Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Dla poszukujących nart carvingowych poniżej przedstawiam pewne ułatwienie w kwestii pierwszego kroku przy wyborze nart:
"W zależności od przeznaczenia, narty carvingowe dzielimy na:
* RACE CARVING R 18-28 m - narty sportowe, do jazdy na dużych i bardzo dużych prędkościach. Ich walorów najlepiej dostrzec można podczas bardzo szybkich i agresywnych zjazdów. Narty na dobrze przygotowane twarde stoki.
* SLALOM CARVING R 11-16 m - narty sportowe, slalomowe. Uniwersalne narty również do fun carvingu.
* FUN CARVING R 9-14 m - narty do ekstremalnego wykonywania skrętów z ciałem maksymalnie wychylonym do środka skrętu. Jazda na dużej prędkości z maksymalnym wykorzystaniem siły odśrodkowej i oparciu się na krawędziach nart. Narty uniwersalne na większość stoków. Narty uniwersalne technicznie.
* INNOWACJE FUN CARVINGOWE R 6-10 m - fantastyczne narty do nauki carvingu, zabawa na śniegu, narty dla dzieci i młodzieży.
* ALLROUND CARVING R 18-30 m - narty dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy. narty uniwersalne, również dla tradycyjnej techniki. dla narciarzy preferujących jazdę ciętym śladem, jazdę ostrą agresywną. Narty najbardziej uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.
* CROSS CARVING R 18-26 m - narty podobnie jak allround carving przeznaczone dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy do jazdy poza trasami.
* EASY CARVING R 16-25 m - narty dla uczących się i początkujących narciarzy. Ułatwiają wykonanie pierwszych skrętów. Jazda na małych i średnich prędkościach z lekkim opieraniem się na krawędziach nart. Narty uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki."
Ale to jest tekst chyba gdzieś z 2000 roku. Nart Fun nie ma. Allround nie osiąga już r=30m, podobnie jak Race Carving nie ma r=28m (nie liczę komórek). Grupa Cross się rozleciała - część konstrukcji wyewoluowała w kierunku Allmountain i Multicondition, a reszta w kierunku gigantek, albo nart sportowych medium-turn. Easy-carving wyginął, no chyba że tak nazwiemy low-endowe allroundy. Nowoczesne slalomki mają promień raczej w zakresie 10-14 niż 11-16 (w sumie nieduża różnica). No i nie ma czegoś takiego jak innowacje funcarvingowe, choć deski o takich parametrach istnieją - snowblade'y i krótkie carverki o długości 120-140cm, które ciężko nazwać :D.
A i tak producenci co sezon wymyślają coś nowego...
Taki ogólniejszy podział mógłby wyglądać tak:
Race - narty sportowe SL, GS i te "medium-turn" czyli coś pomiędzy.
Allround - narty uniwersalne, które można wewnętrznie podzielić w zależności od szerokości pod stopą na takie klasyczne Allround (głównie na trasę), Multicondition (takie na różne warunki i trochę poza trasę) oraz Allmountain (czyli takie 50/50).
Freeride - narty do jazdy głównie poza trasą
Freestyle - narty do skoków, akrobacji etc. (poza trasą większość też daje radę)
no i różne narty specjalne - można próbować wymieniać snowblade'y, dalej narty do skoków akrobatycznych, do jazdy po muldach (nie wiem czy teraz robią takie, ale parę lat temu m.in. Fischer miał takie w kolekcji) itd.
Sorki - ale ten "podzial" radiusow sie kupy nie trzyma.
Slalomki do 16 metrow :eek:
Inne cuda tez sa :cool:
Poza tym nigdy sam promien nie decyduje - nawet przewazajaco o zakwalifikowaniu narty - latwa, srednia, trudna.
Proponowalbym tak nie "kroczyc" :D;)
Ciao
Nie wiem czy to słuszny podział. Bardziej skłaniałbym sie do tego który przedstawiony jest pod adresem,lecz znawcą nie jestem.:D
http://www.narty.pl/index.php?id=301...ash=9ef616f6a3
[QUOTE=Devastator;191363]Ale to jest tekst chyba gdzieś z 2000 roku.
i to wyjasnia wszystko
No to moi drodzy zapraszam do konstruowania nowego - aktualnego podziału. Tak, żeby każdy kto zaglądnie na to forum mógł wiedzieć, o jakiego rodzaju narcie jest mowa, i dlaczego jedne nartki są "bardziej", a inne "mniej" :):):)
No to jak?
Będzie podział? :)
skad helski wzial ten podzial.. jakos sie nie styka all mountain dla sportowo jezdzacych ?... i co ? od nowa mamy to tasowac ? ukladac podzial ? ja wole zaplanowac wyjazd na narty.
skad helski wzial ten podzial.. jakos sie nie styka all mountain dla sportowo jezdzacych ?... i co ? od nowa mamy to tasowac ? ukladac podzial ? ja wole zaplanowac wyjazd na narty. To po co w ogóle siedzisz na tym forum? Nie lepiej na narty? :rolleyes:
co znaczy "siedzisz " ..ja tutaj bywam.Wytlumacz mi powod Twej klasyfikacji nart carvingowych, ironie proponuje przelozyc na real.Dlaczego akurat tak i skad wzial sie ten podzial. pzdrwo
Taki maksymalnie uproszczony podział mógłby wyglądać tak:
narty Sportowe/Race (SL, GS i ew. tzw. "medium-turn")
narty Uniwersalne/Allround (tu można zrobić wewnętrzny podział ze względu na szerokość pod stopą i można zakwalifikować tu typowe allround: 60-70mm, multicondition: 70-80mm i all-mountain: 75-85mm)
narty Freestyle
narty Freeride
snowblade - do 99cm długości
shortcarver - krótkie nartki carvingowe o długości ok. 120-140cm - przeważnie ich nie ma nawet w katalogach, ale kupa firm je produkuje ;).
no wlasnie Dev ... to jest prosty podzial dla potrzebujacych. thanks.
Taki maksymalnie uproszczony podział mógłby wyglądać tak:
narty Sportowe/Race (SL, GS i ew. tzw. "medium-turn")
narty Uniwersalne/Allround (tu można zrobić wewnętrzny podział ze względu na szerokość pod stopą i można zakwalifikować tu typowe allround: 60-70mm, multicondition: 70-80mm i all-mountain: 75-85mm)
narty Freestyle
narty Freeride
snowblade - do 99cm długości
shortcarver - krótkie nartki carvingowe o długości ok. 120-140cm - przeważnie ich nie ma nawet w katalogach, ale kupa firm je produkuje ;).
Devastator - No i właśnie o to chodzi :)
alook - odp na Twoje pytanie - Poszukiwania w necie właśnie podziału nart, wynikło z zainteresowania do czego jakie narty najlepiej się nadają. I dlaczego. Tak porządniej wytłumaczone i podzielone znalazło się tylko to, więc zostało wrzucone na forum, by i innym ułatwić rozpoznanie sprawy. A że się okazało nieaktualne - trudno - widocznie brak jest porządnych aktualnych informacji na temat podziału i klasyfikacji nart.
Ot, cała kwestia.
Pozdro
Witam
Ja proponuję taki podział:
Narty dobre: czyli sportowe z grupy race.
Narty średnie: czyli wszystkie pozostałe oprócz nart specjalistycznych:
freeride
freestyle
skitour itd.
Pozdrawiam
Moje dwa grosze :
1. narty bardzo dobre
2. narty dobre
3. narty takie sobie
4. shit
5. .....
6. Atomic
Koniec listy:)
Moje dwa grosze :
1. narty bardzo dobre
2. narty dobre
3. narty takie sobie
4. shit
5. .....
6. Atomic
Koniec listy:) Lobo pewnie zaraz Ci się oberwie za to 6. miejsce... :D :D ale nie ode mnie (ode mnie oberwałbyś za fisherki bądź volki ;) )
Jeszcze inny podział;
- narty najdroższe, w zasadzie powinny być najlepsze;
- narty średnio drogie, czyli średnie;
- narty poniżej średniej ceny, czyli przeciętne;
- narty pozostałe.
Podział ten należy rozumieć tak, że narty najdroższe, średnio drogie,... obejmują wszystkie narty wyspecjalizowane. Specjalizacja może sięgać do różnych komórek i wyżej do nart dopasowanych do stylu jazdy danego zawodnika. Po co mi jakiś radius jeśli np. jeśli wytwórnia i całe grupy ekspertów zachwalają daną nartę jako jedyną, przykładowo, do puchu.
jezeli juz mamy byc stronniczo/dosadnie to;
1/narty zle dobrane
2/narty ok dobrane
3/narty dobrze dobrane
4/volkl'e/stoeckli dobrze dobrane...................:):)
a kazdy podzial sterujacy do "carving" to ja, po prostu.......przepraszam za slowo.......p,,,,,,,le
z gory przepraszam za slownictwo, ale dla mnie wtracanie slowa "carving" we wszystkich odmianach, to jak "jedynie sluszne podejscie"...za czasow komuny.............
Chyba masz racje Janie :)
Witam
jezeli juz mamy byc stronniczo/dosadnie to;
1/narty zle dobrane
2/narty ok dobrane
3/narty dobrze dobrane
4/volkl'e/stoeckli dobrze dobrane...................:):). Kiedyś byłem funem Blizzarda. Odkąd zmienili czcionke logo stracili w Moich oczach strasznie;). Volkl to Volkl - może nie jestem tak skrajny jak ty ale Volkl nie schodzi poniżej pewnego poziomu nigdy. (Pranger chyba własnie na Volklach wygrał w Wengen - a kiedyś był to ideał damskiej sportowej narty z mężczyzn mało kto jeździł) Jedyna skucha jaką pamietam to tendencja to trwałego wyginania sie przedniej części nart (Było nawet takie powiedzenie: "Volkle się kaczą") ale to dawne dzieje.
a kazdy podzial sterujacy do "carving" to ja, po prostu.......przepraszam za slowo.......p,,,,,,,le
z gory przepraszam za slownictwo, ale dla mnie wtracanie slowa "carving" we wszystkich odmianach, to jak "jedynie sluszne podejscie"...za czasow komuny............. Podpisuje się obiema rękami. Carving to mityczny termin marketingowców. Lep na który łapia sie nieswiadomi a dla świadomych źródło bogactwa.
Pozdrawiam
Witam
Kiedyś byłem funem Blizzarda. Odkąd zmienili czcionke logo stracili w Moich oczach strasznie;). Volkl to Volkl - może nie jeztem tak skarajny jak ty ale Volkl nie schodzi poniżej pewnego poziomu nigdy. Jedyna skucha jaka pamietam to tendencja to trwałego wyginania sie przedniej części nart (Było nawet takie powiedzenie: "Volkle się kaczą") Jeśli to prawda, że volkl zacznie produkcję w chinach, to pewnie też straci w Twoich oczach? Skoro blizzardowi się dostało za sam liflitng w logo... :eek: ;)
Podpisuje się obiema rękami. Carving to mityczny termin marketingowców. Lep na który łapia sie nieswiadomi a dla świadomych źródło bogactwa.
Pozdrawiam jak to się mówi - reklama dźwignią handlu... - czy to się komuś podoba, czy nie :)
Witam
Jeśli to prawda, że volkl zacznie produkcję w chinach, to pewnie też straci w Twoich oczach? Skoro blizzardowi się dostało za sam liflitng w logo... :eek: ;):) Wielokrotnie pisałem, że narta nie ma dla Mnie takiego wielkiego znaczenia. Mysle, że i wśród Volkli badziewie byśmy znaleźli ;)
jak to się mówi - reklama dźwignią handlu... - czy to się komuś podoba, czy nie :) Zawsze mówiłem, że szczerze podziwiam firmy produkujące sprzet jak i róznych Kuchlerów, którzy zauważyli ten potencjał w pore i umieli go wykorzystac.
Pozdrawiam
Jeśli to prawda, że volkl zacznie produkcję w chinach, to pewnie też straci w Twoich oczach? Skoro blizzardowi się dostało za sam liflitng w logo... :eek: ;)
jak to się mówi - reklama dźwignią handlu... - czy to się komuś podoba, czy nie :) reklama reklama ale nie dajmy sie zwariowac, my, ktorzy wiedza cos nieco wiecej niz oszolomy "carving'owe"; i przy tym nie mam na mysli narciarzy ktorzy kochaja carving, a marketingowcow, ktorzy posluguja sie magicznym wytrychem..............
Jeszcze inny podział;
- narty najdroższe, w zasadzie powinny być najlepsze;
- narty średnio drogie, czyli średnie;
- narty poniżej średniej ceny, czyli przeciętne;
- narty pozostałe.
Podział ten należy rozumieć tak, że narty najdroższe, średnio drogie,... obejmują wszystkie narty wyspecjalizowane. Specjalizacja może sięgać do różnych komórek i wyżej do nart dopasowanych do stylu jazdy danego zawodnika. Po co mi jakiś radius jeśli np. jeśli wytwórnia i całe grupy ekspertów zachwalają daną nartę jako jedyną, przykładowo, do puchu. :eek: Według tego podziłu mam narty do niczego.:mad:Ale fajnie mi się na nich jeździ:D i jeszcze jeden sezon dadzą radę. Nie szkodzi że teraz kosztują 300zł:D
Czyli narty pozostałe mogą być wcale niezłymi nartami.
Pozdrawiam
Czyli narty pozostałe mogą być wcale niezłymi nartami.
Pozdrawiam a te nartki za 1200zł to w którym przedziale się zamykają ? :)
Lepsze?
"Life ski (Soft carve; easy carve) - narty dla początkujących. Miękkie, lekkie i niezbyt mocno taliowane. Bardzo często występują pod nazwą "półkarwingi" wymyśloną przez "znawców" sprzętu narciarskiego. Z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że coś takiego jak "półkarwingi" nie istnieje!!!!!
Allround - najbardziej popularna i najbardziej liczna kategoria. Obecnie w tej kategorii występują narty o skrajnie różnych właściwościach i przeznaczeniu. Od narty w stylu life ski do modeli zbliżonych parametrami do nart sportowych. Występują tu zarówno modele o parametrach zbliżonych do nart slalomowych jak i gigantowych. Chcąc poszukać wspólnych cech wszystkich nart allround można powiedzieć, że przeznaczone są dla spokojnie jeżdżących narciarzy, ceniących sobie komfort i pewność prowadzenia. Terenem na jakim powinno się używać tego typu nart są utwardzone stoki. A grupa docelowa to zarówno narciarze początkujący jak i zaawansowani.
Allmountain (cross carve; freeride 50/50) - kategoria nart dla tych, którzy chcą jeździć wszędzie czyli zarówno po utwardzonych stokach jak i poza trasami. Promień skrętu zawiera się pomiędzy 16 a 22 m, jest więc bardzo duży. Narty bardzo uniwersalne, ale przeznaczone wyłącznie dla bardzo dobrych narciarzy żądnych mocnych wrażeń.
Freeride - narty przeznaczone do jazdy po dziewiczym puchu w najbardziej niedostępnych wysokogórskich rejonach. Charakteryzuje je potężna budowa i ogromne wymiary (przykładowo 124/92/166 r 20 do 30m długość około 190 cm). Taka budowa ułatwia nartom unoszenie się po delikatnym, lekkim puchu. Absolutnie nie należy ich stosować do jazdy po przygotowanych trasach. Grup docelowa: tylko najlepsi i najodważniejsi narciarze eksperci oraz zawodowcy freeride.
Freestyle (slope style) - cała grupa nart do uprawiania narciarstwa dowolnego, czyli skoków, tricków na różnego rodzaju skoczniach, jazdy w snowparkach, jazdy po muldach i różnych innych nietypowych zastosowań. Ich charakterystyczną cechą jest tak zwany twin tip czyli wywinięcie w górę obu końców ułatwiające jazdę do tyłu. Grupa docelowa to niewątpliwie narciarze eksperci i zawodowcy freestyle.
Shorties - ultrakrótkie nartki o długości nie przekraczającej 1m idealne do nauki i zabawy na utwardzonym stoku.
Skiercross (skicross) - to dość nowa grupa nart powstała po wprowadzeniu do kalendarza FIS konkurencji pod nazwą skiercross. Dyscyplina ta to nic innego jak wyścigi czterech zawodników na specjalnie przygotowanym torze (bandy, hopy, nierówności terenowe). A zasady, kto pierwszy ten lepszy. Znajdujące się na rynku narty sygnowane przynależnością do tej grupy charakteryzują się bardzo dużą stabilnością i znakomitym zachowaniem przy dużych prędkościach. Długości to od 160 do 180 cm, promienie od 15-19m (te przeznaczone dla zawodników mają promień powyżej 21m) Teren dla nich to utwardzone stoki a docelowa grupa: bardzo dobrzy narciarze, instruktorzy wielbiciele gigantowego skrętu i sporej szybkości, ceniący w nartach uniwersalność.
Racecarve - młodsze rodzeństwo nart do slalomu giganta. Znakomite na bardzo twardym podłożu przy długim skręcie na dużej szybkości. Idealne do amatorskich zawodów gigantowych. Przeznaczone są dla narciarzy ekspertów o dużym zacięciu sportowym. Długości 160-180cm promień od 14 do 19 m.
Slalom gigant (GS) - zawodnicze narty do slalomu giganta charakteryzujące się minimalnym promieniem skrętu 21m. Niedostępne w sprzedaży.
Slalom top (SL) - narty do slalomu specjalnego charakteryzujące się dużą agresją i bardzo wymagające. Bardzo krótkie (od 150cm) i zwrotne (promień od 8 - 12m). Przeznaczone wyłącznie na twarde, zlodowaciałe stoki do krótkiego skrętu. Przy nieco większych długościach mogą być stosowane przez funcarvingowców o zacięciu sportowym. Głównymi odbiorcami tego typu nart są zawodnicy i eksperci
Slalom performance - nieco bardziej delikatna odmiana narty slalomowych. Są bardziej miękkie, ale często jeszcze bardziej radykalnie taliowane od nart zawodniczych. Ich wielką zaletą jest przyjazność. Pomimo przynależności do grupy race są łatwe i przyjemne w jeździe. Idealne do funcarvingu. Przeznaczone dla narciarzy ekspertów szukających w jeździe oprócz sportowej walki również odrobiny relaksu. Teren dla nich to utwardzone stoki.
DH - narty do zjazdu i supergiganta promień ponad 30m długość ponad 220cm niedostępne w sprzedaży.
Race - do tej grupy należą podgrupy racecarve; SL; GS; DH "
To już lepsze - rocznik chyba 02/03. Wymaga poprawki jeśli chodzi o All-Mountain (ex. Cross carve) - obecnie to się podzieliło na multicondition i allmountain (przynajmniej wg. klasyfikacji z testów).
Life-ski - to mnie interesuje. Ta grupa istniała chyba 2 sezony (01/02 - 02/03), ale to zawsze były raczej mocno taliowane i krótkie narty (m.in. stamtąd wywodzą się współczesne deski allround).
A cały ten skiercross to taki zlepek - wyższe modele to były racecarvery, a niższe to modele allround :).
Lepsze?
"Life ski (Soft carve; easy carve) - narty dla początkujących. Miękkie, lekkie i niezbyt mocno taliowane. Bardzo często występują pod nazwą "półkarwingi" wymyśloną przez "znawców" sprzętu narciarskiego. Z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że coś takiego jak "półkarwingi" nie istnieje!!!!!
Allround - najbardziej popularna i najbardziej liczna kategoria. Obecnie w tej kategorii występują narty o skrajnie różnych właściwościach i przeznaczeniu. Od narty w stylu life ski do modeli zbliżonych parametrami do nart sportowych. Występują tu zarówno modele o parametrach zbliżonych do nart slalomowych jak i gigantowych. Chcąc poszukać wspólnych cech wszystkich nart allround można powiedzieć, że przeznaczone są dla spokojnie jeżdżących narciarzy, ceniących sobie komfort i pewność prowadzenia. Terenem na jakim powinno się używać tego typu nart są utwardzone stoki. A grupa docelowa to zarówno narciarze początkujący jak i zaawansowani.
Allmountain (cross carve; freeride 50/50) - kategoria nart dla tych, którzy chcą jeździć wszędzie czyli zarówno po utwardzonych stokach jak i poza trasami. Promień skrętu zawiera się pomiędzy 16 a 22 m, jest więc bardzo duży. Narty bardzo uniwersalne, ale przeznaczone wyłącznie dla bardzo dobrych narciarzy żądnych mocnych wrażeń.
Freeride - narty przeznaczone do jazdy po dziewiczym puchu w najbardziej niedostępnych wysokogórskich rejonach. Charakteryzuje je potężna budowa i ogromne wymiary (przykładowo 124/92/166 r 20 do 30m długość około 190 cm). Taka budowa ułatwia nartom unoszenie się po delikatnym, lekkim puchu. Absolutnie nie należy ich stosować do jazdy po przygotowanych trasach. Grup docelowa: tylko najlepsi i najodważniejsi narciarze eksperci oraz zawodowcy freeride.
Freestyle (slope style) - cała grupa nart do uprawiania narciarstwa dowolnego, czyli skoków, tricków na różnego rodzaju skoczniach, jazdy w snowparkach, jazdy po muldach i różnych innych nietypowych zastosowań. Ich charakterystyczną cechą jest tak zwany twin tip czyli wywinięcie w górę obu końców ułatwiające jazdę do tyłu. Grupa docelowa to niewątpliwie narciarze eksperci i zawodowcy freestyle.
Shorties - ultrakrótkie nartki o długości nie przekraczającej 1m idealne do nauki i zabawy na utwardzonym stoku.
Skiercross (skicross) - to dość nowa grupa nart powstała po wprowadzeniu do kalendarza FIS konkurencji pod nazwą skiercross. Dyscyplina ta to nic innego jak wyścigi czterech zawodników na specjalnie przygotowanym torze (bandy, hopy, nierówności terenowe). A zasady, kto pierwszy ten lepszy. Znajdujące się na rynku narty sygnowane przynależnością do tej grupy charakteryzują się bardzo dużą stabilnością i znakomitym zachowaniem przy dużych prędkościach. Długości to od 160 do 180 cm, promienie od 15-19m (te przeznaczone dla zawodników mają promień powyżej 21m) Teren dla nich to utwardzone stoki a docelowa grupa: bardzo dobrzy narciarze, instruktorzy wielbiciele gigantowego skrętu i sporej szybkości, ceniący w nartach uniwersalność.
Racecarve - młodsze rodzeństwo nart do slalomu giganta. Znakomite na bardzo twardym podłożu przy długim skręcie na dużej szybkości. Idealne do amatorskich zawodów gigantowych. Przeznaczone są dla narciarzy ekspertów o dużym zacięciu sportowym. Długości 160-180cm promień od 14 do 19 m.
Slalom gigant (GS) - zawodnicze narty do slalomu giganta charakteryzujące się minimalnym promieniem skrętu 21m. Niedostępne w sprzedaży.
Slalom top (SL) - narty do slalomu specjalnego charakteryzujące się dużą agresją i bardzo wymagające. Bardzo krótkie (od 150cm) i zwrotne (promień od 8 - 12m). Przeznaczone wyłącznie na twarde, zlodowaciałe stoki do krótkiego skrętu. Przy nieco większych długościach mogą być stosowane przez funcarvingowców o zacięciu sportowym. Głównymi odbiorcami tego typu nart są zawodnicy i eksperci
Slalom performance - nieco bardziej delikatna odmiana narty slalomowych. Są bardziej miękkie, ale często jeszcze bardziej radykalnie taliowane od nart zawodniczych. Ich wielką zaletą jest przyjazność. Pomimo przynależności do grupy race są łatwe i przyjemne w jeździe. Idealne do funcarvingu. Przeznaczone dla narciarzy ekspertów szukających w jeździe oprócz sportowej walki również odrobiny relaksu. Teren dla nich to utwardzone stoki.
DH - narty do zjazdu i supergiganta promień ponad 30m długość ponad 220cm niedostępne w sprzedaży.
Race - do tej grupy należą podgrupy racecarve; SL; GS; DH " dobry artykuł:)
Cześć
Naciągane i miejscami po prostu nieprawdziwe.
Podoba Mi się zwłaszcza parę zdanek:
- większośc nart jest dla narciarzy bardzo dobrych???
- narta gigantowa o długości 160cm???
- głównym odbiorcą slalomek są zawodnicy i eksperci - zwłaszcza w Polsce:D:D
- istnienie grupy life ski a nieistnienie półcarvingów
Generalnie ktoś coś przepisał parę lat temu z róznych firmowych prospektów i stowrzył z tego apogeum bełkotu.
Pozdro
Cześć
Naciągane i miejscami po prostu nieprawdziwe.
Podoba Mi się zwłaszcza parę zdanek:
- większośc nart jest dla narciarzy bardzo dobrych???
- narta gigantowa o długości 160cm???
- głównym odbiorcą slalomek są zawodnicy i eksperci - zwłaszcza w Polsce:D:D
- istnienie grupy life ski a nieistnienie półcarvingów
Generalnie ktoś coś przepisał parę lat temu z róznych firmowych prospektów i stowrzył z tego apogeum bełkotu.
Pozdro to co napisales i pare innych bzdur..... belkot w wiekszosci
Dajcie spokój - podział nart trzeba by generować od nowa co roku, a i tak zawsze znalazłoby się kilka modeli których nie byłoby gdzie upchnąć. Lepszy taki podział niż żaden.
Co do racecarverów 160cm - jeździłem przedwczoraj na takim: Rossignol 8X 160cm ;). Zresztą - wsadzicie kobietę 160cm, 55kg wagi na nartę 180cm, bo tyle rozumiem powinien mieć racecarver :D.
"Większość nart jest dla narciarzy bardzo dobrych" - nie, ale "Większość grup nart jest dla narciarzy bardzo dobrych" - tak. Początkujący nie potrzebują nart specjalizowanych, więc dla nich są deski allround - prawda? Natomiast w miarę postępów narciarze zaczynają potrzebować specjalizowanych desek, stąd narty slalomowe, gigantowe, do jazdy w puchu itd.
Moim zdaniem ten podział z drobnymi poprawkami będzie się nadawał nawet do opisu tegorocznych kolekcji.