znaczenie i im dłuższą wybiorę tym R będzie większe tak ? Jak na razie chcę SLALOMKĘ, która pozwoli mi szybciej przechodzić ze skrętu w skręt a także na zabawę ze skrętem carv.

RYSIEKVR rozumiem. Póki co zawsze irytowalo mnie to, że nie potrafię dośc szybko przejść z jednego skrętu do drugiego [jazda śmigiem] dlatego zależałoby mi na narcie z mocną talią [coś kolo 120-70-105]. Dodatkowo długość też ma znaczenie i im dłuższą wybiorę tym R będzie większe tak ? Jak na razie chcę SLALOMKĘ, która pozwoli mi szybciej przechodzić ze skrętu w skręt a także na zabawę ze skrętem carv. No to celuj w iSupershape a nie w wersje Magnum. 70cm pod butem nie przyśpieszy zmiany krawędzi.
Witam, ja poleciłbym Ci nartę Nordica Dobermann Spitfire ewentualnie spitfire pro.
Po licznych rozmowach stwierdziłem, że jest mały promień więc jakoś do slalomu by się nadawała, a w talii jest dosyć szeroka jak na slalomkę (70mm) przez co podobno ma być stabilniejsza ale też mniej dynamiczna niż typowa slalomka. Kolega ma z roku 07/08 ale Dobermanna Sl i mocno poleca. Ostatnio oglądałem spitfire pro trochę przeraziło mnie że ma mało krawędzi (podobno od początku bo oglądałem nartę używaną). Ja mam takie same zamiary jak Ty niedługo chcę uczyć tylko pierwsze w tym roku musze zaliczyć kurs na pomocnika instruktora więc potrzebuję slalomki, którą później będę mógł wykorzystać do uczenia bo dla własnej potrzeby mam zawodniczą Fischerkę. (na nartach śmigam już dosyć długo i podchodzę do tego bardzo poważnie głównie trenuję jazdę sportową-giganty). Rozglądnij się za tymi spitfire i porównaj.
P.S.

No to celuj w iSupershape a nie w wersje Magnum. 70cm pod butem nie przyśpieszy zmiany krawędzi. ??ta akurat narta jest rowniez bardzo dynamiczna i mozna na niej naprawde szybko przejsc ze skretu w nastepny:)
IR3K mówisz o tej MAGNUM tak ? Że ona też łatwo przechodzi ze skrętu w skręt mimo że ma 71 mm a nie 66 mm jak zwykła Supershape ?

Tutaj znalazłem specyfikacje tych nart i w sumie ciężko jest mi je dopasować do tych sprzed sezonu lub dwóch bo nie wiem czy szata graficzna jest nadal taka sama dla poszczególnych modeli.

http://www.head.com/ski/ski.php?region=pl&tag=racing

Te narty które mam na oku są w odcieniach zielonych a dokładniej to one wyglądają tak

http://www.allegro.pl/item825874070.html

Przypomnę że maksymalna dł. tej narty to 177 cm

LUIGI zaraz będę czytał o tych twoich nartach bo szczerze mówiąc o NORDICACH za dużo nie słyszałem :confused: heh

Dzięki i tak za wszystkie komentarze i pomoc

??ta akurat narta jest rowniez bardzo dynamiczna i mozna na niej naprawde szybko przejsc ze skretu w nastepny:) Mam zarówno iSupershape jak i Magnum (rocznik 7/8) :)... różnica przy zmianie krawędzi w ciasnych skrętach jest baaardzo znaczna. Oczywiście przy zataczaniu długich carvingowych skrętów się tego nie odczuje. A w temacie dynamiki też bym polemizował - to NIE są te same deski.
Popre RyśkaVR- 5mm w talii jest bardzo odczuwalne przy przechodzeniu ze skrętu w skręt. I teraz wszystko tylko zależy czego się szuka- niektórym pasuje to, innym tamto :)
Bez osobistego sprawdzenia się nie obejdzie.
Pozdr
Marcin
Powoli wnioskuję że najlepiej byłoby żebym najpierw przetestował dane narty [2-3 modele] i dopiero potem podjął decyzję. Doceniam to i również się z tym zgadzam tylko martwi mnie fakt, że w wypożyczalniach mogę nie dostać tych modeli jak np HEAD iSS, SS MAGNUM, ATOMIC SL11, bądź FISHERY WC w odpowiadającej mi długości [177-183 cm] bo w takich przedziałach planuję "przebierać" i w dodatku w dobrym stanie tzn takim w jakim one są normalnie użytkowane przez właścicieli a nie ludzi, którzy nic sobie z tego nie robią i wypożyczony sprzęt traktują gorzej niż taki który by znaleźli na ulicy lub pod sosną w swoim ogródku [i bez urazy dla kogokolwiek bo nie o to tutaj chodzi].

Nasuwa mi się automatycznie pytanie czy jeżeli mam model narty typu HEAD SS MAGNUM o dł. 177 cm to czy każda którą znajdę w tej długości będzie miała identyczne taliowanie [122-71-108], czy różnice będą oscylowały w granicach 1-2 mm na każdej z szerokości ?

W odpowiedzi na post odnośnie różnicy 5 mm przyznam że 71 mm pod kapciem dawałoby mi niewielka przewagę na miękkim śniegu [puchu] czyż nie ?

Still waitin' :confused:
O ile dobrze pamiętam, większość nart ma identyczne taliowanie dla wszystkich długości dla danego modelu.
Pomysł z testem bardzo dobry. Nawet jeśli ni znajdziesz konkretnego modelu to chociaż znajdź narty o podobnym taliowaniu- to ci da pogląd na sytuację. Lepszy rydz niż nic.
Pozdr
Marcin
Rozumiem.
Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć na temat iSUPERSHAPE tzn tych zwykłych które mają talię 121-66-106 oraz SUPERSHAPE MAGNUM 121-71-107

Powoli decyduje się na wymianę butów choć tego nie planowałem. Idę właśnie do sklepu rozeznać się w tym temacie. Obstawiam twardość 80-90 ponieważ mój styl jazdy nie jest aż nadto agresywny. Jeśli chcecie coś skomentować piszcie śmiało będę wdzięczny.
Tak z głupiego franc powiem: Elan Speedwave 14?
że wtrącę... zawodowcowi doradzają jakie narty dobrać... na forum... bez próbowania :d... hmmm... ale może się czepiam...
Cześć
Tytułując się instruktorem i pytając się o dobór narty na popularnym forum albo:
- kłamiesz że jesteś instruktorem
- nie masz pojęcia o narciarstwie a masz uprawnienia.
Czy nie pojmujesz chłopie żę próbujesz pytać się o dobór nart tych których chciałyś uczyć - nie uważasz że to jest przegięcie???
Pozdro
Mitek
MITEK i reszta.

Jakbyś uważnie czytał i oglądał to co pisałem to może byś zrozumiał ze cale życie śmigałem na "prostych dechach". Te KNIESSLE były taliowane ale na pewno nie tak jak obecne narty dostępne na rynku. Nie jestem znawcą w tym temacie jeśli chodzi o szczegóły. Chciałem się poradzić tych co jeżdżą na różnych nartach carvingowych i mają możliwość ich testowanie. Znają je i potrafią wyczuć różnice a nie ja świeżak w temacie nart carv. Znam modele nart i ich parametry ale tylko z teorii. Jeśli się chciałeś ponabijać to ci się to udało. Masz twarz dziecka a pocisnąłeś INSTRUKTOROWI. BOMBA ziom !
Nie cfaniakuj bo to nie miejsce na to. A jak cie to drażni to się nawet nie wysilaj. Twoja pomoc i porady nie są mi do niczego potrzebne ! Chętnie usłyszę co inni mają do powiedzenia.

MITEK i reszta.

Jakbyś uważnie czytał i oglądał to co pisałem to może byś zrozumiał ze cale życie śmigałem na "prostych dechach". Te KNIESSLE były taliowane ale na pewno nie tak jak obecne narty dostępne na rynku. Nie jestem znawcą w tym temacie jeśli chodzi o szczegóły. Chciałem się poradzić tych co jeżdżą na różnych nartach carvingowych i mają możliwość ich testowanie. Znają je i potrafią wyczuć różnice a nie ja świeżak w temacie nart carv. Znam modele nart i ich parametry ale tylko z teorii. Jeśli się chciałeś ponabijać to ci się to udało. Masz twarz dziecka a pocisnąłeś INSTRUKTOROWI. BOMBA ziom !
Nie cfaniakuj bo to nie miejsce na to. A jak cie to drażni to się nawet nie wysilaj. Twoja pomoc i porady nie są mi do niczego potrzebne ! Chętnie usłyszę co inni mają do powiedzenia.
no toś teraz pojechał :D... mitek po prostu młodo wygląda, a ty mu tu z "cfaniakowaniem" :D :D...

chodzi głównie o to, że jeśli jesteś instruktorem... no dobra... ujmę to inaczej... Od pewnego poziomu jazdy nie dopbiera się nart, bo testy, lub inni powiedzieli, tylko się je sprawdza... Ale ja jak zwykle mogę się mylić :D...
Cześć

MITEK i reszta.

Jakbyś uważnie czytał i oglądał to co pisałem to może byś zrozumiał ze cale życie śmigałem na "prostych dechach". Te KNIESSLE były taliowane ale na pewno nie tak jak obecne narty dostępne na rynku. Nie jestem znawcą w tym temacie jeśli chodzi o szczegóły. Chciałem się poradzić tych co jeżdżą na różnych nartach carvingowych i mają możliwość ich testowanie. Znają je i potrafią wyczuć różnice a nie ja świeżak w temacie nart carv. Znam modele nart i ich parametry ale tylko z teorii. Jeśli się chciałeś ponabijać to ci się to udało. Masz twarz dziecka a pocisnąłeś INSTRUKTOROWI. BOMBA ziom !
Nie cfaniakuj bo to nie miejsce na to. A jak cie to drażni to się nawet nie wysilaj. Twoja pomoc i porady nie są mi do niczego potrzebne ! Chętnie usłyszę co inni mają do powiedzenia.
Jeżli jesteś instruktorem to powinieneś wiedzieć, że mechanika jazdy na nartach taliowanych i nietaliowanych jest praktycznie identyczna i takie rozróżnienie na jazdę na narcie taliowanej i nie nie ma sensu.
Uważam po prostu, że tytuł instruktora zoobowiązuje do wiedzy i umiejętności a przynajmniej do zachowania pozorów.
Uprawnienia o jakich piszesz to uprwanienia do wykonywania pracy i przyjmowania odpowiedzialności za ludzi stary. Pytanie o rodzaj nart to jedno z najczęstrzych pytan jakie zadają uczeni ludzie. Ciekaw jestem co wtedy odpowiadasz?
Zastanów się spokojnie w jakim świetle stawiasz kolegów, którzy poważnie traktują swoją pracę?

Pozdrawiam kolegę.
Wielkie dzięki za pomoc : Z
Witam po krótkiej przerwie.

Piszę bo skorzystałem z waszych podpowiedzi i sugestii i pojechałem w góry bez nart. Pierwszego dnia wypożyczyłem slalomowki SALOMONA [cos jakby streetcrossy, ale nie crossmaxy - mniejsza o to]. Długość 170 cm, talia 122-66-98, promień około 13 m. Od razu czułem różnicę w porównaniu ze swoimi starymi KNEISSLAMI [183 cm, 96-66-96]. Narta lekka, zwrotna i skrętna. Śmig wychodził szybciej i pewniej, jazda na krawędziach też fajna, czułem jak ładnie wchodzi w skręt dzięki szerokim dziobom nart.
Drugiego dnia postanowiłem wziąć FISHERY RC4 gigantowe długość 175 cm, tali 112-66-98, promień 17 m. Różnica w trzymaniu była kolosalna. Narta ciężka, solidna, bardzo dobrze spisywała się podczas jazdy carvingowej, byłem nią zachwycony. Nawet śmig dobrze mi w niej wychodził.
Teraz już wiem na czym stoję i czego chcę. Mimo szczerych chęci i dużego wysiłku jazda carvingowa na starych KNEISSLACH mi nie wychodziła, wsiadając na taka nartę widzę ogromną różnicę w ich prowadzeniu. Żałuję tylko, że rozpoczęcie sezonu musiałem przejeździć w starych butach, które nie dość, że są za duże o 2 cm to jeszcze mnie obcierają na piszczelach : ( nowe były w drodze ale poczta polska jakoś się nie spieszyła w dostarczeniu paczek przed świętami.

Buty jakie kupiłem to SALOMON IMPACT 7 o twardości 80, myślę że do moich umiejętności będą w sam raz tym bardziej, że poprzednie miały coś kolo 50.

W czwartek kolejny wyjazd z nowymi butami, lecz bez nart. Po powrocie będę myślał nad kupnem tych HEADÓW.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • docucrime.xlx.pl