ďťż

Czy da się zrobić DVD z DD 5.1 z N-ki ?

Katalog wyszukanych fraz

Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowości rapidshare download.

Zarejestrowałem na N-Box materiał z DD 5.1.
Chcę zrobić dla kolego DVD.
Jak z N-box recorder wyciągnąć dźwięk DD 5.1 lub PCM 5.1 ?

Czy to sie komuś już udało.

Nie mam żadnych problemów z stereo.
Puszczam SD i nagrywam ja nagrywarce po SCART. Przecwiczone. Ale w stereo.
Mam audio kartę Emu 1820 z inputem optycznym.
Co zatem zostanie zapisane na HDD PC ?
Problem jest z odległością , bo nie mam kabla optycznego 2m.
A słabo mi sie robi na myśl o przsuwaniu do siebie tych "skrzyneczek".


Po SCART się nie da. Możesz tylko zgrać po optyku/coaxie, ale to będzie trochę roboty i często na "wypaśnych" kartach audio się nie udaje (np. Sound Blastery "poprawiają" dźwięk cyfrowy i niszczą w ten sposób DD/DTS).
Ćwiczyłem bardzo dawno temu zgrywanie DD i DTSu z Laserdisków w ten sposób.

... jak masz na zbyciu około 1300 lub 1500zł (160 lub 250 giga) to pojawiły się jakiś czas temu stacjonarne nagrywarki philipsa
które potrafią zapisywać 5.1 ze żródeł zewnętrznych po koncentryku , zarówno na hdd i dvd. Są to chyba bo pewności nie mam DVDR 5520H , 5570H

Ćwiczyłem bardzo dawno temu zgrywanie DD i DTSu z Laserdisków w ten sposób.

To musiały być bardzo ciekawe ćwiczenia, gdyż na Laserdiskach AC-3 leciał jako RF , a to już inna bajka ...

Zapewne jest jakiś soft pozwalający na zwalenie tego w postaci cyfrowej do kompa , ew. zmiana 44.1 na 48 i authoring płyty.
Można ew. po analogach i odbudować na nowo ścieżkę do video , ale jak widać, to trochę zabawy i efekt niewiadomy .

Ciekawą wydaje się propozycja z nagrywarką , ale jakoś nie wierzę, że pozwoli bez ograniczeń na takie zabawy .

Pzdr.



To musiały być bardzo ciekawe ćwiczenia, gdyż na Laserdiskach AC-3 leciał jako RF , a to już inna bajka ...
No i co z tego że RF? Widziałeś na oczy kiedyś odtwarzacz Laserdisc czy tak sobie teoretyzujesz?
A o demodulatorach słyszał? Jak nie słyszał to zapraszam do siebie na pokaz.
Przeszukaj usenet to zobaczysz kto pierwszy kilka lat temu z kilkoma innymi osobami rozgryzał tę metodę na grupie o Laserdiscach

A bajka jest dokładnie ta sama i metoda na wyciągnięcie ac3 z recordera będzie identyczna jak w przypadku Laserdisca bo mamy doczynienia z tym samym sygnałem (ac3 w streamie PCM). Więc nie opowiadaj bajek


Zapewne jest jakiś soft pozwalający na zwalenie tego w postaci cyfrowej do kompa , ew. zmiana 44.1 na 48 i authoring płyty.
Każde oprogramowanie które potrafi nagrać WAV + prosta karta dźwiękowa z wejściem cyfrowym + program BeSplit i nic nie musisz zamieniać. Wyciągasz stream ac3 ze strumienia. Konwersja 44-> niepotrzebna bo w satce dźwięk idzie 48 kHz.

Po analogach można, ale to skomplikowana robota wymagająca drogiej karty dźwiękowej.
Mnie się właśnie na karcie DVB-T nagrał koncert z TVP Polonia w AVC i z AC-3.

No i co z tego że RF? Widziałeś na oczy kiedyś odtwarzacz Laserdisc czy tak sobie teoretyzujesz?
A o demodulatorach słyszał? Jak nie słyszał to zapraszam do siebie na pokaz.
Przeszukaj usenet to zobaczysz kto pierwszy kilka lat temu z kilkoma innymi osobami rozgryzał tę metodę na grupie o Laserdiscach


Wklej linki , chętnie poczytam .

Odtwarzaczy LD w historii swojego hobby miałem więcej niż Ty palców ... ( zakładam, że nie jesteś stonogą )
Pierwszy komercyjny dekoder AC-3 ( Onkyo ED-901 ) także przewinął się przez moje ręce , później już tylko
modele wzmacniaczy z wbudowanym modułem dekodera wraz z demodulatorem. Napisz więc w kilku słowach,
gdzie to ten szlachetny sygnał RF z LD podłączałeś aby wejśc nim do kompa .

Pzdr.
Ale Ty mądrala jesteś. Szkoda tylko że kompletnie nie wiesz o czym piszesz ale uparcie piszesz. Może i miałeś odtwarzacze LD ale widać kompletnie nie wiesz jak działały.

Trochę teorii: Sygnał AC-3 RF to bitstream AC-3 (taki sam jaki znamy z kina, DVD, telewizji satelitarnej, płyt HD-DVD czy Blu-ray, więc żaden tam szlachetny) zakodowany w analogowym sygnale (prawa ścieżka) zajmującym jeden z kanałów stereo. Na LD kanały stereo mają do dyspozycji pasma po około 250 kHz. Kanały analogowe występują odpowiednio na częstotliwościach 2.3 MHz (lewy) i 2.8MHz (prawy) i używają modulacji FM. Jak wiadomo w każdym sygnale analogowym można zakodować sygnał cyfrowy. W ten sposób działa na przykład cyfrowa transmisja satelitarna. W tym wypadku używana jest modulacja QPSK, która umożliwia zakodowanie dwóch bitów w jednym symbolu. W tym wypadku daje to bitrate brutto 500 kbps, czyli akurat po odjęciu danych naprawczych wychodzi 384 kbit/s.
Żeby taki sygnał AC-3 RF nagrać trzeba najpierw przekształcić go na postać "czysto" cyfrową (nie do końca bo tak naprawdę PCM w którym płynie sobie ac3 z naszych odtwarzaczy (HD)-DVD/BD i tunerów sat to też rodzaj modulacji - Pulse Code Modulation) czyli zdemodulować (do czego służy demodulator)


Wklej linki , chętnie poczytam .

Proszę, tutaj jest dyskusja z zrzucaniu DTSa z LD:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=52692&page=2

A tutaj masz jeden wątek o ac3:
http://groups.google.pl/group/alt.video.la...c0121a900cb8041


Napisz więc w kilku słowach, gdzie to ten szlachetny sygnał RF z LD podłączałeś aby wejśc nim do kompa .

Sygnał RF idzie z LD idzie do demodulatora, który ma wyjście coax i optyczne, które podłącza się do kompa.

Tu masz trochę o demodulatorze którego używam:

http://home.q03.itscom.net/nsa/YamahaAPD-1.htm

I co, dalej będziesz się kłócił czy masz cohones żeby się przyznać do błędu?

Ale Ty mądrala jesteś.
Szkoda tylko że kompletnie nie wiesz o czym piszesz ale uparcie piszesz.
Może i miałeś odtwarzacze LD ale widać kompletnie nie wiesz jak działały.
I co, dalej będziesz się kłócił czy masz cohones żeby się przyznać do błędu?


Max , hamuj piętą , albo czytaj ze zrozumieniem, bo coś nie bardzo Ci to dzisiaj idzie ...

Bardzo dobrze wiem o czym piszę, znam także zasady działania i kodowania AC-3 na LD, ale nic to - miałeś okazję się wymądralić .
Nigdzie nie napisałem "bajek" - zadałem tylko proste pytanie o podłączenie i sposób zrzutu do kompa, ale jak widać nie było to dla Ciebie czytelne.
Demodulatora jako takiego nie używałem, dekoder ONKYO wywalał wówczas analogi a w późniejszym czasie używałem wzmacniaczy z wejściem RF,
ale faktycznie, w późniejszym czasie były takie urządzenia ( Yamaha , Kenwood o ile dobrze pamiętam ) Cohones w to nie mieszaj - pokaż w moim
tekście gdzie popełniłem błąd i jeśli nim jest, to się do niego z wielką ochotą przyznam. I kto tu się do cholery kłóci i o co ? - ja nie widzę !

PS. "Szlachetny" dlatego, że w tamtym czasie był to szczyt technologiczny i z tego choćby powodu miał miejsce na piedestale
( także cenowym - płyty 100-130 DM , dekoder drogi jak diabli. Niedawno poszedł na Alegro za 25 pln. )

Pzdr.


Max , hamuj piętą , albo czytaj ze zrozumieniem, bo coś nie bardzo Ci to dzisiaj idzie ...
Czytam ze zrozumieniem i wyraźnie dawałeś mi do zrozumienia, że tego się nie da zrobić i że opowiadam bajki. A za dużo spędziłem nad tym czasu, żeby teraz mi ktoś negował to co robiłem, więc daruj sobie złośliwy ton i jak czegoś nie wiesz albo nie jesteś pewien to po prostu spytaj a nie wypisuj mi takich tekstów:
"To musiały być bardzo ciekawe ćwiczenia, gdyż na Laserdiskach AC-3 leciał jako RF , a to już inna bajka ..."
"Napisz więc w kilku słowach, gdzie to ten szlachetny sygnał RF z LD podłączałeś aby wejśc nim do kompa ."


zadałem tylko proste pytanie o podłączenie i sposób zrzutu do kompa
To skoro już wiesz, że mam problemy z odczytywaniem Twoich intencji to następnym razem zadawaj pytania wprost, np. "jak podłączyłeś odtwarzacz LD z kompem?", bez sarkastycznego zabarwienia wypowiedzi.

A Twoim błędem było zanegowanie możliwości zgrania AC3 z Laserdisca oraz zanegowanie że tę samą metodę można użyć do zgrania AC3 n-recordera.
Można zgrać AC3 z Laserdisca i można tym samym sposobem zgrać AC3 z n-recordera.

A Twoim błędem było zanegowanie możliwości zgrania AC3 z Laserdisca oraz zanegowanie że tę samą metodę można użyć do zgrania AC3 n-recordera.

CYT : Zapewne jest jakiś soft pozwalający na zwalenie tego w postaci cyfrowej do kompa ...

Faktycznie - totalna negacja ...

Pzdr.
Zwrócę uwagę, że ten sam problem występuje w HD recorderze HD Hauppauge PVR 1212 (który do mnie jedzie).
Na inpucie S/PIDF jest tylko stereo.
5.1 ma dopiero być. Tak więc współcześni produceńci także jeszcze z tym problemem walczą.
Z braku czasu nie zdołałem zrobić testów praktycznych. Brak 3 m kabla optycznego. Pozostaje wypiąć n-boxa i nim pojechać. Kupę roboty.

Karta audio to E-mu 1820, z inputami opt i coaxal.
Jest tam opcja (session) ADAT Transfer, która kieruje audio na 8 analogowych outów. Może to to.
Zajżę do manuala.
Z MD spokojnie nagrywam ale Stereo.
Mam kilka programów audio ( VEGAS 7, SONAR 7, Sound Forge Audio Studio 9, Nero Sound Trax ..... )
Szukam opcji:
- input audio: S/PIDF
- save as bitstream czy AC-3 czy DD 5.1

A jak podam z N po SCART na nagrywarkę HDD/DVD TOSHIBy to w realtime zarejestruje 5.1 ?
Jet logo DD na frońcie nagrywarki.

BoDeX,

whatever... A coś w temacie masz do dodania? Np. jakąś złotą radę jak zgrać ten sygnał w inny (łatwiejszy) sposób?
Dla mnie osobiście ten jest najłatwiejszy (pomijając te nagrywarki stacjonarne o których sobie poczytałem i wynika z tego, że nie działają tak świetnie a w ogóle to trudno je dostać).

BTW. skąd Ci się konwersja 44.1 kHz na 48 kHz wzięła?
A magiczne słowo ?

Kiedyś coś konwertowałem - chyba AC-3 na CD 5.1 i tam była konieczność zmian - podsunąłem tylko myśl, gdyby były ew. kłopoty.
Jak widać Arsenalowi udało się to bez wielkich kombinacji, więc może to jest jakieś szybkie rozwiązanie dla Dominikjestem .
W nagrywarki jeszcze nie uwierzę ( ogołocone do DD 2.0 ) , no chyba że nie jestem na bieżąco , ale to dawałoby ogromne pole do pirackich
popisów ...

Pzdr.

Na inpucie S/PIDF jest tylko stereo.
5.1 ma dopiero być. Tak więc współcześni produceńci także jeszcze z tym problemem walczą.

Technicznie problemem to nie jest, ale obawiam się że tutaj wchodzą kwestie licencyjne/prawa autorskie (jak napisał BoDeX)


Karta audio to E-mu 1820, z inputami opt i coaxal.
To wepnij do karty optyka albo coaxa z n-recordera i nagraj soundforgem kawałek. Bardzo ważne, żeby ustawienia były 48 kHz i 16-bitów. Potem to co nagrało się zapisujesz do WAVe (z tymi samymi parametrami czyli 48/16) i traktujesz besplitem:
BeSplit -core( -input ddwav.wav -prefix output -type ddwav -fix )

Jeżeli karta dźwiękowa zapisała czysty stream PCM (bez "ulepszeń") to wtedy BeSplit wyciągnie z niego bistream ac3. W przeciwnym wypadku nic nie wyciągnie.
Pocieszeniem jest to, że karty które sobie radzą z przechwytywaniem czystego PCMa kosztują jakieś 40 złotych.


A jak podam z N po SCART na nagrywarkę HDD/DVD TOSHIBy to w realtime zarejestruje 5.1 ?
Jet logo DD na frońcie nagrywarki.


Nie, SCART przepuszcza tylko stereo (dwa kanały) to raz a dwa te nagrywarki z logiem DD (mam takiego Philipsa) nagrywają tylko DD 2.0.

A magiczne słowo ?
Proszę.


Kiedyś coś konwertowałem - chyba AC-3 na CD 5.1 i tam była konieczność zmian - podsunąłem tylko myśl, gdyby były ew. kłopoty.
ac-3 44.1 kHz występuje tylko na płytach CD z DD 5.1. LD, DVD, Sat, HD są w 48 kHz. Żadna konwersja nie jest potrzeba


Jak widać Arsenalowi udało się to bez wielkich kombinacji, więc może to jest jakieś szybkie rozwiązanie dla Dominikjestem .
Ale Arsenal nagrywał z DVB-T. To zupełnie inna bajka. Zrzucił sobie zapewne stream bezpośrednio na dysk. To tak samo jak nagrywanie z DVB-S. W przypadku MPEG-2 i AC3 nie potrzebna jest żadna konwersja, wrzucasz zdemultiplexowane streamy do DVD-Lab i wypluwa Ci płytkę DVD-Video. Mam takich płyt zrobionych paręnaście.
Ale z n-recordera nie można wyciągnąć (na razie) streamu, więc pozostaje nagrywanie obrazu i dźwięku ze złącz analogowych. W przypkadu dźwięku da się go zgrać również ze złącza cyfrowego (obraz właściwie też dałoby się z HDMI albo to dyskusja na inny wątek).

Czytam instrukcje karty audio:
ADAT Optical Digital Input & Output

The ADAT optical connectors transmit and receive 8 channels of 24-bit audio using the
ADAT type 1 & 2 formats.

No to skoro potwierdza się do 7.1 to jest chyba szansa.
I dalej:
Important: When
using any type of digital
I/O such as S/PDIF or
ADAT, you MUST sample
sync the two devices or
clicks and pops in the
audio will result.
No znalazłem o ADAT type I i II:
I to 16 bit a II to 24 bit.
Czas na praktykę po takim przygotowaniu teoretycznym.

Ale co ma ADAT do SPDIF oprócz tego, że używają takich samych kabli? To są dwa kompletnie różne i niekompatybilne protokoły. Oczywiście jeżeli masz urządzenie które zdekoduje ac3 do 6-ciu kanałów dyskretnych i na wyjściu poda Twojej karcie dźwiękowej te kanały w formacie ADAT to wtedy możesz sobie to nagrać.
No to będzie klops. Bo w części o S/PIDF nie już o 8 kanałach nie piszą.

Oczywiście przygotowałem alternatywne rozwiązania:
Wchodzę z N-box do ONKYO i 7.1 RCA analog out nagrywam na PC trzykrotnie strereo.
Mixuję jako 5.1 + video PAL.
Ile to roboty BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Kup sobie taką kartę, albo coś podobnego:

http://www.allegro.pl/item382093655_trust_...ical_12950.html

Przechwycisz tym ac3 bez problemów.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • docucrime.xlx.pl