Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Chciałbym skompletować system kina domowego 7.1 oparty o konsolę playstation 3.
Z tego co się orientuję to PS3 obsługuje następujące formaty audio: Dolby 5.1, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD, LPCM.
Zależy mi głównie na oglądaniu filmów posiadających ścieżkę z nieskompresowanym dźwiękiem 7.1 LPCM oraz Dolby TrueHD i DTS HD.
Zrobiłem małe rozpoznanie, i zastanawiam się który z tych amplitunerów pozwoli mi cieszyć się w pełni oglądaniem filmów z dźwiękiem 7.1.
Biorę pod uwagę amplitunery:
SONY (STR-DG910, STR-DA1200ES, STR-DA3300ES, STR-DA5300ES),
DENON AVR (1508, 1708, 1908, 2308, 2808)
ONKYO TX-SR605B oraz inne, które by sie nadawały.
Do tego głośniki np.TANNOY EFX 7.1, KEF KHT 2005, KEF KHT3005.
I tu moje pytania:
Jaki amplituner najlepiej by się do tego nadawał?
Jakie możliwości/funkcje/dekodery powinien taki amplituner posiadać?
Na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Chciałbym skompletować system kina domowego 7.1 oparty o konsolę playstation 3.
Z tego co się orientuję to PS3 obsługuje następujące formaty audio: Dolby 5.1, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD, LPCM.
Zależy mi głównie na oglądaniu filmów posiadających ścieżkę z nieskompresowanym dźwiękiem 7.1 LPCM oraz Dolby TrueHD i DTS HD.
Zrobiłem małe rozpoznanie, i zastanawiam się który z tych amplitunerów pozwoli mi cieszyć się w pełni oglądaniem filmów z dźwiękiem 7.1.
Biorę pod uwagę amplitunery:
SONY (STR-DG910, STR-DA1200ES, STR-DA3300ES, STR-DA5300ES),
DENON AVR (1508, 1708, 1908, 2308, 2808)
ONKYO TX-SR605B oraz inne, które by sie nadawały.
Do tego głośniki np.TANNOY EFX 7.1, KEF KHT 2005, KEF KHT3005.
I tu moje pytania:
Jaki amplituner najlepiej by się do tego nadawał?
Jakie możliwości/funkcje/dekodery powinien taki amplituner posiadać?
Na co zwrócić uwagę przy wyborze?
- dźwięk 7.1 tylko po przez HDMI i amplituner który zrobi z DTS HD czy innych formatów dźwięu HD 5,1 > 7,1 Jak na razie to chyab jest jeden film z dźwiękiem zapisanym w 7,1
- amplituner onkyo 605 ( chyba najlepszy stosunek jakości do ceny i wyposażenia )
- KEF 3005 ( najlepiej SE są drożesz ale warto dopłacić, nie daj się nabrać na 3005 w cenie 3005SE ) są bardzo dobre chyba że chcesz tego typu głosniki i troszke lepsze to B&W MT30 ( jest świetny subwoofer PV1 ) albo normalne skrzynki z serii dali ikon
- przy wyborze zwróć uwage na to co ci się podoba podczas słuchania muzyki i ogladania filmów. Najlepiej posłuchac /każdy ci tak doradzi/ chociaz nie zawsze jest to możliwe.
pozdr. dawmac
- dźwięk 7.1 tylko po przez HDMI i amplituner który zrobi z DTS HD czy innych formatów dźwięu HD 5,1 > 7,1 Jak na razie to chyab jest jeden film z dźwiękiem zapisanym w 7,1
- amplituner onkyo 605 ( chyba najlepszy stosunek jakości do ceny i wyposażenia )
- KEF 3005 ( najlepiej SE są drożesz ale warto dopłacić, nie daj się nabrać na 3005 w cenie 3005SE ) są bardzo dobre chyba że chcesz tego typu głosniki i troszke lepsze to B&W MT30 ( jest świetny subwoofer PV1 ) albo normalne skrzynki z serii dali ikon
- przy wyborze zwróć uwage na to co ci się podoba podczas słuchania muzyki i ogladania filmów. Najlepiej posłuchac /każdy ci tak doradzi/ chociaz nie zawsze jest to możliwe.
pozdr. dawmac
Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chodzi o amplituner onkyo 605 to byłby OK (dekoduje standardy 7.1 DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD, dekoduje: DTS®-ES™ Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EX™, Dolby® Pro Logic IIx, posiada łącze HDMI v. 1.3a), ale nie widziałem żeby w jego specyfikacji było napisane coś o PCM, więc chyba nie obsłuży filmu ze ścieżką PCM ??
Bo np. w specyfikacji SONY STR-DG910 jest napisane "8-kanałowy dźwięk w formacie Linear PCM przy odtwarzaniu płyt Blu-ray Disc. Słuchaj dźwięku złożonego z 7.1 kanałów i delektuj się jakością CD w każdym kanale." oraz "Liczne formaty dźwięku przestrzennego: Dolby® Digital / DTS / Dolby Digital EX / DTS-ES (Matrix/Discrete) / DTS 96/24 / DTS NEO:6 / Dolby® Pro Logic / Dolby® Pro Logic II / Dolby® Pro Logic IIx / Dolby® Dual Mono / PCM 96k/24 bity", tylko że ten z kolei nie posiada chyba dekodera standardów 7.1 DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD. Ale może to nie byłoby potrzebne bo PS3 zdekodowałoby DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD??
Nasuwa się pytanie czy może PS3 (z DTS-HD i Dolby TrueHD) + SONY STR-DG910 (z PCM) nie byłoby lepszym rozwiązaniem??
Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chodzi o amplituner onkyo 605 to byłby OK (dekoduje standardy 7.1 DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD, dekoduje: DTS®-ES™ Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EX™, Dolby® Pro Logic IIx, posiada łącze HDMI v. 1.3a), ale nie widziałem żeby w jego specyfikacji było napisane coś o PCM, więc chyba nie obsłuży filmu ze ścieżką PCM ??
Bo np. w specyfikacji SONY STR-DG910 jest napisane "8-kanałowy dźwięk w formacie Linear PCM przy odtwarzaniu płyt Blu-ray Disc. Słuchaj dźwięku złożonego z 7.1 kanałów i delektuj się jakością CD w każdym kanale." oraz "Liczne formaty dźwięku przestrzennego: Dolby® Digital / DTS / Dolby Digital EX / DTS-ES (Matrix/Discrete) / DTS 96/24 / DTS NEO:6 / Dolby® Pro Logic / Dolby® Pro Logic II / Dolby® Pro Logic IIx / Dolby® Dual Mono / PCM 96k/24 bity", tylko że ten z kolei nie posiada chyba dekodera standardów 7.1 DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD. Ale może to nie byłoby potrzebne bo PS3 zdekodowałoby DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD??
Nasuwa się pytanie czy może PS3 (z DTS-HD i Dolby TrueHD) + SONY STR-DG910 (z PCM) nie byłoby lepszym rozwiązaniem??
a ja nie słysze różnicy między PCM, Analo, HDMI itd Np. film z dźwiękiem DTS czy po przez HDMI czy po przez kable RCA dla mnie brzmią jednakowo. Przy średniej klasie sprzetu w kinie domowym to myślę że jest więcej marketingu niż rzeczywistej poprawy jakości dżwięku. Jest różnica między DD 5.1 a DTS HD MA 5.1 i jest to słyszalne na nawet całkiem normalnym sprzęcie ale wiele innych "parametrów" to jest po to aby ładnie na ulotce wyglądały.
Połącz PS3 z Onkyo 605 po przez HDMI. Tak będzie najlepiej, najkrócej i tyle.
pozdr. dawmac
Czy to właśnie ścieżki dźwiękowe PCM(5.1 i 7.1), które są do wybrania w niektórych filmach na blu-ray, zapewniają najlepszą jakość dźwięku?
Np w filmach:
3:10 to Yuma (2007) (Blu-ray) jest do wyboru:
English PCM 7.1 Surround
English Dolby Digital-EX 5.1 Surround
Pearl Harbor (Blu-ray):
English: PCM 5.1 (48kHz, 24-bit)
English: Dolby Digital 5.1
French: Dolby Digital 5.1
Terminator (Blu-ray)
English: PCM 5.1
English: Dolby Digital 5.1
French: Dolby Digital 5.1
300 (Blu-ray)
English: PCM 5.1 (48kHz, 16-bit)
English: Dolby TrueHD 5.1
English: Dolby Digital 5.1
French: Dolby Digital 5.1
Filmów z pcm 5.1, 6.1 i 7.1 jest sporo jak wynika np. stąd:
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=3338
A w opisie amplitunera Sony STR-DA5200 można przeczytać:
"Zgodność ze standardem Linear PCM. Firma Sony patrzy w przyszłość, dlatego najnowszy model może odbierać przez wejścia HDMI dźwięk we wprowadzanym dopiero formacie Linear PCM. Użytkownicy zyskują w ten sposób najlepszą jakość dźwięku połączoną z doskonałą jakością wideo gwarantowaną przez płyty Blu-ray. Linear PCM to najwyższej jakości opcja audio na płytach nowej generacji, zaś STR-DA5200ES współpracuje z wersjami stereo, 5.1 lub 7.1."
Więc może warto wybrać amplituner wyposażony w LPCM?
LPCM to ma (prawie)każdy amplituner wyposażony w wejście HDMI - lepiej zainwestowac z wbudowanymi dekoderami nowych formatów tj. DDTHD i DTSHDMA. A tych już trochę na rynku jest. Najtańszy z nich jest Onkyo 605.
Sorki, ale wydaje mi sie, ze to jest marketingowy belkot w wykonaniu Sony. W BARDZO duzym uproszczeniu LPCM to dzwiek niezakodowany, nieskompresowany itd. Dolby True HD i DTS HD MA, to ten dzwiek scisniety, ale bez utraty jakosci (zajmuje za to mniej miejsca). Pewna analogia z obrazem -mozemy go zapisac w formacie bez straty jakosci (chyba np TIFF - o ile dobrze pamietam?) i to jest True HD i HD MA, albo w JPEG-ach, jak ma duza utrate jakosci to przypomina dawne DD 5.1 (kompresja do 95 %).
Zaleta LPCM jest ze nie trzeba placic licencji za dekodery. Nie wierze, ze mozna uslyszec roznice z formatami skompresowanymi, ale pisac, ze to nowy standard, to troche przesada. Co najwyzej wyzsze parametry w formie zapisu dzwieku znanej od dawna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_pulse_code_modulation
... Nie wierze, ze mozna uslyszec roznice z formatami skompresowanymi, ale pisac, ze to nowy standard, to troche przesada. Co najwyzej wyzsze parametry w formie zapisu dzwieku znanej od dawna.
....
a ja już myślałem że mi na słuch troche padło bo ogladająć film z dźwiękiem PCM a nastepnie ten sam film z DTS HD czy DTHD to wole wersje "skompresowaną" Naprawdę nie słysze różnicy. Napisze coś więcej Film WAR 7.1 PCM ogladałem i w 7,1 PCM ( mulichanel) i w 5,1 DD Ex ( przerobionym na 7 kanałów ) Daje skrzynke whiskacza komuś kto powie która wersja jest 7,1 PCM a która "sztuczna" 7,1 po obejrzeniu filmu w dwóch wersjach nie widząc na wyświetlaczu napisów.
Uważam, że lepiej zastanowić się nad dobrymi kolumnami i amplitunerem i w to zainwestowac niż wierzyć w ulotki reklamowe.
pozdr. dawmac
Wojna foramatów:
DD i DTS to przeszłość.
Dziś nie ma żadnej potrzeby aby cokolwiek kompresować (pojemność BD).
KOmpresja nie jest już wogóle potrzebna. Ani sztuczki z dostosowywaniem stereo do wielu kanałów.
Tak więc preferowany przez SONY PCM 5.1 czysty streaming audio jest absolutnie wystarczający nawet dla AUDIO fili.
Podobnie jak CD tylko z próbkowanie podniesionym do 48 KHz. To kluczowa zmiana.
Problem tkwi w analizie PCM-u. ( to taki wav znany z formatu CD)
multi kanał - to 4 kanały (centralny jako niepotrzebny dodatek), bo wyodrębnienie SUB jest sztuczne przez krosowanie pasma) i podanie niskiego zakresu na tańsze, czytaj wyspecjalizowane, dlatego tańsze ).
Nigdy nie mamy pewności co tam upchnięto i na którym etapie obróbki torów audio.
ROBIMY GOOD BAY DD i DTS.
Własiciele akcji tych korporacji raczej powinni pożeganać się z zaiwestowaną kasą.
Dużo na tym lata trawjącym matactwie zarobili. Głwónie robienie ze stereo dzięku pseudo dookólnego.
Jekieś coraz to nowe mnożone formaty.
Przecież to całkowita WIOCHA.
LPCM (SONY- to promuje) RULE bez opłat za brand i nikomu już nie potrzbne systemy archiwizujące audio.
LPCM nowym królem.
48/24 to dziś standard HD.
Pójdzie to wyżej, lada rok.
Pamiętam news Gmera kiedy to u pmconp-a usłyszał BD z wersą UK Bonda: "Czy to już bezstratne audio usłyszałem ? "
Brak, na tak postawione pytanie odpowiedzi do dziś.
Czy SONY ( poprzez LPCM 5.1/7.1) wykończy DD i DTS ?
Otwarte pytanie.
Czy format BlueRay ma taką technologię zawartą w standardzie ? Do sprawdzenia.
Wojna foramatów:
DD i DTS to przeszłość.
Dziś nie ma żadnej potrzeby aby cokolwiek kompresować (pojemność BD).
KOmpresja nie jest już wogóle potrzebna. Ani sztuczki z dostosowywaniem stereo do wielu kanałów.
Tak więc preferowany przez SONY PCM 5.1 czysty streaming audio jest absolutnie wystarczający nawet dla AUDIO fili.
Podobnie jak CD tylko z próbkowanie podniesionym do 48 KHz. To kluczowa zmiana.
Problem tkwi w analizie PCM-u. ( to taki wav znany z formatu CD)
multi kanał - to 4 kanały (centralny jako niepotrzebny dodatek), bo wyodrębnienie SUB jest sztuczne przez krosowanie pasma) i podanie niskiego zakresu na tańsze, czytaj wyspecjalizowane, dlatego tańsze ).
Nigdy nie mamy pewności co tam upchnięto i na którym etapie obróbki torów audio.
ROBIMY GOOD BAY DD i DTS.
Własiciele akcji tych korporacji raczej powinni pożeganać się z zaiwestowaną kasą.
Dużo na tym lata trawjącym matactwie zarobili. Głwónie robienie ze stereo dzięku pseudo dookólnego.
Jekieś coraz to nowe mnożone formaty.
Przecież to całkowita WIOCHA.
LPCM (SONY- to promuje) RULE bez opłat za brand i nikomu już nie potrzbne systemy archiwizujące audio.
LPCM nowym królem.
48/24 to dziś standard HD.
Pójdzie to wyżej, lada rok.
Pamiętam news Gmera kiedy to u pmconp-a usłyszał BD z wersą UK Bonda: "Czy to już bezstratne audio usłyszałem ? "
Brak, na tak postawione pytanie odpowiedzi do dziś.
Czy SONY ( poprzez LPCM 5.1/7.1) wykończy DD i DTS ?
Otwarte pytanie.
Czy format BlueRay ma taką technologię zawartą w standardzie ? Do sprawdzenia.
uważam, że nadal będzie sporo wydań z dźwiękiem skompresowanym czy to w DTS czy DTHD. Na "normalnym" sprzecie różnicy między dźwiękiem skompresowanym w nowych formatach a PCM jest praktycznie nie zauważalna. Napisy na playerach, amplitunerach, płytach w stylu DTS HA MA super hiper dalej przyciągają ludzi i napędzają sprzedaż. Każda nowa liteka w nazwie to kolene pół strony w ulotce reklamowej i kolejny powód aby nazwac następny model nowym/ulepszonym/wyjątkowym/nowością a to jest potrzebne w przemyśle. Zauważ, że PCM dopiero się pojawia a sama nazwa i technologia jest mało znana i przyswajalna. Założe się że na 100 zapytanych "kinomaniaków domowych" 99,9% będzie widziało że DTS jest fajny ale mały procent będzie wiedział co to jest PCM i z czym to sie je.
Czy Ty dominik słyszysz różnice między DTS HD MA a PCM ?
pozdr. dawmac
Wojna foramatów:
DD i DTS to przeszłość.
Dziś nie ma żadnej potrzeby aby cokolwiek kompresować (pojemność BD).
Tak więc preferowany przez SONY PCM 5.1 czysty streaming audio jest absolutnie wystarczający nawet dla AUDIO fili.
Podobnie jak CD tylko z próbkowanie podniesionym do 48 KHz. To kluczowa zmiana.
ROBIMY GOOD BAY DD i DTS.
Własiciele akcji tych korporacji raczej powinni pożeganać się z zaiwestowaną kasą.
LPCM nowym królem.
48/24 to dziś standard HD.
Pójdzie to wyżej, lada rok.
Piszesz,ze zegnamy Dolby i DTS..... i co dalej: "48/24 to dziś standard HD. Pójdzie to wyżej, lada rok." Czyli zamiast formatow Dolby nowe formy zapisu dzwieku
Pewnie, ze wszyscy producenci co rok beda wypuszczac "nowinki": 64bity, miliardowe czestotliwosci probkowania itd. Na szczescie LPCM jest scisle ustalona forma zapisu dla HD dzwieku.
A jak debil ustawi zle mikrofon to i tak zjedziemy z poziomem dzwieku do skompresowanego MP3 i zadne hyper formy zapisu tu nie pomoga.
Pzdr.
....
Pewnie, ze wszyscy producenci co rok beda wypuszczac "nowinki": 64bity, miliardowe czestotliwosci probkowania itd. Na szczescie LPCM jest scisle ustalona forma zapisu dla HD dzwieku.
A jak debil ustawi zle mikrofon to i tak zjedziemy z poziomem dzwieku do skompresowanego MP3 i zadne hyper formy zapisu tu nie pomoga.
Pzdr.
Aktualnie chyba jedną z najwyższych formą zapisu jest 192KHz / 24 bity ( SACD) i nie szykuje sie jakakolwiek zmiana na wzrost częstotliwości próbkowania. Większość CD i tak jest wydawana w standarcie 44,1 KHz i dobrze zrealizowana płyta jest świetna w słuchaniu.
I mam takie pytanie > PCM ( "czysty" strumień audio bez kompresji ) a DTS HD MA czy DTHD to " BEZSTRATNE" formy kompresji dźwięku. Czy w tym przypadku słowo "bezstratne" jest oszustwem ? Np. zapis danych 10MB za pomoca ZIPa mamy 5MB i po ich rozpakowaniu otrzymujemy 10MB danych czyli NIC nie tracimy. Jeśłi DTS HD jest "bestratny" to czym się różni od PCM ? ( chodzi mi o jakość ) Czy jest jakakolwiek możliwośc sprawdzenia tezy że nowe formaty zapisu dźwięku sa bezstratne ?
pozdr. dawmac
Nie powinny się niczym różnić, ale DTS HD MA i TrueHD często mają próbkowanie 96/24 tylko co z tego jeśli często bywa tak że źródłowy master miał tylko 48/16 tak samo jak ścieżka LPCM, więc można to traktować jako upkonwersję.
Co w przypadku starszych filmów jest chyba normą :
"Close Encounters of the Third Kind (seamless) AVC 22.79 2:14:41 36,620,150,784# 49,688,551,851 36.25 DTS-HD Master Audio 5.1 Dolby TrueHD 5.1 24-bit (both tracks are upconverted from a 16-bit master)
Special Edition (seamless branching) AVC 22.79 2:12:29 36,062,017,536# 36.29 DTS-HD Master Audio 5.1 Dolby TrueHD 5.1 24-bit (both tracks are upconverted from a 16-bit master)
Director's Cut (seamless branching) AVC 22.85 2:17:13 37,348,374,528# 36.29 DTS-HD Master Audio 5.1 Dolby TrueHD 5.1 24-bit (both tracks are upconverted from a 16-bit master)"
KLIK
Większość kilkuletnich wzmacniaczy poradzi sobie ze ścieżką LPCM 5.1/7.1 puszczoną po HDMI choć często nawet instrukcja urządzenia o tym nie wspomina, jedyna możliwość to sprawdzić samemu.
KLIK
Nie jestem w stanie tego potwierdzić ale podejrzewam też że ścieżki DTS HD MA i TrueHD mogą zawierać dodatkową normalizację dialogów , podbitą dynamikę dźwięku i inne tego typu bajery.
Pozdrawiam
W instrukcji do Onkyo 605 jest napisane, że obsługuje PCM 5.1, nie wspominając nic o PCM 7.1. Ktoś musiałby to sam sprawdzić...
W instrukcji do Onkyo 605 jest napisane, że obsługuje PCM 5.1, nie wspominając nic o PCM 7.1. Ktoś musiałby to sam sprawdzić...
W moim 674 jest identycznie nie ma nic w instrukcji o 7.1 ale sprawdziłem na materiale PCM 7.1 BD odtwarzanym z Popcorna i poszło, daję sobie łeb uciąć że 605 i wyższe modele też wypuszczą.
Tak pisza zeby nie odstraszac ludzi. Bo oni wiedza ze maja system 5.1, ale co to jest 7.1 i czy jest kompatybilne ? W bardziej ludzkich opisach mozne znalezc ze obsluguje PCM 5.1 i 7.1 Ogolnie: jak ma 7.1 wyjsc na glosniki to obsluguje PCM 7.1 (oczywiscie mowa o nowych wzmakach z HDMI).