Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Witam Was Wszystkich Piszę tutaj ponieważ mam problem z synchronizacją filmu w HD z Audio PL. Otóż mam film Star Wars Część III w HD720p ENG 2.0 w AVI. Chciałbym zastąpić tą ścieżkę dźwiękową Polską 2.0. Wyciągnełem ją z DVD za pomocą DGIndex i uzyskałem audio: VTS_01_1 T82 2_0ch 192Kbps DELAY -400ms. Film ma 25 fps i audo też i myślałem, że wszystko będzie oki. Niestety okazuje się, że dźwięk jest szybszy od obrazu o 3 sekundy Równo 3 sekundy. Używałem BeSweet by zmniejszyć\zwiększyć ilość fpsów, ale to nic nie daje. Nie umiem idealnie trafić. A Wydawało mi się, że jak jest film 25 i Audio 25 to powinno być oki bez przeróbki niestety nie jest
A co tak naprawdę chce zrobić? Otóż film w AVI 720p ENG 2.0 zamierzam przerobić w programie TMPGEnc 4.0 z Audio PL 2.0 i całość przerobić do WMV-HD by odpalić na X360
Pomożecie?
Skoro w każdym punkcie jest róznica 3 sekund to nie fps jest problemem, tylko po prostu synchronizacja obrazu z dźwiękiej. Musisz wiec obciąć 3 sekundy ze ścieżki dźwiękowej i po sprawie. Delaycut może w tym pomóc, albo BeSplit.
Zsynchronizowałem(spolonizowałem) już trochę filmów.
Praktycznie zawsze istnieje kilku(nasto) sekundowa różnica pomiędzy wersjami oryginalnymi i polskimi. To nic niezwykłego.
Dobra Dziękuje Już wszystko gra Idealna synchronizacja A teraz moje ostatnie pytanie, może nie odpowiednie do tematu, ale mam pytanie co jest lepsze:
2 pass CBR czy 2 pass VBR? - Jeśli chodzi o Audio i Video
Wszystko zależy od górnego poziomu ustawienia jakości - z reguły VBR ( Variable Bitrate ) daje lepsze efekty , dla trudnych scen używa więcej
danych , dla łatwiejszych mniej , a CBR ( Constans Bitrate ) to stała jakość kompresji .
pzdr.
Zsynchronizowałem(spolonizowałem) już trochę filmów.
Praktycznie zawsze istnieje kilku(nasto) sekundowa różnica pomiędzy wersjami oryginalnymi i polskimi. To nic niezwykłego.
Zależy do czego synchronizujesz, jeżeli do nagrań z satelity to różnica jest rzeczą normalną. Za to jeżeli się synchronizuje do streamów zripowanych z oryginałów czy do reencodów oryginałów, to często oprócz zwolnienia dźwięku (lub przyśpieszenia obrazu) nie trzeba nic robić.
Zależy do czego synchronizujesz, jeżeli do nagrań z satelity to różnica jest rzeczą normalną. Za to jeżeli się synchronizuje do streamów zripowanych z oryginałów czy do reencodów oryginałów, to często oprócz zwolnienia dźwięku (lub przyśpieszenia obrazu) nie trzeba nic robić.
No właśnie nie do końca.
Okazuje się często że polskie wydania zawierają jakąś dodatkową planszę na początku albo coś podobnego i stąd te różnice.
Porównywałem sporo filmów. Właściwie tylko chyba w 2 przypadkach było ok.
Czasem ta różnica to np. 600ms a czasem nawet 20-30 sekund.
Tak czy inaczej kwestia paru minut i da się dokładnie określić o ile przesunąć. To nie jest wielki problem
No może, ja oprócz animacji to dużo nie dorabiałem ścieżek PL do filmów. Zazwyczaj ścieżki oryginalne dorabiam do nagrań z sat i są to ścieżki z DVD NTSC dorabiane do nagrań w 25 fps (zwalnianych do 23.976). No ale zwykła synchronizacja to pikuś, za to często różne jaja są. Różne wersje montażowe, kilka klatek różnicy w środku filmu na przykład. To jest dopiero wyzwanie
Ja dekoduje obydwa strumienie (oryginalny i dorabiany) do WAVa i porównuje w programie Samplitude. W ten sposób można uzyskać dokładność synchronizacji do kilku/kilkunastu milisekund (bo dokładność jest ograniczona wielkością sampla ac3 czuli 32ms).
Na fakt gdy są jakieś desynchronizacje w środku to .... ja się poddaje. Nie mam aż takiego parcia aby bawić się wav'ami.
Widzę że masz dużo więcej samozaparcia niż ja
Co do dokładności synchronizacji to jest ona określona raczej ilością klatek filmu. Dla PAL to np. 1000ms/25 klatek = 40ms
Przecież nie przesuniesz dźwięku o połowę klatki ..... bo to chyba nie ma sensu
No w pewnym sensie masz rację, ale zaraz wytłumaczę o co mi chodzi pisząc, że jesteśmy ograniczeni dokładnością cięcia strumienia ac3.
W przypadku materiału 30i w ogole nie można porównywać klatkami bo telecine może być w różnych miejscach. Poza tym wielokrotność trwania klatki nie spotyka się zazwyczaj z wielokrotnością trwania sampla ac3.
sampel ac3 - 32 ms
klatka NTSC - 33,4 ms
klatka FILM (23.976 fps) - 41,7 ms
klatka PAL - 40 ms
I prosty przykład: różnica wynosi +41 klatek
41 klatek NTSC - 1369,4 ms - nie dzieli się przez 32ms bez reszty (42,79375)
czyli można usunąć 42 sample czyli 1344 ms i zostawić różnicę 25,4 ms albo usunąć 43 sample czyli 1376 ms i zostawić różnicę -6,6 ms.
W obydwu przypadkach przesunięcie będzie nie do uslyszenia ale wybór na -6,6 ms jest oczywisty. Zwłaszcza jak się klei strumień w którym są różnice podczas filmu (inna wersja montażowa albo trochę inny transfer) to bardzo ważne jest uważać na te różnice i liczyć przesunięcia.
analogicznie sprawa wygląda dla FILM i PAL (tu juz be wiliczeń ale idea jest taka sama, tzn. nie dzieli się bez reszty):
FILM - 1709,7 ms - nie dzieli się przez 32ms bez reszty (53,428125)
PAL - 1640 ms - nie dzieli się przez 32ms bez reszty (51,25)
I właśnie takie różnice wychodzą w rzeczywistości jak się synchronizuje ścieżki dźwiękowe. Prawie nigdy nie dzieli się bez reszty. Dlatego jesteśmy ograniczeni wielkością sampla ac3, czyli odchylenie może być max 16 ms. W przyadku DTSu jest lepiej bo sampel ma coś koło 4 ms wiięc ochylenie to max 2 ms.
Oczywiście to w praktyce 16 ani nawet 80 ms nie usłyszymy Dopiero przesunięcia powyżej 80 ms są zauważalne ale tak naprawdę to tak do 1/3 sekundy jeszcze jest w normie.
A tak w ogóle to dekompresja i porównywanie WAVów wbrew pozorom jest o wiele szybsza (i o niebo dokładniejsza) niż synchronizacja "na oko" (na ucho? ) Polecam.
Oczywiście rozumiem. Troszkę sobie zażartowałem z tą dokładnością synchronizacji
Domyślam się że porównywanie strumieni wav'ów będzie dokładniejsze. Na ucho to operuję czasami co najwyżej około 100ms. Niżej nie schodzę bo i tak nie słyszę już różnicy.
A metoda bardzo ciekawa .... tak porównywać strumienie audio. Chyba bym na to nie wpadł