Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
NRJ 12 to muzyczny kanal i moze pierwszy HD w Europie. Na razie widzialem same reklamy (HD+SD). Jakosc obrazu dobra, podobna do PRO 7 HD, dzwiek niestety tylko dostateczny w PCM, Dolby jest tragiczne. Ciekawe czy bedzie FTA ?
Na nastepnym kanale DUBAJ idzie transmisja sportowa z Polski realizowana przez TVP, ktorej nie moge znalezc na TVP (chlopaki sobie dorabiaja ? )
NRJ 12 to muzyczny kanal i moze pierwszy HD w Europie. Na razie widzialem same reklamy (HD+SD). Jakosc obrazu dobra, podobna do PRO 7 HD, dzwiek niestety tylko dostateczny w PCM, Dolby jest tragiczne. Ciekawe czy bedzie FTA ?
Dzwięk PCM przez satelite?
HQ a nie HD,nie wprowadzaj w bład NRJ12 hq to bardzo dobre sd w 16:9.
Sorki, z tego podniecenia wszystko mi sie pomieszalo: fakt to test HQ a nie HD, NRJ 12 to nie NRJ (czyli nie muzyka). Dzwiek mialem na mysli nie w Dolby, to jak on sie nazywa ?
PCM to jest nie skompresowany taki na BD jest a to chyba zwykłe stereo sie zwie:)
Teraz idzie film z DD 5.1
Ścieżkę dźwiękową można zmienić (francuska) z DD na zwykłą.
PCM to jest nie skompresowany taki na BD jest a to chyba zwykłe stereo sie zwie:)
Hmm a na moim amplitunerze wyświetla właśnie PCM więc jak to jest? Podobnie wyświetla mi po przełączeniu na TVN Style albo inny kanał, który nie ma dolby digital albo gdy zamiast DD wybiorę właśnie tą drugą ścieżkę. Wyświetla mi dokładnie PCM 48 kHz
NRJ HQ to jest kanał muzyczno-młodzieżowy nadający muzykę, seriale, koncerty itp. Konkuruje na rynku francuskim z Europe 2 TV. Od momentu jak jeden z nich został odkodowany to drugi również ( ah ta konkurencja ...).
NRJ HQ nadaje w SD 16:9 / i do wybory Stereo ( DD 2.0 ??? ) lub DD 5.1.
wiem ze w BD jest PCM ale cos koło 1mb/s i 7.1 ale to chyba co innego jest.Tu PCM z wikipedi o tym co ci wyswietla.Niech sie audiodfile wypowiedzą.
PCM (ang. Pulse Code Modulation) - to najpopularniejsza metoda reprezentacji sygnału analogowego w systemach cyfrowych. Używana jest w telekomunikacji, w cyfrowej obróbce sygnału (np. w procesorach dźwięku), do przetwarzania obrazu, do zapisu na płytach CD (CD-Audio), i w wielu zastosowaniach przemysłowych.
Metoda polega na reprezentacji wartości chwilowej sygnału (próbkowaniu) w określonych (najczęściej równych) odstępach czasu, czyli z określoną częstością (tzw. częstotliwość próbkowania). Wartość chwilowa sygnału jest przedstawiana za pomocą słowa kodowego, którego wartości odpowiadają wybranym przedziałom kwantyzacji sygnału wejściowego. Przydział zakresu wartości analogowej jednej wartości cyfrowej jest nazywany kwantyzacją sygnału, prowadzi to do pewnej niedokładności (błąd kwantyzacji). Im większa częstotliwość próbkowania i im więcej bitów słowa kodowego reprezentuje każdą próbkę, tym dokładność reprezentacji jest większa, a tak zapisany sygnał jest wierniejszy oryginałowi. Często można dobrać tak częstotliwość próbkowania by częstotliwość Nyquista (połowa częstotliwości próbkowania) była równa najwyższej częstotliwości spośród składowych harmonicznych sygnału - co pozwala na bezstratną informacyjnie zamianę sygnału ciągłego na dyskretny. Liczba poziomów kwantyzacji jest zazwyczaj potęgą liczby 2 (ponieważ do zapisu próbek używane są słowa binarne) i wyraża się wzorem 2n, gdzie n to liczba bitów przeznaczona na pojedynczą próbkę.
Dźwięk w formacie PCM może być zapisywany z różną częstotliwością próbkowania, najczęściej jest to 8 kHz (niektóre standardy telefonii), 44.1 kHz (płyty CD-Audio), oraz różną rozdzielczością, najczęściej 8, 16, 20 lub 24 bitów na próbkę, może reprezentować 1 kanał (dźwięk monofoniczny), 2 kanały (stereofonia dwukanałowa) lub więcej (stereofonia dookólna).
Reprezentacja dźwięku próbkowana z częstotliwością 44.1 kHz i w rozdzielczości 16 bitów na próbkę (65536 możliwych wartości amplitudy fali dźwiękowej na próbkę) jest uważana za bardzo wierną swemu oryginałowi, ponieważ z matematycznych wyliczeń wynika, iż pokrywa cały zakres pasma częstotliwości słyszalnych przez człowieka oraz prawie cały zakres rozpiętości dynamicznej słyszalnych dźwięków.
Jesli dobrze rozumiem, to ogolnie kazdy niekodowany dzwiek cyfrowy jest dzwiekiem PCM. Ten o wysokim probkowaniu to CD, ten o niskim moze byc muzyka w TVN albo dzwiekiem z telefonu Czyli jesli nie w Dolby to przez satelite idzie PCM ale jakosc moze byc (teoretycznie) jak w CD ale w najgorszym razie gorsza niz w telefonie.
Jesli dobrze rozumiem, to ogolnie kazdy niekodowany dzwiek cyfrowy jest dzwiekiem PCM. Ten o wysokim probkowaniu to CD, ten o niskim moze byc muzyka w TVN albo dzwiekiem z telefonu Czyli jesli nie w Dolby to przez satelite idzie PCM ale jakosc moze byc (teoretycznie) jak w CD ale w najgorszym razie gorsza niz w telefonie.
Przez satelite idzie ac3 albo mp2 (w Japoni jeszcze aac), którego nie zdekoduje prawie żaden ampli, więc jest dekodowany od razu w tunerze do PCM. Na TVN dzwięk mp2 ma dla przykładu 320 kbit/s (bardzo wysoki bitrate, zazwyczaj dają 192 kbps albo 256 kbps - np. Canal+) i dd (2.0 albo 5.1) 448 kbits. Od strony technicznej dd 2.0 ma o wiele niższy stopien kompresji niż mp2 320 kbit/s. (dolby lepiej kompresuje i w tym wypadku ma lepszy bitrate, przy 224 kbit/s na kanał kompresja jest niezauważalna)
Czystego PCM na satelicie nie uświadczycie, bo zjadłby za dużo bitrate'u (stereo, 48 kHz - 1.5 mbits).
Nieskompresowany dzwięk możecie usłyszeć z CD-AUDIO, DVD-Audio, SA-CD, niektórych DVD-Video ze ścieżką LPCM 2.0 oraz na Bluray/HD-DVD ze ścieżkami LPCM. A to że macie na ampli napisane PCM to znaczy tyle samo jakbyście sobie mp3 albo MIDI puścili po kablu cyfrowym do ampli. Też by napisało PCM.
Tak więc crazy-j właśnie udało Ci się potwierdzić teorie, że bardzo łatwo sobie coś wmówić
Obraz OK (90 cali, porownanie z SAT i PRO tez OK), ale DZWIEK SUPER . Oczywiscie stereo PCM zagralo porzadnie, tego sie mozna bylo spodziewac, nie taki syf jak okrojone Dolby. Ale Dolby 5.1 pokazalo klase. Pierwszy raz sie zastanawialem wybrac PCM czy 5.1.