Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Waże 61kg i jeżdże stylem klasycznym.Lubie pojezdzić poza trasą co nie oznacza że tylko narty stworzone do tego. Nie moge sie zdecydować. Doradźcie coś!! Myślałem o Fischer RX8 ale doradzono mi inne:cool: Prosze o jakąś sensowną wypowiedź.
Waże 61kg i jeżdże stylem klasycznym.Lubie pojezdzić poza trasą co nie oznacza że tylko narty stworzone do tego. Nie moge sie zdecydować. Doradźcie coś!! Myślałem o Fischer RX8 ale doradzono mi inne:cool: Prosze o jakąś sensowną wypowiedź. RX8 są to narty do skikrosu na trasę i zmuldzone stoki, do skokow z malych hopek, a na jazdę poza trasą i na trasę będą lepsze Fischer AMC 73,76; Rossignol bandit B1,B2, B3.
Narty z grupy CROSS są nartami zbliżonymi do grupy allround, jednakże szerszymi na całej długości, co daje im większą wyporność, pomagającą w jeździe poza trasami. Narty na nieprzygotowane trasy, dzikie tereny. Można je stosować jako narty uniwersalne, do wszystkiego, szczególnie na polskie trasy.
Na razie to jednak jestem za RX8. Miałbym nartę w pewnym sensie uniwersalną (dynamiczną) i po za trasą czyli na puch sie nada?? Takie jest przynajmniej moje zdanie. Czekam no opinie innych.
Kurna miałem nie pisać ale napiszę. race sc slalomka 116-65-98 RX8 cross 116-66-98.
U Fischera crossy rx8 i fire mają taliowanie slalomek i zbliżoną do niech charakterystykę. Szerokie pod butem są AMC ponad 70 i to tam ma być szeroka narta,żeby się niezapadać. U wielu producentów parametry nart cross są bardzo zbliżone do nart klasy RaceCarver bo taka jest specyfika skicross-u.
Zdecydowanie lepsze narty te co proponuje Gerius. Nie wiem co znaczy szersze na calej dlugosci, co daje im wieksza wypornosc :confused:. To , że mają o 1mm wiecej pod butem od slalomek jak zauwazyl mirekn. I ten 1mm ma wziekszyc wypornosc.
A jak te AMC będą sie sprawowały na muldach albo na przygotowanej zmrożonej trasie??
do jazdy w gorszych warunkach i poza trasami polecam salomon x-scream series posiadam taka narte i jak ktos mowi ze na nartach typu race( mam volkla p-60 slalom carver),wordcup(mam fischera wrldcup sl) mozna jezdzic poza trasa to niech sprobuje na takich nartach to przestanie opowiadac glupoty.
właśnie o takich nartach piszemy w wątku all mountain'y http://www.skiforum.pl/showthread.php?t=6134
a salomony poza trasę to wg nowej kolekcji x-wing
Zdecydowanie lepsze narty te co proponuje Gerius. Nie wiem co znaczy szersze na calej dlugosci, co daje im wieksza wypornosc :confused:. To , że mają o 1mm wiecej pod butem od slalomek jak zauwazyl mirekn. I ten 1mm ma wziekszyc wypornosc. narty poza trasę mają ok. 1 cm więcej pod butem niż slalomki i to już robi różnicę
i to wszyscy wiedzą :) ale B4loco odnosi się do różnicy 1mm (milimetr) w tali pozostałe parametry takie same) pomiędzy RACE SC a RX8.
i to wszyscy wiedzą :) ale B4loco odnosi się do różnicy 1mm (milimetr) w tali pozostałe parametry takie same) pomiędzy RACE SC a RX8. To tego wlasnie sie odnosilem. Chodzilo mi o to, ze 1mm nie ma wplywy na wypornosc narty.
Jeżeli bym się zdecydował na te AMC to jaki model do 61kg 73,76,79??
Jak się zachowują na muldach i na przygotowanej trasie??
AMC 76 powinna być dobra jako narta uniwersalna 50/50. Mysle, ze na trasie nie bedzie problemów. Porozmawiaj z Siurpio on ma tą nartę. Tu są wyniki testu KLIK
Jeżeli bym się zdecydował na te AMC to jaki model do 61kg 73,76,79??
Jak się zachowują na muldach i na przygotowanej trasie?? Tutaj są opinie ekspertow w języku rosyjskim: http://www.ski.ru/static/127/2_21592.html :)
A jaką byście długość radzili przy takich nartach?? Mam 175cm i 61kg??
A jaką byście długość radzili przy takich nartach?? Mam 175cm i 61kg?? Przy tym typie narty 170cm, ostatecznie moze byc 164 bo malo wazysz.
Fischer AMC 76 Titan RF 2
Геометрия 120-76-106 мм (170 cм)
Радиус бокового выреза 16 м (170 см)
Fischer AMC 73 RF 2
Геометрия 118-73-105 мм (170 cм)
Радиус бокового выреза 18 м (170 см)
Radzilbym AMC 73, 170cm, większy komfort, lekko wchodzą w skręt ot krotkiego do dlugiego, dobrze trzymają na rozbitym sniegu i muldach.:)
To z AMC się wyjasnilo serdeczne dzięki wszystkim. Jednak mam chętkę na Fischery RX8 i prosilbym coś o nich teraz. Może ktoś jezdzil na nich? A fischer RX9 bedą odpowiednie. Jeden gości mówil że jestem za lekki ale nie wiem czy mu wierzyc bo on wciska kity ludziom żeby sie pozbyć innego sprzetu:cool: ??
Pozdrawiam!
Jeździłem na rx8 przez chwilę na 350 metrowy dobrze przygotowanym stoku. Narta 155 cm ja 174/85 nie wyczułem różnicy pomiędzy RACE SC a RX8 gdyby narty miały zaklejone szaty graficzne powiedziałbym ,że to race sc. Ja na tej narcie nie miałbym odwagi wyjechać poza trasę. Myślę ,że do jazdy klasyką (bo pisałeś,że tylko tak jeździsz) i preferencjami 50/50 trasa/pozatrasą to zły wybór. Ale to Twoja decyzja. Jeżeli masz zamiar przestawiać się na skręt cięty i zaniechasz ciągot w stronę pozatrasową to RX8 będzie dobrym wyborem.
W 100% zgadzam się z Mireknem, ale wybor nalezy do ciebie.;)
To teraz jeszcze odnosnie tych RX9 wyzej napisalem o co się rozchodzi??
No "siwy dym i dzikie węże" narta RX jest do Skicrossu to taka "dyscyplina" narciarska na przygotowanym torze (z hopkami) jedzie 5-ciu zawodników (jadą szybko) i się ścigają :) Jadą długim skrętem szybko (na ile pozwala trasa) (dlatego charakterystyka jest prawie taka jak w SG lub RC) i NIE MA TAM ELEMENTÓW JAZDY POZATRASOWEJ. Jeździsz klasycznie teraz już nie ma akich nart (pomijam DH) POTESTUJ coś !!!!! Typy już były. No sory ale NIE MA NARTY UNIWERSALNEJ(tymbardziej ,że preferujesz klasykę)
Dzęki mirken już mi sie trochę rozjaśniło:) Jednak debrze że wypytuje tak bo wywalić kase za narte ktora nie będzie pełniła funkcji jaką chciałem to bez sensu.
pomyśl o ATOMICACH z serii METRON w ubiegłym sezonie miałem M11 to dobra narta lepsza poza trasa niż na przygotowanym stoku . www.atomic.pl
pomyśl o ATOMICACH z serii METRON w ubiegłym sezonie miałem M11 to dobra narta lepsza poza trasa niż na przygotowanym stoku . www.atomic.pl To jest Metron o najwiekszym taliowaniu. ufo555 jezdzi klasycznie to nie wiem czy mu takie taliowanie potrzebne.
To jest Metron o najwiekszym taliowaniu. ufo555 jezdzi klasycznie to nie wiem czy mu takie taliowanie potrzebne. po pierwsze: na kazdej narcie da sie zjechac poza trasa ale poco sie nadmiernie meczyc??? lepiej wykorzystac energie na nastepny, jeszcze lepszy zjazd.
po drugie: zalezy jak ufo jezdzi i gdzie
jeeli faktyucznie mysli o jezdzie po trasie DUZO to , ufo, zajrzyj na watki w ski-tour tam znajds=dizesz wiecej info
Pisałem już że dobrze według skali to ok7 może nawet lepiej i jeżdże po rożnych stokach i gdy trafia sie okazja na puch to karzystam. Ale nie zawsze dlatego szukam narty 50/50
jaką długość polecalibyście dla 184 cm/80 kg? czy 170ki z radiusem 14,5m wystarczą do okazjonalnych wypraw poza trasę?
jaką długość polecalibyście dla 184 cm/80 kg? czy 170ki z radiusem 14,5m wystarczą do okazjonalnych wypraw poza trasę? Dla twego wzrostu lepiej na poza trasę będą narty o dlugosci 178cm.:)
Byłem dzisiaj w sklepie ze sprzętem narciarskim i pytalem się o Fischery AMC 73 i 76 Titan. Gościu powiedział żebym wziął 73 ponieważ 76 nie wykorzystam w pełni. Chodziło mu o to że jestem za lekki i radził 73 a co do dł. to 170cm.
A co Wy o tym myślicie??:cool:
Byłem dzisiaj w sklepie ze sprzętem narciarskim i pytalem się o Fischery AMC 73 i 76 Titan. Gościu powiedział żebym wziął 73 ponieważ 76 nie wykorzystam w pełni. Chodziło mu o to że jestem za lekki i radził 73 a co do dł. to 170cm.
A co Wy o tym myślicie??:cool: 170cm- będzie lzej na przygotowanym stoku, 178cm- będzie lzej w puchu, wybor zalezy gdzie więcej, albo w jaką stronę pojedziesz więcej....:D
Przy 175cm wzrostu i 61kg to styknie:) Tylko nie wiem co do modelu 73 czy 76 titan??
Przy 175cm wzrostu i 61kg to styknie:) Tylko nie wiem co do modelu 73 czy 76 titan?? Pisalem to juz w innym watku nie chce mi sie szukac linku wiec powtorze ja mam AMC 76 172 cm 65 kg a narty 164 cm, jezdzi sie bardzio fajnie ale czuje ze jestem troche za lekki do nich, ale ze sa to narty moich marzen to ja bede musial przytyc do nich te 10 kg , bo nart nie zmienie
Tylko nie wiem co do modelu 73 czy 76 titan?? Porownanie:
AMC73 118-73-105 мм 170cm ma promien skrętu-18m,
AMC 76 120-76-106 мм 170cm ma promien skrętu-16m.
Roznica jest w dziobie i pod butem i w promieniu skrętu.
Latwiej się skręca na przygotowanym stoku na AMS76, narta jest więcej wyporniejsza w puchu (ma większą w cm2 wypornosc).
AMC73 jest lzejsza, ma mniejszą wypornosc w puchu(dlatego lepiej miec dluzszą), na przygotowanym stoku latwiej skręca, ale na większej prędkosci i w srednim i dlugim skręcie. Do krutkiego skrętu, przy twej malej wadze, będzie trzeba mniej przylozyc sily niz do AMC76(bo szeroka), aby ją wygiąc do skrętu.:)
ludeeee
ja posiadam rx6 z sezonu 05 bodajze.
typowo carvingowe nartki dobrze mi sluzyly przez pare ladnych sezonow.
od zeszlego sezonu swiruje w back country, snowparkach etc, i dawaly rade .
w tym roku mialem okazje pojezdzic w dwumetrowym puchu w nich i nic mi sie nie stalo. da sie na czymkolwiek jezdzic tylko trzeba chciec.
No ale oczywiscie, do pewnej granicy. te nartki juz mi nie starczaja i przerzucam
sie na jakies twin tipy, grubsze znacznie pod butem.
mysle o dynastar big trouble, armadach ar6 lub volkl karma...
Pewnie, że na upartego pojedziesz każdą nartą poza trasą ale po co?? Odradzam właśnie ostatnio tak załatwiłem sobie kolano:mad:
nie znajdziesz hybrydy do jazdy na trasie i poza nia.
a rx9 na pewno nie jest taka narta.
musisz pojsc na kompromis i wybrac cos pod siebie.
ja bym osobiscie proponowal K2 apache....
lub jak wolisz narty przystosowany do typowej jazdy bc-
ross bandit,volkl legend
nie znajdziesz hybrydy do jazdy na trasie i poza nia.
a rx9 na pewno nie jest taka narta.
musisz pojsc na kompromis i wybrac cos pod siebie.
ja bym osobiscie proponowal K2 apache....
lub jak wolisz narty przystosowany do typowej jazdy bc-
ross bandit,volkl legend Ja mysle ze znajdzie albo volkl AC4 unlimited albo Fischer amc 76
albo jakiś x-wing salomonanp. topowy tornado, albo hot rod np. modified albo nitrous nordici
albo jakiś x-wing salomona np. topowy tornado, albo hot rod np. modified albo nitrous nordici
Mozesz tez rozwazyc Elany Magfire 12 lub 10, sam niestety o nich malo wiem wiec nic wiecej nie powiem, ale podobno bardzo dobre narty :)
http://www.skionline.pl/sprzet/index...&id_grupy=1785
cos takowego znalazłem na stronie głównej skionline
http://www.skionline.pl/ispo/index.p...&id_newsa=1334
Mozesz tez rozwazyc Elany Magfire 12 lub 10, sam niestety o nich malo wiem wiec nic wiecej nie powiem, ale podobno bardzo dobre narty :)
http://www.skionline.pl/sprzet/index...&id_grupy=1785 tu masz info o nich:wynika ze jest to dobry midfat wybor na "wszystkie" warunki: narta universalna cos podobnego do AC3
:) :)
Skis tested: Elan 666 Fusion 176cm, Elan Magfire 12 Fusion 176cm
Skier specs: 5 foot 9, 150lbs
Ability: high 8/racer
Days skied/year: 40-50
Length of demo: 5 runs each
Conditions: medium-weight fresh snow (4"), crud, soft groomers
Ski tune: fresh, identical tune on each pair. Base flat, med. crosshatch structure, 1/1 bevels. First tune each pair had recieved (aside from the factory tune).
Finally, I was able to get some time back-to-back on the 666/Magfire 12 combo. I have been skiing either pair much of the season, but had yet to have a chance to ski both pair next to each other. Conditions were typical PNW: soft snow, up to 6" deep in spots, fairly cruddy most places, 28 degrees F. Just the type of conditions a midfat 76mm waist ski was designed for. As noted, both skis had an identical and new tune. Each pair got 4 runs (skied the same runs on both pair of skis)
Elan 666 Fusion 176cm:
OFF PISTE: Nice, even flex pattern, with smooth round turns. Quite easy to ski. Floats through the crud fairly well, but has more of a bulldozer feel at speed. Not demanding in any way-you can really relax, or give it some gas, and the ski responds equally to either condition. Quite stable, doesn't get deflected easily.
ON PISTE: Under pressure on the groomed, it feels a little over-turny (talking GS speeds and pressure here). Very smooth character, not too much pop out of the turn. Great crusiser on the groomed, not as much power as say a race ski or other high-strung ski. Big sweet spot.
Elan Magfire 12 176cm:
OFF PISTE: Identical feeling to the 666. Tip the ski and it will plow through anything. Again, really likes 25mph blasting in the crud. Smooth, stable, not much in the way of a speed limit. Just charge through at speed, roll it up on edge, and the ski can handle it. Forgiving of sloppy skiing (I had some boot work done to my stance and I have been struggling to adjust-I may have it undone) but even though I wasn't skiing as well as usual, the ski didn't toss me around or give me problems. Carves through soft mogul troughs, provided you are engaging the tip. This ski felt identical to the 666 off piste-had I not seen the topsheet, I wouldn't have known that I was on a different ski.
ON PISTE: Here, the Magfire seemed ever so slightly more powerful and stable than the 666. The Magfire wasn't as smooth as the 666, but you could load up the tail and really almost feel like you were on a racecarver. I skied on a smooth, steep groomer back-to-back with both skis, and I noticed that the Magfire seemed stiffer (like a GS) on the steeps, whereas the 666 would flex a bit too much (too round) and take away some of the energy (which is completely normal for a 76mm ski-pretty much any midfat will not feel GS-like on steep groomers). The Magfire just seemed to stay stiffer underfoot and accelerate through the turn a hair better. Forgiveness was maybe somewhat less than the 666, but it was pretty darn close.
Conclusion: Off piste, these skis, for me, were absolutely identical. I couldn't tell a difference. Both made easy, relatively forgiving, yet rock-solid turns in crud at speed. On piste at speed, the Magfire seemed a bit more powerful and stable, while the 666 was a bit softer underfoot. But, I stress that the differences even here were VERY minor: they were much less than I notice when testing similiar skis from different manufacturers. And, I only noticed them when skiing at race speeds with high-energy skiing. And, even then, if I had not been aware of the fact that I had switched skis, I may not have been able to pinpoint the differences.
In a nutshell, these skis are so close in performance that it is hard to say whether they are identical or not. The performance difference is minimal to non-existant. Kind of like switching one pair of $400 interconnect cables in a $10,000 stereo system for another pair of similiar performance: they may be voiced differently, and the owner or very discriminating listener may be able to tell a differerce, but the change be regarding synergy with that particular system (not overall performance), and changes brought about would be minor, at best.
So, are they the same skis? I don't think so, but they might as well be. But then, what do I know?
ktos napisal ze znajdzie narte do wszystkiego.
ale pamietajcie o jednym:
jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego .
ja sie tej zasady trzymam.
ktos napisal ze znajdzie narte do wszystkiego.
ale pamietajcie o jednym:
jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego .
ja sie tej zasady trzymam. Zalezy gdzie się jezdzi.Na polskie warunki midfaty mogą słuzycz jako narta uniwersalna. W BC sobie poradzą i na stoku.
tak, niektore polskie stoki tez przypominaja bc :P
a co to jest "bc" :D
BC czyli backcountry jest to snieżna kraina, gdzie mozesz jezdzic na nartach:). Na powaznie dzikie miejsca w gorach.Bez drog dojazdowych, ludzi, wyciagow. Amerykanie nazywają tury "backountry skiing"( w europie "ski touring"), . Backcountry skiing jezdzisz z dala od tras i wyciagów natomiast off piste w poblizu wyciagów.(za wikipedia TU Artykuł)
a jak dobierać długość mid fatów? bliżej wzrostu, czy tak jak carvingów?
Blizej wrostu. Jak masz 184 cm/80 kg to takie w granicach 176-182. Zalezy gdzie jezdzisz, jesli wiecej na otwartych przestrzeniach niz po lasach. To moze byc > 180cm.
a co to jest "bc" :D ....."masz góre-np Kasprowy-..to masz Polske i Słowacje...graniczą ze sobą...no i backcountry to jest.....Słowacja..".... ;)
Ostanio znalazłem te Fischery http://www.allegro.pl/item167703817_...zja_wyprz.html i myślę, że chyba opłaca się je wziąć.Jak myślicie??. Akurat przytyje do przyszłego sezonu i będą git.
Beda dobra. BEdac ostatnio na nartach wyczulem juz je i jezdzi mi sie swietnie, tylko trzeb ajechac szybko i dynamicznie(przynajmniej przy 65 kg), naprawde narty rewelacja, te z oferty maja troche gorsze wiazania ale nie wiem jak sie spisuja, w kazdm razie FX12 sa rewelacyjne w ogole nieczuc kiedy narta sie wypina zero szarpniec poprostu nic gleba i niewiesz czy narte masz na nodze czy juz nie, ja zdecydowanie polecam te narty.
Blizej wrostu. Jak masz 184 cm/80 kg to takie w granicach 176-182. Zalezy gdzie jezdzisz, jesli wiecej na otwartych przestrzeniach niz po lasach. To moze byc > 180cm. ja biore najdluzsze jakie fabryka daje przy wzroscie 182:)