ďťż

amplituner do zastosowań profesjonalnych - kino

Katalog wyszukanych fraz

Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowości rapidshare download.

witam,

chcę zapytać was o amplituner do profesjonalnego wykorzystania na kinie
do wyboru mam sprzęt profesjonalny typu Dolby CP650
który kosztuje masę kasy i tak na prawdę poza marketingową papką
ma bardzo "wąskie" możliwości

największym problem przed jakim stoję to spięcie wielu źródeł A/V plus A
czyli podłączamy minimum: BluRay, NMT, PC, 2 x HDTV-Sat, Proj. 35mm, plus jakaś rezerwa
aby to wszystko podłączyć do CP650 musiałbym wydać kolejną masę kasy

i jako "zwykły człowieczek" zastanawiam się czy tej samej pracy nie wykona
dobry ale "cywilny" amplituner - z dobrą sekcją PreOut - nawet z półki cenowej 10-15 tys. PLN

czy będzie to CP650 czy amplituner i tak sygnał wysyłany jest na odrębne wzmacniacze,
które grają głośnikami - więc czy jest tutaj jakaś ważna różnica ??
bo jeśli nie ma - to po co przepłacać

rozmawiając z handlowcami mam nieodparte wrażenie, że sami napakowani są marketingową papką
a nie doświadczeniem - ale wcale im się nie dziwie - ale też się im nie poddam

z drugiej strony czy taki "cywilny" sprzęt da radę grać po 8 - 12 godzin dziennie przez 7 dni w tygodniu ??

przyznaję się że nie znam się w tym temacie
i każdy głos przemyślę z każdej strony


Co to ma byc kino?? Napisz cos wiecej .Troche pisza na forach Niemieckich na ten temat

Co to ma byc kino?? Napisz cos wiecej .Troche pisza na forach Niemieckich na ten temat
jest to mała sala kinowa - 150 miejsc
nagłośnienie to głośniki JBL 6.1 - nie pamiętam na jakich wzmacniaczach
i do tego jakis stary procesor Dolby Pro Logic
sala jest odpowiednio wygłuszona - ściany, sufit, - specjalne materiały

kino musi powalczyć z dużą siecią w tym samym mieście
ale nie ma takiego budżetu jaki ma sieć
oczywiście musi walczyć rozmaitością i innym repertuarem
ale przede wszystkim jakością

jakość obrazu zapewnia w tej chwili projektor 35mm
i za chwilę dojdzie do tego projektor 3LCD 6 tys. ANSI Lumen
Czyli potrzebny jest procesor AV

Już za 6 tys. można kupić Onkyo PR-SC886 na ten przykład.
4 HDMI in, 2 HDMI out, 2 component out, 3 component in...
Komplet dekoderów.. THX ultra2 plus..
Preouts~ 7.1 XLR~ 7.1, Zone2 L+R, Zone 2 Subwoofer, Zone 3 L+R, Zone 3 Subwoofer.

3xcoaxial in, 2xoptical in (+1 out)...

http://www.avland.co.uk/onkyo/prsc886/prsc886.htm

PS. No i ma radio, jak projktor nawali
PS2. W tym budżecie zmieszczą się 2 sztuki, na wypadek awarii
PS3. No co, wygląda groźnie, zwłaszcza po otwarciu klapki z przodu...


<<<Czyli potrzebny jest procesor AV >>>> o tym samym pomyslalem ale jest jeden wielki problem jak to wysterowac mam namysli tu odleglosci< jaki jest zakres ustawien odleglosci>>


Czyli potrzebny jest procesor AV

Już za 6 tys. można kupić Onkyo PR-SC886 na ten przykład...

Ok. przemawia do mnie ten sprzęt i jego tylna ściana
tylko co z wytrzymałością takiego sprzętu ??
czy granie po 10-12 godzin przez cały rok
i później przez kolejny i kolejny - go nie dobije,
czy nie będzie dla niego to zbyt dużym obciążeniem ??

generalnie świadomy jestem tych różnic - co oferuje Dolby i co oferuje sprzęt cywilny
ale nie jestem świadomy czy te różnice są aż tak ważne, żeby uzasadniony był
wybór sprzętu Dolby

jest w czym wybierać - tylko pytanie czy ma to sens

<<<Czyli potrzebny jest procesor AV >>>> o tym samym pomyslalem ale jest jeden wielki problem jak to wysterowac mam namysli tu odleglosci< jaki jest zakres ustawien odleglosci>>
Sala zapewne ma 10 rzedów po 15 siedzeń lub coś koło tego. Nie jest to kolos, bez przesady...
Powinna się sala zmieścić w zasięgu ucha Audysseya
Potem skrzynka piwa i drobne ręczne korekty (o ile będą potrzebne) np. na trzy niezależne pary uszu


czy granie po 10-12 godzin przez cały rok
i później przez kolejny i kolejny - go nie dobije,
czy nie będzie dla niego to zbyt dużym obciążeniem ??


To pudło pobiera 85W, nie ma tam końcówek mocy sprzyjających przegrzewaniu itp.. Dlaczego miałoby nie wytrzymać długiej pracy ?
Ja bym tu inny zastosowal ale to nie moje kino np jakis rotel http://cgi.ebay.de/Rotel-RSP-1098-High-End...id=p3286.c0.m14 Arcam http://cgi.ebay.de/Arcam-AVP-700-silber-To...id=p3286.c0.m14 lub cos takiego http://stores.shop.ebay.de/Vienna-Dreamsou...634Q2ec0Q2em322 http://cgi.ebay.de/Audiolab-8000AP-Vorstuf...id=p3286.c0.m14 http://cgi.ebay.de/Parasound-7100_W0QQitem...id=p3286.c0.m14
Wszystkie te preampy mają jedną wadę: nie dekodują nowych formatów "HD" audio. Jeżeli źródłem ma być też Blu-ray to warto żeby były. A nie oszukujmy się, ale dla widzów w sali kinowej brzmienie Rotela nie będzie niczym się różniło od brzmienia Onkyo.

Wracając do kina, to jaki by kolega pre-amp nie wybrał to i tak zdekoduje mu tylko "cywilne" wersje wszelakich formatów audio podawanych z różnorakich źródeł. Do Dolby Digitala z 35mm będzie potrzeby CP650 w innym wypadku usłyszymy tylko Dolby Stereo SR (Dolby Surround), czyli cztery kanały zaszyte w dwóch) ze ścieżki optycznej, której parametry są baaardzo słabe (pasmo przenoszenia to jakieś 12kHz, dynamika na poziomie 50 dB, nie wspominając o kiepskiej separacji i szumach). Niby Dolby chwali się, że system redukcji szumów SR podnosi te parametry do jakiś niebotycznych wartości ale nie ma się co oszukiwać, dźwięk optyczny brzmi fatalnie.

CP650 można ustrzelić na ebayu czasami, nie kosztuje groszy, ale 6000 baksów (+wysyłka, VAT, cło) to już nie powinien być problem:
http://cgi.ebay.com/Dolby-CP650-Digital-Ci...id=p3286.c0.m14

Droga połączenia jest taka:

KOD
<<Wszystkie te preampy mają jedną wadę: nie dekodują nowych formatów "HD" audio.>>zgadza sie ale pytanie czy kolega emge74 bedzie mial materialy w dzwieku hd Morze lepiej bedzie zainwestowac w cos starszego ale b.dobrego za mala kase z dobrym torem audio
No źródłami oprócz 35mm mają być: "BluRay, NMT, PC". Widzę tutaj kilka potencjalnych źródeł HD audio.
Poza tym czy sugerujesz, że wspomniane Onkyo ma kiepski tor audio?
Poza tym ten klocek ma służyć latami, więc lepiej kupić coś przyszłościowego.
<Poza tym czy sugerujesz, że wspomniane Onkyo ma kiepski tor audio?> nie taki zly ale???np moja stara yamaszko dsp1000 lepiej gra po analogu jak 906 ale to jest tylko moje odczucie Dlatego mysle ze moze byc podobnie z tymi preampami . Jedno jest pewne jak sie tego nie sprawdzi to nie bedziemy wiedziec
Zapominasz, że to będzie widownia kinowa a nie coroczny zjazd audiofilii. Poza tym jednemu to gra gorzej, innemu lepiej, a poza tym nie można oceniać preampa poprzez pryzmat wzmaka.

PS. Bardzo Cie proszę o poprawne cytowanie poprzez korzystanie z systemu cytowania używanego na tym forum.
Mialem tu na mysli same dekodowanie Dolby Pro-Logic
No tak, ale to wchodzimy w jakieś szczegóły. Sądzę, że źródeł pro-logic to będzie potencjalnie jeszcze mniej niż hd audio.
Moze zapytamy kolegi emge74 w jakich formatach dzieku bedzie mial materialy wtedy bedzie jasna sprawa moim zdaniem bedzie najwiecej w DD lub DTS jesli bedzie inaczej to inwestowal bym tylko w preamp hd
generalnie - na dzień dzisiejszy wyświetlane materiały to będzie mniej więcej tak

75% - 35mm
10% - DVD, i za chwile BluRay
10% - TV Sat
05% - inne

i z czasem będzie dynamicznie się zmieniać w kierunku cyfrowym

co do dźwięku z 35ki to zastanawiam się czy po zakupieniu nakładki Cat. No. 702 Dolby Digital Soundhead
konwertującej sygnał z taśmy na cyfrowy można byłoby podłączyć ją do amplitunera
ale nie mogę tego rozgryźć
jakby co tutaj do ściągnięcia manual do tej nakładki /rozmiar pliku: 316kB/

a tak z innej beczki - dzisiaj miałem okazję posłuchać jak grają ampli podłączone bezpośrednio do CP650
podłączenie gniazdem 6ch. input zebranym w jakiejś wtyczce jak komputerowy LPT
w użyciu było Sony STR-DA3400ES i Marantz 5003 - oba wysyłały sygnał po PreOut
tylko takie modele - bo tylko takie były w zasięgu ręki i dzięki uprzejmości sprzedawcy można było je wypożyczyć
Marantz grał dużo głośniej jednak Sony brzmiało zdecydowanie lepiej - szczególnie w dołach
jako że było bardzo mało czasu na konfigurowanie urządzeń obydwa grały na ustawieniach tzw. default
Marantz przegrał też na innym bardzo ważnym polu - ergonomii obsługi
Sony natomiast zawiodło nas czymś co na wyświetlaczu nazywało się "protector"
po rozkręceniu voluma do około 16db ampli rozłączał dźwięk - wyświetlał komunikat i po chwili się po prostu wyłączał
bez możliwości po otrzymaniu komunikatu do odkręcenia w dół voluma by grało dalej

jednak te eksperymenty pokazały, że ten pomysł wcale nie jest z góry skazany na porażkę
Czyli jakis dobry preamp jak narazie najlepiej z THX takie male moje zboczenia

generalnie - na dzień dzisiejszy wyświetlane materiały to będzie mniej więcej tak

75% - 35mm
10% - DVD, i za chwile BluRay
10% - TV Sat
05% - inne


Sorry, ża zapytam ale wydaje mi się że licencje dla DVD, BD i TV SAT nie pozwalają na odtwarzanie publiczne a takim jest przecież sala kinowa.
Zakładam chociaż na chwilę, że taśmy 35mm masz ze źródła czyli od dystrybutorów.
Ale pozostały materiał ?

Pozdro


Sorry, ża zapytam ale wydaje mi się że licencje dla DVD, BD i TV SAT nie pozwalają na odtwarzanie publiczne a takim jest przecież sala kinowa.
licencje na te materiały dokupuje się na odrębnych zasadach
u dystybutora lub u właściciela praw autorskich do danego tytułu, czy wydarzenia
z tym nie ma problemu
omijanie tej ścieżki się nie opłaca

ps.
dzisiaj już po czasie - bo instalacja jeszcze nie gotowa
ale wyobraź sobie co by było gdyby np. wykupić prawa do finału siatkówki Polska - Francja
ściągnąć sygnał z Polsatu HD i pokazać na dużym ekranie
chociaż tak btw. turki się nie popisali z realizacją
to myślę, że klientów znalazłbym bez problemu

licencje na te materiały dokupuje się na odrębnych zasadach
u dystybutora lub u właściciela praw autorskich do danego tytułu, czy wydarzenia
z tym nie ma problemu
omijanie tej ścieżki się nie opłaca


Heh, tego nie wiedziałem. Dzięki.

Pozdro i powodzenia
emge74,

żaden czytnik Dolby'ego do taśmy 35mm nie wypuszcza standardowego sygnału jaki można by podać jakiemukolwiek cywilnemu wzmacniaczowi. Czytnik sam w sobie to tak naprawdę skaner CCD. Dekodowaniem "obrazu" do bitów zajmuje się procesor kinowy. Tak więc jeżeli chcesz mieć Dolby Digital z 35mm to CP650 będzie nieodzownym zakupem.
Co więcej, jeżeli to jest stara instalacja to zobacz na jaki kolor świeci czytnik ścieżki optycznej, bo jeżeli na biały to powinno się go wymienić na nowy, kompatybilny z kopiami ze ścieżką dźwiękową w kolorze niebieskozielonym (cyan) wykonywanymi o kilku lat (w przeciwieństwie do starszych kopii robionych na czarno-biało, tzw. silver track).

Moim zdaniem, przesiadka na Blu-ray jest nieodzowna, bo pokazywanie w kinie na dużym ekranie DVD to trochę pomyłka. A jeżeli Blu-ray to coś z dekodearami HD audio będzie potrzebne.

Co do grania sprzętu na domyślnych ustawieniach to nie ma w ogóle co porównywać. Dźwięk w sali kinowej potrzebuje kalibracji tak samo jak obraz.
Co do głośności poszczególnych klocków to pamiętaj, że wykręcając coś na procesorze dźwięku za wysoko ryzykujesz powstanie przesterów. Nie wiem czy ten Sony właśnie przed tym (i zniszczeniem głośników, bo przestery potrafią być nieprzyjemne dla głośników) nie chronił. Kontrola głośności powinna się raczej odbywać na wzmacniaczu a nie przedwzmacniaczu.
Tak czy inaczej jak już wszystkie klocki złożysz do kupy to przydałby się jakiś doświadczony w kalibracji inżynier dźwięku, który zająłby się kalibracją. Skontaktuj się z Dolby, na pewno kogoś wskażą.
A jeżeli nie chcesz wydawać pieniędzy na Dolby-mana to są w tym kraju ludzie, którzy potrafią takie rzeczy robić. Kalibrację Audyssey'em w przypadku dużej sali kinowej raczej odpuścił. Mówimy a kompletnie innych warunkach odsłuchowych i innych standardach, normach itp. To samo tyczy się inwestowania w procesor z THXem.

żaden czytnik Dolby'ego do taśmy 35mm nie wypuszcza standardowego sygnału jaki można by podać jakiemukolwiek cywilnemu wzmacniaczowi...
no to w takim razie sprawa jasna
podstawa to na razie 35mm - więc CP650
jednak do tego na pewno dobrać będzie trzeba jakiś ampli
ale to już na pewno nie w budżecie, o którym myślałem na początku
wydatek na cp będzie bolał.


a nie coroczny zjazd audiofilii.

Takie zjazdy się odbywają ? W sumie po co, skoro i tak każdy audiofil ma swoje zdanie, którego nie zmieni ?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • docucrime.xlx.pl