Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Powiedzcie mi dlaczego Cyfrowy polsat podłączony do tego samego TV (LCD SONY) kablem EURO ma ŁADNIEJSZY obraz od platformy N połączonej kablem HDMI albo komponentem?
porównywałem kanał tvn24
Bo kanal TVN24 dla PC jest nadawany w MPEG2 (czytaj: lepszej jakosci) a dla N w MPEG4 (czytaj: gorszej jakosci)
czyli mpg2 jest lepszej jakości niż mpg4?, bo chyba w takim nadaje N
TVN24 nadaje tylko w MPEG2 i korzystają z niego wszystkie platformy.
TVN24 nadaje tylko w MPEG2 i korzystają z niego wszystkie platformy.
Bzduura. N nadaje TVN24 w MPEG4.
nie mozna powiedzieć czy lepszej czy gorszej bo wszystko zależy od kompresji.
dziwnie sie złożyło że tvn24 na n ma gorszą jakość niz na innych platformach(pc i c+ stary mpeg2 a n mpeg4), prawdopodobnie dlatego że dla n-kowiczów uruchomili multimedia na tym programie(przeglądanie newsów) i musi to byc nadawane w jednym strumieniu(tak zgaduję) z programem.
Cała paczka kanałów TVN jest wspólna dla wszystkich platform i nadawana w MPEG-2 (który niestety jest badziewny).
Więc jeśli jest różnica u Ciebie to wynika z innych ustawień TV dla różnych wejść, bądź działania innych układów. Czemu nie spróbujesz podłączyć nki po euro? Poza tym jaką rozdzielczość masz ustawioną w nboxie?
Bzduura. N nadaje TVN24 w MPEG4.
Podaj transponder z którego TVN24 nadawane jest w MPEG4.
Spis kanałów masz tutaj
http://www.lyngsat.com/packages/n.html
Powodzenia w szukaniu ...
na nboxe mam 720
a polsat odbieram na starym 2 letnim echostarze
ale to nie tylko tvn24 tera widzę ze wszystkie programy SD na CP odbierają lepiej
porażka N
Nie interesuje mnie spis internetowy (zreszta tworzony przez samych uzytkownikow) Informacja o nadawaniu TVN24 w MPEG4 byla potwierdzana przez przedstawicieli N na forum N. Zreszta mozna to sprawdzic porownujac w Nbox diagnostyke TVN24 z diagnostyka TVN.
TVN24 na N ma tez sciezke DD, ten z transpordera TVN, ktory idzie dla CP i CYFRY nie ma.
na nboxe mam 720
a polsat odbieram na starym 2 letnim echostarze
ale to nie tylko tvn24 tera widzę ze wszystkie programy SD na CP odbierają lepiej
porażka N
No to przełącz nboxa na 576i i podłącz po euro. Powinno być to samo co na CP. Bo to jest dokładnie ten sam kanał!!
na nboxe mam 720
a polsat odbieram na starym 2 letnim echostarze
ale to nie tylko tvn24 tera widzę ze wszystkie programy SD na CP odbierają lepiej
porażka N Na forum N ktoś pisał że ostatnie aktualizacje softu zepsuły tryb 720p, więc spróbuj innych rozdzielczości i ewnentualnie innego połączenia.
No to przełącz nboxa na 576i i podłącz po euro. Powinno być to samo co na CP. Bo to jest dokładnie ten sam kanał!! W takim razie musi ustawić na SD2 (euro RGB) a nie 576i które jest tylko dla componentu i HDMI.
Powiedzcie mi dlaczego Cyfrowy polsat podłączony do tego samego TV (LCD SONY) kablem EURO ma ŁADNIEJSZY obraz od platformy N połączonej kablem HDMI albo komponentem?
porównywałem kanał tvn24
Według mnie to kwestia obróbki sygnału: sygnał po Euro jest bardzo mocno 'ulepszany" przez sam telewizor, podczas gdy sygnał po HDMI przechodzi prawie nietknięty (albo obróbka jest minimalna). Stąd czasami sygnał analogowy może niektórym wydawać się bardziej "atrakcyjny".
Do tego skaler w n-boxie jest taki jaki jest, a puszcając sygnał 720p na jakikolwiek telewizor skalujesz go dwukrotnie (w n-boxie i w telewizorze).
A poza tym: moim zdaniem tvn24 jest całkiem niezłe (z n-boxa wypuszczam sygnał 1080i na takiż panel).
Według mnie to kwestia obróbki sygnału: sygnał po Euro jest bardzo mocno 'ulepszany" przez sam telewizor, podczas gdy sygnał po HDMI przechodzi prawie nietknięty (albo obróbka jest minimalna). Stąd czasami sygnał analogowy może niektórym wydawać się bardziej "atrakcyjny".
Do tego skaler w n-boxie jest taki jaki jest, a puszcając sygnał 720p na jakikolwiek telewizor skalujesz go dwukrotnie (w n-boxie i w telewizorze).
Nie na każdy - tylna projekcja Sony KDF ma rozdzielczość 720p, ale niestety wszystkie LCD i plazmy mają inne rozdziałki ;-) Większy sens ma więc ustawienie 576 (i bądź p) w nboxie.
A poza tym: moim zdaniem tvn24 jest całkiem niezłe (z n-boxa wypuszczam sygnał 1080i na takiż panel).
Eee, ten kanał jest przekompresowany. Pikseloza przy każdym gwałtowniejszym ruchu kamerą :/
Ten kanal nawet nie jest nadawany w pelnym PAL. Do tego kiepski bitrate. Wyglada jako tako tylko dlatego, ze pokazuje przewaznie statyczne sceny ze studia. Jak jest jakis material reporterski to tragedia.
Nie interesuje mnie spis internetowy (zreszta tworzony przez samych uzytkownikow) Informacja o nadawaniu TVN24 w MPEG4 byla potwierdzana przez przedstawicieli N na forum N.
Pokaż jakieś źródła tych informacji, bo ja skanuje transpondery Nki i żadnego TVN24 tam nie ma. Zresztą byłoby to bez sesnu, żeby tracić cenne miejsce na transponderze nadając ten sam program w dwóch różnych miejscach.
Za to na transponderze 11393 jest CAID dla nki.
A te spisy internetowe są bardzo często bardziej spójne i aktualne niż to co wypisują nadawcy . I dzięki tym "spisom internetowym" można oglądać dosyły w fantastycznej jakości i inne ciekawe rzeczy. Tak więc nie deprecjonowałbym tyhc spisów, bo ludzie je tworzący mają większą wiedze techniczną, niż marketingowcy z formu n.
TVN 24 jest nadawany w MPEG4 dla N ze wzgledu na interaktywny serwis informacyjny.
Jesli twierdzisz, ze nie ma oddzielnego przekazu TVN24 to powiedz skad u mnie jest sciezka DD na tym kanale?
A tu potwierdzenie (post Szaszy):
http://www.nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=148&page=8
TVN24 jest zdublowany MPEG-2 dla C+ i CP oraz MPEG-4 dla N - niestety dla abonentow N gorsza jakosc. Widac to szczegolnie w momentach "przenikana" obrazow ze statycznego na ruchomy - pikseloza na MPEG-4 jest wieksza niz na MPEG-2. Porownuje ogladajac na fredku C+ i nbox czarnym.
Jeśli jest faktycznie w MPEG-4 to jaki to ma bitrate skoro wygląda gorzej od MPEG-2?? Albo odpowiedź jest inna - może oni w locie przerabiają MPEG-2 do MPEG-4 zamiast kodować ze źródła?
Tak, prawdopodobnie robia z MPEG2 ->Mpeg4 bo i rozdzielczosc tak samo gowniana.
:/:/ No to oni sobie kpią z klientów kurteczka! Zamiast wykorzystać szansę i dać posiadaczom nki super jakość... ech... szkoda zwłaszcza że ten kanał chyba najczęściej oglądam.
Nie interesuje mnie spis internetowy (zreszta tworzony przez samych uzytkownikow) Informacja o nadawaniu TVN24 w MPEG4 byla potwierdzana przez przedstawicieli N na forum N. Zreszta mozna to sprawdzic porownujac w Nbox diagnostyke TVN24 z diagnostyka TVN.
TVN24 na N ma tez sciezke DD, ten z transpordera TVN, ktory idzie dla CP i CYFRY nie ma.
Nie mam pewności, ale w zamierzchłych czasach, znaczy się pół roku temu, kiedy jeszcze używałem dboxa 2 i Cyfry, to odpalając TVN 24 widać było w panelu informacyjnym iż kodowany jest on w multicrypcie, to znaczy w kilku systemach kodowania jednocześnie, między innymi w Conaxie. A zdaje się że N-ka właśnie w tym systemie koduje swoje kanały, co by jednak wskazywało, że niektóre kanały są nadawane z tego samego transpondera dla różnych providerów, między innymi dla N-Ki. Co zasadniczo, patrząc z ekonomicznego punktu widzenia miałoby zresztą duży sens. A to z kolei pozwala zaryzykować twierdzenie, iż przekaz dla wszystkich providerów powinien mieć tę samą jakość, skoro jest z tego samego źródła. No i wskazywałoby, że część kanałów w N-ce kodowana jest w MPEG2, do czego też zresztą nie ma specjalnych technicznych przeciwwskazań, a przynosi to oszczędność na transponderach, dzięki nadawaniu w multicrypcie. Oczywiście sam marny bitrate to już temat od oddzielną dyskusję.
No chyba, że ten przekaz w Conaxie to jest jeszcze dla kogoś innego. A akurat w tym nie jestem specjalistą i mogę się mylić, to wtedy rozważania jak wyżej, można uznać za pozbawione podstaw.
TVN 24 jest nadawany w MPEG4 dla N ze wzgledu na interaktywny serwis informacyjny.
Ok, zwracam honor, jest na 11258 kanał co się nazywa Prog24 (to mnie zmyliło), ma ścieżkę ac3 oraz pid z danymi (ten serwis interaktywny).
I to może być nawet bezpośrednio ze źródła, tylko z bitratem to nie zaszaleli.
Teraz jak pan minister Zero na TVN24 przemawia to w MPEG-2 ma średnio 2300 kbit/s (1900-3500) a w mpeg4 jakieś 1000 kbit/s z wyskokami do jakiś 1300-1700 kbit/s. A to DD ma 192 kbit/s. Czyli pojechali zupełnie błędną zasadą MPEG2=2xMPEG4.
SlawekR, i tak faktycznie było, ale skoro ktoś z nki się wypowiada że ten konkretny kanał puszczają osobno z uwagi na serwis interaktywny to jednak chyba coś w tym jest!
Teraz jak pan minister Zero na TVN24 przemawia to w MPEG-2 ma średnio 2300 kbit/s (1900-3500) a w mpeg4 jakieś 1000 kbit/s
No to ostro pojechali :|:|
Jak dalej będą tak olewali klientów i dawali taką "jakość inaczej" to kto z nimi zostanie?? Dwa kanały HD to troche za mało...
No chyba, że ten przekaz w Conaxie to jest jeszcze dla kogoś innego. A akurat w tym nie jestem specjalistą i mogę się mylić, to wtedy rozważania jak wyżej, można uznać za pozbawione podstaw.
Teraz nadaja w trzech Conaxach: jeden jest dla kablówek/osiedlówek (0B00), drugi dla zagranicznych plaftorm (0B02) a trzeci dla N (0B01).
Widocznie nie wyłączyli jeszcze na tym TVN24.
SlawekR, i tak faktycznie było, ale skoro ktoś z nki się wypowiada że ten konkretny kanał puszczają osobno z uwagi na serwis interaktywny to jednak chyba coś w tym jest!
Jest albo i nie.... oczywiście nie zarzucam im nieprawdy, ale marketing może robić swoje . Kto ich tam do końca wie, w każdym razie nadawanie w multicrypcie na pewno ma głęboki sens ekonomiczny. I nie przypuszczam żeby z wielką ochotą od niego odchodzili, bo to czysta oszczędność miejsca na transponderach, czyli oszczędność KASY.
Na pewno część kanałów szła jednocześnie z tych samych transponderów dla Cyfry i Polsatu, bo jak wbijałem do dboxa listę kanałów polsatowskich, to część z nich odkodowywała mi się z mojej oryginalnej karty Cyfry, co jednoznacznie wskazywało że ten sam przekaz idzie dla różnych providerów. Tak było na przykład z AXNami. I śmieszyły mnie wtedy dywagacje ludzi po forach, nad różnicą w jakości AXNów w Cyfrze i w Polsacie, a był to przecież ten sam przekaz . Zaznaczam, że było to jakiś czas temu i na dziś stan faktyczny mógł się nieco zmienić.
Teraz nadaja w trzech Conaxach: jeden jest dla kablówek/osiedlówek (0B00), drugi dla zagranicznych plaftorm (0B02) a trzeci dla N (0B01).
Widocznie nie wyłączyli jeszcze na tym TVN24.
Ano możliwe, obecnego stanu rzeczy nie znam bo dboxa już nie mam. Zamieniłem "D" na "N", czyli N-boxa . Ale wtedy przekaz dla kablówek/osiedlówek był jednoznacznie wydzielony i szedł z innego transpondera, być może była to kwestia wymaganego lepszego bitrate dla takiego dosyłu. Jeszcze raz zaznaczam, że opisuję stan rzeczy z przed mniej więcej pół roku. Teraz mogli wszystko postawić na głowie z racji jesiennych "ruchów", także tych planowanych.
Oczywiście najgorsze co nas może spotkać to dalsze cięcie bitrate w celu oszczędzania miejsca. Jakość i tak już jest na granicy oglądalności, szczególnie dla posiadaczy telewizorów LCD. I szczerze powiem, że miejsce na radia i serwisy interaktywne, kosztem jakości samego przekazu to średnio mi się podobają.
Ten kanal nawet nie jest nadawany w pelnym PAL. Do tego kiepski bitrate. Wyglada jako tako tylko dlatego, ze pokazuje przewaznie statyczne sceny ze studia. Jak jest jakis material reporterski to tragedia.
PAL ma rozdzielczosc 720x576
Ten niepelny PAL to patrzac po rozdzielczosciach to sie chyba nazywa SVCD
Tutaj jest 544x576 czy coś takiego. Dobrze że przeplot nie pozwala na obniżenie rozdziałki w pionie ;P
PAL ma rozdzielczosc 720x576
Ten niepelny PAL to patrzac po rozdzielczosciach to sie chyba nazywa SVCD
Jak zwal tak zwal, chodzi mi o to ze nedza straszna!
Jak zwal tak zwal, chodzi mi o to ze nedza straszna!
Ja mam już to swoją nazwę na to co nam oferują dostawcy na niektórych kanałach, to jest standard YTSD czyli YouTube SD . Zdecydowanie oddaje ducha "wyśmienitej" jakości tych kanałów.
Bardzo trafne okreslenie :-) Nie wiadomo tylko czy smiac sie czy plakac...
Strumień wyjściowy MPEG-4 na pewno jest brany prosto z czystego strumienia SDI. Nie chce mi się wierzyć żeby mogło być inaczej.
A odnośnie zauważalnej zmiany jakości studio -> materiały: tu ma właśnie miejsce klasyczne podwójne kodowanie z uwagi na zapis materiałów na serwerze emisyjnym. Dołóżcie ubogi bitrate i macie odpowiedź. A wygląda to właśnie tak, jak wygląda.
A odnośnie zauważalnej zmiany jakości studio -> materiały: tu ma właśnie miejsce klasyczne podwójne kodowanie z uwagi na zapis materiałów na serwerze emisyjnym. Dołóżcie ubogi bitrate i macie odpowiedź. A wygląda to właśnie tak, jak wygląda.
Bez przesady, na serwerze emisyjnym pewnie stosują standardowy DV25 i to raczej jest niewidoczne. Zresztą ja nie widze żadnej różnicy pomiędzy studio a materiały. Chyba, że chodzi o materiały z terenu, to wtedy mamy nawet potrójne przekodowywanie, bo idzie najpierw satelitą w jakimś MPEG2 4:2:2 z wysokim bitrate, potem na serwer w DV i na samym końcu MPEG2/MPEG4. Często też poczwórne, bo materiał najpierw idzie na kasete DV czy BetaDigital a dopiero potem w niebo po wstępnym zmontowaniu na miejscu.
Do tego dochodzi gorsze oświetlenie niż w studio i gorszy sprzęt (kamera naramienna będzie miała gorszą jakość niż studyjna)
Ale i tak ja nie widze jakieś większych różnic. Często tylko moment przejścia pomiędzy studiem a materiałem jest kiepski (zanim encoder wygospodaruje bitrate to jest przez chwile pikseloza).
Nie sadze, ze biora TVN24 ze zrodla, bo wtedy pewnie puscili by normalnie 720*576 i takiej kaszany by nie bylo. Tak slaby bitrate puszczaja pewnie dlatego, ze po zmianie slabego MPEG2 na MPEG4 i tak wiecej nie da sie wycisnac, nawet zwiekszajac bitrate w MPEG4.
Wiecie co mnie najbardziej śmieszy? To że te studia telewizyjne mają super kosztowną aparaturę, super profesjonalne kamery, bezstranty przesył SDI - cały sprzęt kosztuje pewnie krocie.
I co robią potem z tym materiałem? Obcinają rozdzielczość i kompresują do strumienia 1Mbps. Nawet tego gównianego przeplotu od lat nie potrafią się pozbyć... a kompresuje się to fatalnie i wygląda fatalnie. I po co to 50Hz? Już lepiej by nadawali 25Hz ale bez przeplotu...
Ech... Ludzie amatorskimi kamerami-zabawkami kręcą i efekt końcowy wygląda 10x lepiej...
I co robią potem z tym materiałem? Obcinają rozdzielczość i kompresują do strumienia 1Mbps. Nawet tego gównianego przeplotu od lat nie potrafią się pozbyć... a kompresuje się to fatalnie i wygląda fatalnie.
Nie przesadzajmy, przeplot na CRT wygląda bardzo dobrze, a i wcale sie nie kompresuje gorzej, jeżeli encoder wie, żę kompresuje sygnał z przeplotem.
To raczej trzeba mieć pretensje do producentów paneli, że ich układy sobie zupelnie z ty nie radzą.
Zresztą to jest standard, jakby nagle zaczęli sport czy wiadomosći w progressive nadawać to byłoby dziwne
Dziwne?? Tak samo dziwne jakie było przejście z telewizji czarno-białej do kolorowej? Ja bym nie miał nic przeciwko. Akurat sport to najbardziej syfiasto wygląda przez ten przeplot! Zwłaszcza mecz piłki gdzie są białe linie...
Na CRT też wygląda syfiasto bo obraz miga.
Jakby nadawali pełne 720x576p w 16x9 z dobrym bitratem to wyglądałoby to pewnie lepiej od niejednego programu na Discovery HD
PS: To że się kompresuje gorzej to nie chodziło mi o to że nie da się wycisnąć tego samego bitratu - ale kompresując osobno pojedyncze ramki po ich złożeniu efekt się intensyfikuje!
sober@ pelna zgoda w temacie ogromnych inwestycji / koncowego efektu - tez nie rozumiem tego, ze ogromna przewaga technologiczna jest dlawiona i niweczona na koncu calego procesu obrobki sygnalu gdzie dostajemy kiszke na ekranach naszych TV. Kasa wywalona czesciowo w bloto. Oczywiscie pomijam tu aspekt realizacyjno-redakcyjny bo to np. w tvn24 produkcje na poziomie swiatowym.
Bez nowych pojemnosci na transponderach to nic sie nie zmieni. Ja dziwie sie Eutelsat'owi, ze zawala swoje transpondery kanalami-smieciami (seks telefony, sprzedawcy "latajacych" dywanow itp) ograniczajac tym samym "powaznych" nadawcow - ITI, C+, CP i innych.
....... Ja dziwie sie Eutelsat'owi, ze zawala swoje transpondery kanalami-smieciami (seks telefony, sprzedawcy "latajacych" dywanow itp) ograniczajac tym samym "powaznych" nadawcow - ITI, C+, CP i innych.
A cóż się tak dziwisz, a może to po prostu chodzi o pieniądze. Właściciele tych egzotycznych kanałów niezłą kasę muszą pompować. Za to mogą się pochwalić że zaistnieli na satelicie.
Jasne kasa to konkretny powod, ale mysle ze platformy cyfrowe to solidni partnerzy i majacy kase (inwestuja dlugofalowo) poza tym moze eutelsat powinien popracowac nad swoim wizerunkiem - marka, ASTRA wydaje sie byc solidniejsza. A czasy sa takie ze chetnych na transpondery jest sporo i mozna wybierac lepszych klientow niz stacje z panienkami wiszacymi na kablu telefonicznym o jakosci nie wspominajac. Zreszta rotacja wsrod "egzotycznych" kanalow jest spora dzis sa, a jutro ich nie ma.
Dziwne?? Tak samo dziwne jakie było przejście z telewizji czarno-białej do kolorowej? Ja bym nie miał nic przeciwko. Akurat sport to najbardziej syfiasto wygląda przez ten przeplot! Zwłaszcza mecz piłki gdzie są białe linie...
Ale przejście na 25 klatek na sekunde wiązałoby się tak naprawdę z obniżeniem ilości klatek na sekundę. Bo tak naprawde teraz mamy 50 półklatek na sekundę. Z przejście na prawdziwe 576p50 nie ma sensu bo jest za wiele niekompatybilnych odbiorników. Bo oto tak naprawde sie wszystko rozbija. Jak wprowadzano kolor to jedną z propozycji nowego standardu było przesyłanie oddzielnie RGB ale pomysł upadł bo odbiorniki czarnobiałe nie mogły by tego sygnału obsłużyć.
Nie mówiąc o tym, że takie przejście wymagałoby zmiany CAŁEGO sprzętu od kamer po montaże, stoły mikserskie i urządzenia emisyjne. A przyrost jakości i tak byłby mizerny, dlatego świat wskoczył od razu na HD z pominięciem półśrodków. Chociaż tak naprawde to 1080i to też jest troche półśrodek, ale o wprowadzeniu takiego trybu też zaważyła historia.
Nie sadze, ze biora TVN24 ze zrodla, bo wtedy pewnie puscili by normalnie 720*576 i takiej kaszany by nie bylo.
Dopieroby była kaszana jakby puścili pełny PAL z 1 Mbit/s... Tam już miejsca po prostu nie ma i pewnie stąd ta decyzja. Pytanie tylko dlaczego tego pidu z danymi nie wrzucili do kanału MPEG2?