Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Sony zaprezentowało nowy projektor Full HD o oznaczeniach: VPL-VW60. Cechy charakterystyczne to użyte panele Sony SXRD i technologia Advanced Iris 2, kontrast (!!) wynoszący aż 35000:1, system 24p True Cinema, 2xHDMI. Do tego projektor jest bardzo cichy bo wytwarza tylko 22dB (używa lampy 200W (ARC-F) ). Cena około 2850€. Dostępny będzie we wrześniu 2007.
A tu specyfikacja:
http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.act...a+Projector#tab
Ciekawe czy przebije jedynke JVC. Na papierze kontrast wiekszy. Czy moze byc czarna czern? Zobaczymy. Moze udalo by sie Wam zorganizowac takie porowanie: z jednej strony czarna perla (w nowej odslonie), z drugiej topowy projektor JVC. Glowny cel testu - poszukiwanie czerni absolutnej Brzmi realnie?
Problem z czernią nie polega na tym żeby osiągnąć najniższy poziom, ale żeby wyświetlić w tej czerni jakieś detale... niestety w panelach LCD jak i SXRD (w plazmach też patrząc na screeny z któregoś z ostatnich wątków) gradacja odcieni jest bardzo słaba przy ciemnych kolorach. I na tym polega problem.
Z tą bardzo słabą to bym nie przesadzał. Już teraz Epson EMP-TW1000 ma natywny kontrast i rozdzielczość lepszą (bez poprawiaczy) niż niejeden starszy DLP. A wchodzi już LCD następnej generacji. Poza tym panele SXRD jak i D-ILA to nie do końca LCD (bliżej im z zasadą działania do DLP - światło odbite). Widziałem JVC na słabym ekranie i powiem jedno: nie dałbym dodatkowych pieniędzy na DLP!
Jest tylko jeden problem: trzeba dobrze zaciemnionego pomieszczenia, bo strumień światła jest tylko wystarczający. Zauważyliście, że Sony też jakoś jasnością się nie chwali?
Z tą bardzo słabą to bym nie przesadzał. Już teraz Epson EMP-TW1000 ma natywny kontrast i rozdzielczość lepszą (bez poprawiaczy) niż niejeden starszy DLP. A wchodzi już LCD następnej generacji. Poza tym panele SXRD jak i D-ILA to nie do końca LCD (bliżej im z zasadą działania do DLP - światło odbite).
Ale mnie nie chodzi o kontrast i rozdzielczość tylko o gradację ciemnych odcieni. W tylnej projekcji SXRD w każdym razie to wciąż występuje. Nie wiem jak to wygląda w DLP.