Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Witam :)
Byłem ostatnio w Puławach i mam 'trochę' zdjęć. Zdjęcia robione serią - pewnie gorsze od filmu, ale zawsze coś ;)
Prosiłbym o rady, sugestie, krytykę, pochwały ( :D ) - za to co robię źle... i za to co dobrze :D
.. patrzę czasem na narty na niektórych zdjęciach - warunki na stoku pozwoliły na to, ponadto chciałem zwrócić uwagę na wewnętrzną nartę - stąd to spojrzenie w dół.
Ja to ten w kurtce z białym paskiem [na 1 zdjęciu jakby ktoś nie wiedział].
No to jedziemy :cool:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...eraPulawy2009#
Na jaki poziom w skali forum zasługuję? :P
Blokujesz wewnętrzne kolano, co powoduje że trzymasz biodra poziomo i nie jesteś w stanie się bardziej włożyć w skręt. Poza tym powoduje problemy z równym prowadzeniem obu nart - robi Ci się takie "A": http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...08070259316994 - wewnętrzna narta idzie prawie płasko.
Trochę się rozluźnić i rozbujać i będzie git :).
sie ma,
w płaszczyźnie strzałkowej:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...07592049580450
wszystko fajnie ! - jak dla mnie całkiem niezłe ułożenie ciała - tego się trzymaj !
w płaczszyźnie bocznej:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...08129838876306
nie wiem jakie masz buty - generalnie - buty "turystyczne" wymuszają postawę bardziej pionową - stąd często nawet nie można po dopięcie się wymóc normalnej sylwetki przód-tył - może to twój problem?
siedzisz na tyłku - odepnij paski butów, rozluźnij górne klamry, resztę solidnie dopnij i wywal ciało "kolanami" w przód - tak, żeby kolana zasłaniały ci przody wiązań ;) - powinno pomóc.
Oceny wg skali Forum się nie podejmuję, bo jej nie czytałem.
pozdro
jahu
Blokujesz wewnętrzne kolano, co powoduje że trzymasz biodra poziomo i nie jesteś w stanie się bardziej włożyć w skręt. Poza tym powoduje problemy z równym prowadzeniem obu nart - robi Ci się takie "A": http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...08070259316994 - wewnętrzna narta idzie prawie płasko. Wydaje mi się, że gorzej skręcam w jedną stronę. Nie wiem w tej chwili, czy to jest w lewo czy w prawo, ale jak jeździłem na rolkach to miałem to samo - przeplatanka w jedną stronę super, w drugą nieco ciężej - uczucie przy skręcaniu w "cięzką" stronę zarówno na nartach jak i rolkach podobne - jakieś takie sztywne kolano, brak pewnego ruchu, takiego luzu jak w drugą stronę...
Czułem to, że nie mogę włożyć kolana bardziej w skręt w trakcie jazdy ;)
Będę starał się to wyrównać jakoś...
sie ma,
w płaczszyźnie bocznej:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...08129838876306
nie wiem jakie masz buty - generalnie - buty "turystyczne" wymuszają postawę bardziej pionową - stąd często nawet nie można po dopięcie się wymóc normalnej sylwetki przód-tył - może to twój problem?
siedzisz na tyłku - odepnij paski butów, rozluźnij górne klamry, resztę solidnie dopnij i wywal ciało "kolanami" w przód - tak, żeby kolana zasłaniały ci przody wiązań ;) - powinno pomóc.
Oceny wg skali Forum się nie podejmuję, bo jej nie czytałem.
pozdro
jahu Buty turystyczne - tzn?
Mam Fischer F8000 MF, wcześniej Nordica BXR
Na tym zdjęciu, to było wyjście z zakrętu - powrót do góry, a później zejście w dól w kolejny zakręt... To nie był prosty zjazd w dól... Nie wiem czy to zmienia postać rzeczy :D
Edit: Dane z profilu:
Narty
Atomic Beta Race Carv 9.12
Wiązania
Centro 310
Buty
Fischer F 8000 MF
Umiejętności
6
Wybaczcie ten OT, ale Deva i jahu, jak tak patrzę na Wasze avatary tak blisko siebie, to.... jakaś rodzina? :) ;)
Co to ja chciałam.... A! Zdjęcia na tej stronce to u mnie totalna pixeloza :( Nic nie widzę, a chciałam sobie przeanalizować tę rafałową jazdę...
Wybaczcie ten OT, ale Deva i jahu, jak tak patrzę na Wasze avatary tak blisko siebie, to.... jakaś rodzina? :) ;)
Co to ja chciałam.... A! Zdjęcia na tej stronce to u mnie totalna pixeloza :( Nic nie widzę, a chciałam sobie przeanalizować tę rafałową jazdę... Pixelozę masz, bo pewnie nie za szybki internet. Pozwól im się załadować, to chwilkę potrwa..
:D:D:D
Dev - "mów mi Wuju" ! :D:D
;):rolleyes::cool:
pozdro
jahu
Wybaczcie ten OT, ale Deva i jahu, jak tak patrzę na Wasze avatary tak blisko siebie, to.... jakaś rodzina? :) ;) Najprawdopodobniej nie ;).
Co do jazdy - chodzi o to, żeby swobodnie zginać wewnętrzne kolano. Sam mam z tym problem, zwłaszcza jak nie jestem "rozjeżdżony" - np. tu: http://picasaweb.google.co.uk/biniek...93009931722242
- za sztywno kolano, biodro zbyt poziomo i za małe "włożenie" w skręt.
Dla odmiany tu: http://picasaweb.google.co.uk/biniek...26391303314242
jest już swobodniej i lepiej :).
Mi osobiście najbardziej pomaga rozruszać się jazda fun ;).
Najprawdopodobniej nie ;).
Co do jazdy - chodzi o to, żeby swobodnie zginać wewnętrzne kolano. Sam mam z tym problem, zwłaszcza jak nie jestem "rozjeżdżony" - np. tu: http://picasaweb.google.co.uk/biniek...93009931722242
- za sztywno kolano, biodro zbyt poziomo i za małe "włożenie" w skręt.
Dla odmiany tu: http://picasaweb.google.co.uk/biniek...26391303314242
jest już swobodniej i lepiej :).
Mi osobiście najbardziej pomaga rozruszać się jazda fun ;). Ladne zdjęcia, jesli bys nie powiedziales, to na zdjęciu nie widac twego "nierozjezdzenia".:) Co miales na mysli "swobodnie zginac wewnnętrzne kolano"?. U mnie tez jest ten sam problem:D, po prostu nie rozjezdzony-mam za malo obciąząną nartę gorną(wewnętrzną).:)
Buty turystyczne - tzn?
Mam Fischer F8000 MF, wcześniej Nordica BXR
Na tym zdjęciu, to było wyjście z zakrętu - powrót do góry, a później zejście w dól w kolejny zakręt... To nie był prosty zjazd w dól... Nie wiem czy to zmienia postać rzeczy :D
Fischer F 8000 MF
Umiejętności
6 no to buty masz ok - to twoje odchylenie - nie wina butów (turystycznych - po zapięciu stoi się na nich bardziej w pozycji pionowej - to dla komfortu "narciarza" - standard miękkich butów po prostu).
Nie jest to też element kompensacji - po prostu jesteś odchylony na tyłach dech:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...07750180679138
tutaj wygląda to trochę lepiej:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...08115613627506
ehhh :/:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...08310004815490
tu fajnie:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...08319610859906
generalnie zdjęcia niewiele oddają i sprzeczne, jak widać wrażenia :) - jakiś filmik jak byś zapodał - było by pewnie więcej widać..
Powyżej to wszystko o płaszczyźnie bocznej.
Podoba mi się układ biodro/kolano:
http://picasaweb.google.com/RafaU0/N...07659633195186
generalnie - więcej luzu, swobody - cały czas podnosić trochę poprzeczkę jazdy, stopniowo zwiększaj prędkości - sylwetkę masz do tego przygotowaną ;).. - powinieneś "dać radę".
pozdro
jahu
Korzystając z tematu zadam pytanie... co z trzymaniem kijków? Trzymać ręce przy sobie, czy można nimi "balansować"? Jest to może kwestia indywidualnia?
Korzystając z tematu zadam pytanie... co z trzymaniem kijków? Trzymać ręce przy sobie, czy można nimi "balansować"? Jest to może kwestia indywidualnia? sie ma,
z kijami to jest tak, że trochę służą jak kolejny element równowagi/czucia podłoża - na pewno nie przeszkadzają w balansowaniu - przydatny element kontroli położenia.. - tak mi się wydaje.. - czym więcej punktów odniesienia (szuranie śnieżynką po stoku) - tym lepiej..
pozdro
jahu
tak by jakos to bylo prawda jahu ? :) z tymi kijami oczywiscie raczej nie tak, jak smigla helikoptera i rece do gory ! naturalnie trzymane kijki.... moga sluzyc do balansu i wejscia w skret w zaleznosci od stoku i warunkow. bywa ze czlek sie oprze na nich, polozy prawie, badz odepchnie podjezdzajac do wyciagu.
Trzymać ręce przy sobie, czy można nimi "balansować"? Rola rąk, jest bardzo niedoceniana przez początkujących narciarzy, a szkoda bo są one bardzo ważne. Więc należy raczej je trzymać nie przy sobie lecz przed sobą , "resztę" opisał ci jahu i alook
Korzystając z tematu zadam pytanie... co z trzymaniem kijków? Trzymać ręce przy sobie, czy można nimi "balansować"? Jest to może kwestia indywidualnia? Trzymaj jak kierownicę samochodu przed sobą i steruj podobnie jak autem.:)
Witam
Jedziesz odchylony - to o czym pisał Jahu. omi zdaniem to klucz. Wyczuj na sucho gdzie jest pozycja cetralna nad nartami.
Ręce trzymane z przodu przed soba lae nie sztywno powinny wiel ułatwic choc u Ciebie te ręce nie śa takie złe. Starj się urozmoicic technike. Nie ćwicz tylko skrętu równoległego ale pojedź tez smigiem. Czy skretem z odciążeniem NW im niekoniecznie na krawędzi. Zmieniaj technikę w tarkcie przejazdu. Nabierzesz pewności i luzu bo wyglądasz na strasznie spietego.
Pozdrawiam
Witam
Jedziesz odchylony - to o czym pisał Jahu. omi zdaniem to klucz. Wyczuj na sucho gdzie jest pozycja cetralna nad nartami.
Ręce trzymane z przodu przed soba lae nie sztywno powinny wiel ułatwic choc u Ciebie te ręce nie śa takie złe. Starj się urozmoicic technike. Nie ćwicz tylko skrętu równoległego ale pojedź tez smigiem. Czy skretem z odciążeniem NW im niekoniecznie na krawędzi. Zmieniaj technikę w tarkcie przejazdu. Nabierzesz pewności i luzu bo wyglądasz na strasznie spietego.
Pozdrawiam Ręce - staram się widzieć je przed sobą cały czas.... Czasem w skręcie podeprę się wewnętrznym kijkiem, to chyba nie jest błąd?
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=duglHU5D_m0"]YouTube - ?mig[/ame]
Chyba nie potrafię w ten sposób zjechać....
Skręt z odciązeniem NW --> przepraszam, nie rozumiem. Jak to wygląda?
Dzięki za rady.
Czasem w skręcie podeprę się wewnętrznym kijkiem, to chyba nie jest błąd?
.
to nie błąd
a wracajac do samej jazdy - wygląda że jeździsz na krawędziach a to już stawia Cię ponad przeciętną ;)
spróbuj kontrolować to odchylenie tył przód - na jednym ze zdjęć maszą taka "atakującą " sylwetkę - tego się trzymaj....
i rzeczywiście potrenuj inne techniki - to rozwija i daje dużo pewności....jak masz problem weź kogoś bardziej doświadczonego i poćwicz z nim ......
pzdr
Witam
Ręce - staram się widzieć je przed sobą cały czas.... Czasem w skręcie podeprę się wewnętrznym kijkiem, to chyba nie jest błąd?
YouTube - ?mig
Chyba nie potrafię w ten sposób zjechać....
Skręt z odciązeniem NW --> przepraszam, nie rozumiem. Jak to wygląda?
Dzięki za rady. To co jedziesz to skręt równoległy prowadzony na krawędziach. Chcąc byc dokładnym tam nie ma wbicia kijka dlatego, że powoduje to mimowolny ruch w góre czyli odciążenie i robi sie NW właśnie.
Na filmiku jest smig na dośc stromym stoku (37-38stopni). W smigu skret jest krótki wystepuje wbicie kijka (a na stromym to nawet czasmi dwóch) i odciążenie NW własnie. Poćwicz i zjedzeisz zobaczysz. Śmig jest może trudniejszy koordynacyjnie ale warto go opanowac bo pozwala na kontrole prędkości wszędzie a na krawędzi tez możesz smig pojechac.
Wyobraź sobie skret rozpoczynany taj jak na filmie ale dłuższy prowadzony sladem slizgowym lub na krawędzi albo mieszanym - to własnie jest NW. chyba najbardziej uniwersalny skręt. Nazwa NiskoWysoko stąd, że wystepuje w nim odciążenie NW.
Pozdrawiam
Jeszcze jedno - chodzi mi o ruchy góra/dół...
Widać to na zdjęciach 7-11...
Czy to jest źle? Chodzi mi o to, że przy przejściu w następny zakręt prostuję się... :confused:
Witam
Jeszcze jedno - chodzi mi o ruchy góra/dół...
Widać to na zdjęciach 7-11...
Czy to jest źle? Chodzi mi o to, że przy przejściu w następny zakręt prostuję się... :confused: Raczej tak. W skręcie równoległym powinniśmy dociskać cały czas narty do sniegu a więc w momencie przekrawędziowania pozycja powinna byc raczej niższa niż wyższa ze względu na kompensacje.
Srodek ciężkości powinien byc cały czas na jednym poziomie a tu nie jest.
Ten skręt to takie NW cięte.
Pozdrawiam
Witam
Raczej tak. W skręcie równoległym powinniśmy dociskać cały czas narty do sniegu a więc w momencie przekrawędziowania pozycja powinna byc raczej niższa niż wyższa ze względu na kompensacje.
Srodek ciężkości powinien byc cały czas na jednym poziomie a tu nie jest.
Ten skręt to takie NW cięte.
Pozdrawiam http://www.sportskool.com/videos/carving
Na pewno już ten filmik widziałeś... Wiadomo, że daleeko mi do niego, ale on również przy skręcie jest niżej, a przy wyjściu ze skrętu chyba odciąża narty przez to, że się prostuje --> dynamiczny wyprost 'zrywa' narty, bezwładność je chyba przerzuca w następny skręt.. dostaje się prędkości. Tak?
Wyraźnie widać, że przy przejściu w następny zakręt pozycja jest wyższa...
http://www.sportskool.com/videos/carving
Na pewno już ten filmik widziałeś... Wiadomo, że daleeko mi do niego, ale on również przy skręcie jest niżej, a przy wyjściu ze skrętu chyba odciąża narty przez to, że się prostuje --> dynamiczny wyprost 'zrywa' narty, bezwładność je chyba przerzuca w następny skręt.. dostaje się prędkości. Tak?
Wyraźnie widać, że przy przejściu w następny zakręt pozycja jest wyższa... Najważniejsza jest w tym filmie ostatnia sekwencja - Review - Bode nie odciąża nart, on ugina, tuż przed zmianą krawędzi, nogę zewnętrzną. W momencie zmiany obie nogi są tak samo ugięte a ułamek sekundy póżniej prostuje się " nowa " noga zewnętrzna. Narty są cały czas w trakcie skrętu dociążone, tylko w momencie zmiany krawędzi, przez moment, " pływają " płasko po śniegu. Cała sztuka dobrego skrętu carvingowego to umiejętność wykorzystania energii jaka magazynuje się w mięśniach w trakcie jego wykonywania, tej energii dostarcza grawitacja i siła odśrodkowa, każdy chyba zna uczucie jakby nacisku wywieranego przez podłoże na narty, żadne dynamiczne wyjście w górę nie jest potrzebne, trzeba tylko w odpowiednim momencie użyć skumulowanej energii skrętu. Jest jeszcze sprawa idealnego zgrania tego wszystkiego w czasie, to jest bardzo ważne, przychodzi z praktyką.
Witam,
Popatrzcie na to:
http://www.mountvacation.com/documen...0steps?lang=en
Pozdr.
Rolnik
Witam,
Popatrzcie na to:
http://www.mountvacation.com/documen...0steps?lang=en
Pozdr.
Rolnik Prezentują techniki przydatne na łączkach.
Witam,
Lobo, oglądnij sobie jakiś gigant. Dalej bez komentarza.
Pozdr.
Rolnik
Witam,
Lobo, oglądnij sobie jakiś gigant. Dalej bez komentarza.
Pozdr.
Rolnik Alez komentuj, to jest forum! W tytule napisano ze jest to seria prezentacji dla średnio zaawansowanych narciarzy, i takie są te prezentacje, odciązenia, wyjście w górę, pozycja prostopadła do kierunku jazdy - nie kupuję tego, to jakiś przeterminowany towar :)
Alez komentuj, to jest forum! W tytule napisano ze jest to seria prezentacji dla średnio zaawansowanych narciarzy, i takie są te prezentacje, odciązenia, wyjście w górę, pozycja prostopadła do kierunku jazdy - nie kupuję tego, to jakiś przeterminowany towar :) Witam,
Gratuluję samooceny i samopoczucia narciarskiego!
Pozdr.
Rolnik
Witam
Lobo chyba ma więcej racji. To też chyba trochę źle zrobiony materiał ale cóż...
Zakończmy tak - żeby wszscy tak jeździli.!
Lobo? nie chciałbys tak jeździć jak Christian?
Pozdrawiam Mitek
Witam,
Mam trochę czasu...
Mitku, tak do końca się z Tobą nie zgadzam. Otóż całkiem niedawno byłem świadkiem treningu GS kadry juniorów austriackich i co widziałem, to samo co na filmie z Christianem. Wyjście w górę, a w zasadzie w górę i do środka skrętu, jak mi potem tłumaczono, to nie jest odciążanie tylko łapanie dodatkowej energi w skręt i wyjście z niego z dodatkową prędkością (też sądziłem jak Lobo, że to stare). Oczywiście skręty bez up-down środka ciężkości się ćwiczy ale to przydatne w SL, gdzie nie starcza często czasu do nabrania tej dodatkowej energii. Wg instruktorów i trenerów austriackich uczenie jazdy na nartach tylko z elementem przechylania kolan do stoku i wkładania biodra (biodro uważają za element wtórny, nie zwracają na niego uwagi w pierwszym podejściu) a bez wyjścia z kolan w górę, obecnie za błąd. Twierdzą, że tak się nie szkoli zawodników, jak chcą to robić jeżdżący fun, to niech sobie tak robią. Tyle ode mnie.
Na marginesie, jakoś nie mogę spotkać na stoku amatorów a często i instruktorów, którzy by odpowiadali poziomem tego przeciętnie zaawansowanego narciarza, jak określono to przy prezentacjach Christiana, a na co zwrócił uwagę Lobo.
Pozdr.
Rolnik
Witam
Jak zwykle krótki post i chyba nieporozumienie. Mówiąc, że Lobo ma troche więcej racji chodziło mi o kwestie stałego dociążenia nart. Jeżeli chcesz znać moje zdanie to odciążenie wystepuje praktycznie zawsze w takiej czy innej formie. Przejazd nawet funowy a juz psortowy tym bardziej jest głownie na odciążeniach a fragmenty jazdy idealnej sa bardzo krótkie.
Jeżeli chodzi o materiał to nie podoba mi sie za bardzo zpunktu widzenia samej konstrukcji a nie zawartości merytorycznej.
Witam,
Mam trochę czasu...
Mitku, tak do końca się z Tobą nie zgadzam. Otóż całkiem niedawno byłem świadkiem treningu GS kadry juniorów austriackich i co widziałem, to samo co na filmie z Christianem. Wyjście w górę, a w zasadzie w górę i do środka skrętu, jak mi potem tłumaczono, to nie jest odciążanie tylko łapanie dodatkowej energi w skręt i wyjście z niego z dodatkową prędkością (też sądziłem jak Lobo, że to stare). Oczywiście skręty bez up-down środka ciężkości się ćwiczy ale to przydatne w SL, gdzie nie starcza często czasu do nabrania tej dodatkowej energii. Wg instruktorów i trenerów austriackich uczenie jazdy na nartach tylko z elementem przechylania kolan do stoku i wkładania biodra (biodro uważają za element wtórny, nie zwracają na niego uwagi w pierwszym podejściu) a bez wyjścia z kolan w górę, obecnie za błąd. Twierdzą, że tak się nie szkoli zawodników, jak chcą to robić jeżdżący fun, to niech sobie tak robią. Tyle ode mnie.
Na marginesie, jakoś nie mogę spotkać na stoku amatorów a często i instruktorów, którzy by odpowiadali poziomem tego przeciętnie zaawansowanego narciarza, jak określono to przy prezentacjach Christiana, a na co zwrócił uwagę Lobo.
Pozdr.
Rolnik Co do analizy skretu sportowego to nie zabieram głosu bo trenerem nie jestem, cos tam wiem ale napewno nie tyle żeby na ten temat dyskutować. generalnie ma byc skuteczny i najszybszy mozliwy a jak to juz mniej ważne.
Wielokrotnie zreszta pisałem, opisywanie i mpróba nasladownictwa stylu zawodników zwłaszcza tych najwyższej klasy w wypadku amatorów jakimi jesteśmy mija sie zupełnie z celem.
Jazda w takim odchyleniu jakie prezentuje Bode jest na przykład dla normalnego narciarza i wiekszości zawodników po prostu niemozliwa. Za mały margines, widac to zreszta po samych jego wynikach. jest niedoścogniony gdy jest w super formie ale gdy już tylko w dobrej za duzo błędów, nie jest w stanie nadążyc za samym soba bym powiedział.
Pozdrawiam i przepraszam za "nienatemat"
Pozdrawiam
Wystarczy że porządnie opanujesz zwykłe NWN i nie będziesz jeździł z odchylaniem się do tyłu tylko popracujesz kolanami ,pochylisz sie do przodu opierając na językach butów , wykorzystasz kijeczki to zobaczysz efekty.
Potem wystarczy tylko cały ten proces wykonywania skrętu skrócić czasowo i masz już gotowy śmig. Ćwicz najpierw na łagodnym stoku potem przenieś to na trudniejszy.Zanim tam jednak się przeniesiesz dobrze poćwicz synchronizację bo tam nie ma czasu na myślenie co i jak -to ma być jak automat - jak się zagapisz to możesz obciążyć nie tą nartę co trzeba chwyci krawedź i zaliczysz glebusię jak nasz demonstrator na filmie przy pierwszym upadku.
Witam
Jak zwykle krótki post i chyba nieporozumienie. Mówiąc, że Lobo ma troche więcej racji chodziło mi o kwestie stałego dociążenia nart. Jeżeli chcesz znać moje zdanie to odciążenie wystepuje praktycznie zawsze w takiej czy innej formie. Przejazd nawet funowy a juz psortowy tym bardziej jest głownie na odciążeniach a fragmenty jazdy idealnej sa bardzo krótkie.
Jeżeli chodzi o materiał to nie podoba mi sie za bardzo zpunktu widzenia samej konstrukcji a nie zawartości merytorycznej. Może trochę nie w temacie jestem, ale wykorzystam, że padło to słowo magiczne (fun), a że mowa też o odciążeniach i przechyleniach itp mam pytanie, może trochę dziwne, ale...:
czy fun można jechać na zewnętrznej narcie i czy to jest:
A/ dobre/
B/złe/
C/nie ma różnicy/
?
Witam
Zakończmy tak - żeby wszscy tak jeździli.!
Lobo? nie chciałbys tak jeździć jak Christian?
Pozdrawiam Mitek Pytanie retoryczne, ale, bardziej podoba mi się jazda Urski:)Christian jest ( zawsze był ) taki... tramwajowy;)
Witam,
Wyjście w górę, a w zasadzie w górę i do środka skrętu, jak mi potem tłumaczono, to nie jest odciążanie tylko łapanie dodatkowej energi w skręt i wyjście z niego z dodatkową prędkością (też sądziłem jak Lobo, że to stare). Oczywiście skręty bez up-down środka ciężkości się ćwiczy ale to przydatne w SL, gdzie nie starcza często czasu do nabrania tej dodatkowej energii.
Pozdr.
Rolnik Słuszna uwaga, w GS zawsze było obecne przejście przez " wysoką nogę ", a to dla dociśnięcia dolnej narty która, wygięta, kumuluje w ten sposób więcej energii.
Nie wiem jak Ty, ja zmieniam krawędzie w momencie gdy czuję rosnące od spodu parcie na narty, wiem wtedy że są one solidnie zakrawędziowane i idą w zacieśniający się skręt, w momencie przekraczania linii spadku, raczej tuż przed, inicjuję zmianę krawędzi NIE WYCHODZĄC W GÓRĘ ale w sposób kontrolowany uginając nogę odstokową ( dolną ), w zależności od warunków oceniam jak obszerny i szybki ma być ten ruch. Mam z tego same korzyści, oszczędzam siły bo nie walczę z siłą odśrodkową, obniżona pozycja to nisko położony środek ciężkości a tym samym lepsza równowaga.
Witam,
Lobo, w zasadzie mówimy o tym samym. Inna rzecz, że w narciarstwie sportowym najważniejszy jest przejazd po wytyczonej trasie w jak nakrótszym czasie, czyli max. szybkość po optymalnej drodze. W narciarstwie amatorskim głównie skręcamy gdzie chcemy (no ew. musimy) i prędkość nie jest najważniejsza. Stąd skręty nie muszą być optymalizowane pod względem prędkości. Najważniejsze, aby dawały dużo radości.
HesSki, chyba całe narciarstwo jest fun, jeśli sprawia przyjemność, nie tylko na zewnętrznej czy wewnętrznej narcie - to takie moje zdanie.
Pozdr.
Rolnik
HesSki, chyba całe narciarstwo jest fun, jeśli sprawia przyjemność, nie tylko na zewnętrznej czy wewnętrznej narcie - to takie moje zdanie.
Pozdr.
Rolnik Nie odpowiedziałeś mi na pytanie, a pytam o konkret z zakresu techniki jazdy fun carvingiem. To że mi sprawia przyjemność i masę zabawy nawet gleba czy lot w krzaki to jedna sprawa, a to, czy technicznie jazda jest właściwa to druga sprawa. Ja nie kultywuję zasady "róbta co chceta". Chcę się rozwijać WE WŁAŚCIWYM kierunku.
Witam
Odpowiedział HesSki i to trafił w sedno. Fun to zabawa a zabawa może byc jak tylko sobie wymyślisz. Jeżeli zapytałabyś jak poprawnien jechac skret równoległy wg polskiego programu nauczania wersja 2008/2009 dostaniesz odpowiedź konkretną a fun to fun.
Zaczyna sie od pogłębianych normalnych skrętów a jak już czujesz sie pwenie to możęsz pojechac na zewnetrznej wewnętrznej lub na obu. Ty decydujesz.
Pozdrawiam
Witam
Odpowiedział HesSki i to trafił w sedno. Fun to zabawa a zabawa może byc jak tylko sobie wymyślisz. Jeżeli zapytałabyś jak poprawnien jechac skret równoległy wg polskiego programu nauczania wersja 2008/2009 dostaniesz odpowiedź konkretną a fun to fun.
Zaczyna sie od pogłębianych normalnych skrętów a jak już czujesz sie pwenie to możęsz pojechac na zewnetrznej wewnętrznej lub na obu. Ty decydujesz.
Pozdrawiam Czyli odpowiedź C/nie ma różnicy/ ---> i o to mi chodziło. Krótko i treściwie.
Witam
Jeżeli zapytałabyś jak poprawnien jechac skret równoległy wg polskiego programu nauczania wersja 2008/2009 dostaniesz odpowiedź konkretną .
Pozdrawiam Jak ? Nie znam tego programu.