Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Klikając na reklamę umieszczoną na samej górze forum natkniemy się na taki artykulik z czerwca 2008 :
LCD firmy Sharp – spisek by opanować świat?
W tym tygodniu japońska firma Sanyo ogłosiła, że zacznie kupować panele LCD od firmy Sharp. Jest to już trzecia firma, która w ciągu ostatniego roku podjęła podobną decyzję.
Kiedy zauważamy jakiś trend, lubimy go dokładnie prześledzić. Zróbmy tak i tym razem.
Aby w pełni zrozumieć, co dzieje się na rynku, prezentujemy chronologicznie proces „przechodzenia na stronę” korporacji Sharp w ciągu ostatniego roku.
Wrzesień 2007: Sharp przejmuje 14 procent udziałów w firmie Pioneer (która zakupiła 0,9 procent udziałów w firmie Sharp) i podpisuje porozumienie o wspólnym opracowywaniu nowych produktów należących do różnych kategorii, włączając w to wyświetlacze LCD.
Grudzień 2007: Sharp pozywa południowokoreańską firmę Samsung za wielokrotne naruszenie praw patentowych z dziedziny technologii LCD, oskarżając o stosowanie technologii porządkowania cząsteczek ciekłych kryształów (‘LCD molecule alignment’) w swoich produktach. W odwecie Samsung wysuwa analogiczne oskarżenia wobec Sharp’a.
Grudzień 2007: Firma Toshiba ogłasza, że będzie kupowała panele LCD od korporacji Sharp.
Luty 2008: Sony, pierwszy w światowym rankingu dystrybutorów telewizorów, podejmuje decyzję o zakupie paneli LCD firmy Sharp i wykorzystaniu (począwszy od kwietnia), w produkcji telewizorów 42-calowych i większych (szacunkowy zakup 4 milionów paneli firmy Sharp do 2009). Obecnie Sony rozprowadza około 20 milionów paneli na całym świecie. Firma nie tylko zobowiązała się do zakupu paneli od korporacji Sharp, ale również weszła w posiadanie jednej trzeciej udziałów w nowej, wartej 3, 5 miliarda dolarów fabryce 10. generacji, której ukończenie planowane jest na marzec 2010. Pewne jest, że nie będą tam produkowane zwykłe, grube panele LCD.
Maj 2008: Firma Sanyo oznajmia, że zaczyna kupować panele LCD od firmy Sharp. Będzie je wykorzystywała w produktach przeznaczonych na rynek północnoamerykański.
Trzej najwięksi rynkowi gracze technologii LCD to bezspornie Samsung, Sony i Sharp. W sytuacji, gdy Sony zwraca się do Sharp’a po dodatkowe dostawy, a Samsung uwikłany jest w pozew sądowy dotyczący spraw technologicznych, łatwo zauważyć, że Sharp jest w posiadaniu pożądanych przez wszystkich rozwiązań technologicznych. Pikanterii dodaje fakt, że Samsung już dawno współpracuje zarówno z Sony, jak i z firmą Hitachi – co sprawia, że sieć powiązań jest tym gęstsza. Firma Hitachi również rozważa pozbycie się swoich linii produkcyjnych paneli LCD i zawarcie porozumienia z firmami Canon i Matsushita (Panasonic).
Jest niemal pewne, że firma Sharp jest w chwili obecnej czołowym graczem w dziedzinie wytwarzania paneli LCD. Zaprezentowane w 2008 roku prototypy o grubości 1,90 cm były niewiarygodnym osiągnięciem, bardzo prawdopodobne jest to, że trafią one do klientów już w roku 2009, najpóźniej w 2010. Ważne jest, że produkty te zostaną wytworzone przy użyciu znanej technologii, której koszty ulegają ciągłemu zmniejszaniu. To sprawi, że nowe, ultracienkie panele nie będą odstraszać klientów swoją ceną.
Wygląda na to, że nic nie powstrzyma firmy Sharp od objęcia pozycji lidera w tym wyścigu. Chociaż w ostatnich notowaniach zajmuje trzecią pozycję, jest wielce prawdopodobne, że dzięki pojawieniu się bezkonkurencyjnej technologii, te wyniki mogą się zmienić już w ciągu następnego roku lub dwóch lat.
Ultracienkie panele to temat ‘na topie’, nie przeoczmy więc inwazji odbiorników o grubości poniżej 2, 5 cm oferowanych przez firmę Sony, Sharp, Toshiba i Pionier. I to już w niedalekiej przyszłości."
Treść zacytowana pochodzi z www.sharp.eu