Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
WItam. Posiadam Samsunga UE46c7000 i okulary migawkowe Samusnga SSG-2200AR . Na oficjalnej stronie Samsunga znalazłem informację, że te okulary są takie same jak te zastosowane w zestawie NVIDII. Jednak gdzie indziej znalazłem, że te od NVIDII są stereoskopowe. Postanowiłem to sprawdzić. Mam wszystko zgodne z instrukcją. TV 200 HZ połączony przez HDMI 1.3b z kompem, system windows vista, sterowniki 3D, karta GEFORCE 250GTS . Po włączeniu trybu 3D w ustawieniach NVIDII obraz jest z poświatą zieloną i czerwoną, a więc wychodzi na to, że jest to obraz stereoskopowy -> okulary Samsunga nie działają. Okulary Samsunga działają inaczej -> po włączeniu tryby 3D w TV obraz się rozmywa i po założeniu okularów dopiero nabiera głębie. Chyba, że ja coś nie tak robię ? proszę o jakieś informacje jak ktoś posiada. Z góry dzięki
I już się zaczyna Chciałes 3D to masz. Sorki ale nie mogłem się powstrzymać, bo podziwiam ludzi którzy są na tyle zdesperowani nowinkami technologicznymi i muszą to mieć. A teraz masz.
WItam. Posiadam Samsunga UE46c7000 i okulary migawkowe Samusnga SSG-2200AR . Na oficjalnej stronie Samsunga znalazłem informację, że te okulary są takie same jak te zastosowane w zestawie NVIDII. Jednak gdzie indziej znalazłem, że te od NVIDII są stereoskopowe. Postanowiłem to sprawdzić. Mam wszystko zgodne z instrukcją. TV 200 HZ połączony przez HDMI 1.3b z kompem, system windows vista, sterowniki 3D, karta GEFORCE 250GTS . Po włączeniu trybu 3D w ustawieniach NVIDII obraz jest z poświatą zieloną i czerwoną, a więc wychodzi na to, że jest to obraz stereoskopowy -> okulary Samsunga nie działają. Okulary Samsunga działają inaczej -> po włączeniu tryby 3D w TV obraz się rozmywa i po założeniu okularów dopiero nabiera głębie. Chyba, że ja coś nie tak robię ? proszę o jakieś informacje jak ktoś posiada. Z góry dzięki
Po pierwsze: nie powielaj tego samego pytania w kilku wątkach, w jednym wystarczy. Kto ma przeczytać i tak przeczyta.
Po drugie: określenie "stereoskopowy" oznacza binokularny, czy jak kto woli po prostu podwójny i odnosi się do mechanizmu postrzegana głębi, właśnie dzięki percepcji dwupunktowej. http://pl.wikipedia.org/wiki/Widzenie_stereoskopowe
Oznacza to, że "stereoskopowy", tak czy inaczej, będzie odnosić się do każdej techniki generowania obrazu 3D metodą dwupunktową, dzięki której obraz będzie rozdzielany osobno dla prawego i lewego oka. Okulary migawkowe z definicji są stereoskopowe, zresztą każde inne okulary zasadniczo również są stereoskopowe z racji współpracy z receptorami dwupunktowymi .
Po trzecie: zapewne miałeś na myśli różnicę w technikach rozdzielania obrazu dla obu oczu, czyli okulary migawkowe i okulary z filtrem barwnym, tzw. anaglify. Poświata barwna oznacza, że aktywowałeś tryb 3D właściwy dla okularów z filtrem barwnym. Co oczywiście oznacza, że nijak nie będzie to działać w okularach migawkowych, które takiego filtra nie posiadają.
Szczegółów technicznych nie znam. Ale mogę przypuszczać, że musisz poinformować jakoś kartę graficzną o fakcie przyłączenia do systemu okularów migawkowych. Zapewne potrzebna będzie jakaś dedykowana aplikacja, czy tez choćby sterowniki, dzięki którym karta graficzna będzie wysyłać do telewizora/monitora obraz 120 razy na sekundę, naprzemiennie z obrazami dla prawego i lewego oka. Inaczej efektu 3D nie osiągniesz.
I już się zaczyna Chciałes 3D to masz. Sorki ale nie mogłem się powstrzymać, bo podziwiam ludzi którzy są na tyle zdesperowani nowinkami technologicznymi i muszą to mieć. A teraz masz.
chyba nie zrozumiałeś tego co piszę nie zależy mi na grach w 3D, ponieważ w testach wychodzi tak, że wydajność gry spada o 70 %, także bardzo dużo ;] chciałem tylko spróbować czy okulary Samsunga będą zastępowały okulary od NVIDII. Wg Samsunga tak jest, wg NVIDII nie Wszystko będzie miało "ręce i nogi" jak bym kupił zestaw NVISION 3D - pytanie po co ?
co do kolegi wyżej, dzięki za wyjaśnienie i za błędy, ale na szybko pisałem.
Takie cos bedzie wkrotce mozliwe . Tu szczegoly - http://www.nvidia.com/object/3D_TV_play.html. Bedziesz sobie musial kupic tylko sterowniki NVIDIA 3DTV Play.
chyba nie zrozumiałeś tego co piszę nie zależy mi na grach w 3D, ponieważ w testach wychodzi tak, że wydajność gry spada o 70 %, także bardzo dużo ;] chciałem tylko spróbować czy okulary Samsunga będą zastępowały okulary od NVIDII. Wg Samsunga tak jest, wg NVIDII nie Wszystko będzie miało "ręce i nogi" jak bym kupił zestaw NVISION 3D - pytanie po co ?
Po pierwsze co do wydajnosci to nie 70% tylko 40%-50%, czasem nawet mniej. Ja mam prawie 2-letniego kompa i jakos daje rade. Po drugie - po co? Bo na 3DVision jest cala masa roznego contentu 3D? A co Ty masz na swoim TV i odtwarzaczu blu-ray 3D? Nic. Zupelnie nic (smiesznego konwertera nie licze jako prawdziwe 3D). Wkrotce maja byc tylko 2 filmy w 3D - Aliens vs Monsters i Cloudy with a Chance of Meatball. Avatar 3D bedzie dopiero za rok(pod koniec tego roku maja byc tylko bundle paki TV+film). Telewizyjne 3D dopiero raczkuje. Nie ma to jak kupic TV z odtwarzaczem za 9k, zostac z 2 filmami na caly rok i czekac na lepsze czasy :S. Z 3DVision natomiast kompatybilna jest prawie kazda gra. Dodatkowo wiekszosc nowych sa specjalnie optymalizowane pod 3D, wtedy gra dostaje ranking 3DVision Ready i efekty 3D w takich grach sa jeszcze lepsze niz w filmie Avatar bo samemu mozna regulowac deep(glebie) i convergence(pop-out). Dodatkowo dostepne jest tez wiele roznych filmow stereoskopowych(krotkie animacje lub inne filmy field-sequential), dostepne sa tez trailery w 3D. No i ogolnie wychodzi duzo taniej. Za mniej niz 2k mozna miec prawdziwe 3D razem z duzo wiekszą masą contentu.
Witam, cyt"smiesznego konwertera nie licze jako prawdziwe 3D"koniec cyt..A ja sie załoze,ze nie widzialeś jeszcze na żywo tej konwersji,zapewniam Cie nie ma tam nic smiesznego,ale za to jest zawisc z Twojej strony.pozdr.
WItam. Posiadam Samsunga UE46c7000 i okulary migawkowe Samusnga SSG-2200AR . Na oficjalnej stronie Samsunga znalazłem informację, że te okulary są takie same jak te zastosowane w zestawie NVIDII. Jednak gdzie indziej znalazłem, że te od NVIDII są stereoskopowe. Postanowiłem to sprawdzić. Mam wszystko zgodne z instrukcją. TV 200 HZ połączony przez HDMI 1.3b z kompem, system windows vista, sterowniki 3D, karta GEFORCE 250GTS . Po włączeniu trybu 3D w ustawieniach NVIDII obraz jest z poświatą zieloną i czerwoną, a więc wychodzi na to, że jest to obraz stereoskopowy -> okulary Samsunga nie działają. Okulary Samsunga działają inaczej -> po włączeniu tryby 3D w TV obraz się rozmywa i po założeniu okularów dopiero nabiera głębie. Chyba, że ja coś nie tak robię ? proszę o jakieś informacje jak ktoś posiada. Z góry dzięki
3D Vision Nvidii to okulary migawkowe + urządzenie sterujące podłączane pod port USB. Nie wiem jak Ci się udało włączyć tryb 3DVision jeśli nie masz podłączonego pod USB sterownika, to po pierwsze, a po drugie tryb 3d vision uruchamia się tylko na wyświetlaczach z włączonym odświeżaniem 120 Hz. Twój Samsung na wszystkich złączach i we wszystkich trybach przyjmuje max 75Hz. Więc tryb 3D Vision u Ciebie nie działa. Nie chodzi tu o poprawiacze, czyli te 200Hz, o których pisałeś.
Jeśli chodzi o sens kupowania czegoś pod 3D teraz, to jedynie 3D Vision Nvidii się jakoś tłumaczy. Z resztą tylko i wyłącznie ze względu na gry.
Witam, cyt"smiesznego konwertera nie licze jako prawdziwe 3D"koniec cyt..A ja sie załoze,ze nie widzialeś jeszcze na żywo tej konwersji,zapewniam Cie nie ma tam nic smiesznego,ale za to jest zawisc z Twojej strony.pozdr.
Po pierwsze naucz sie cytowac. Po drugie powszechnie wiadomym jest, ze wszelakie konwersje nie maja startu do prawdziwego contentu 3D a widzialem ich juz wiele. Zreszta ostatnio udowodnil to film "Clash of the Titans". Szczegolowa konwersja jednego filmu trwajaca ponad 5 tygodni, ktora kosztowala kilka mln dolarow a efekty takie ze wiekszosc ludzi w kinie wolala ogladac film bez okularow mimo ze obraz byl przez to ciut rozmazany. Wiec nie wmawiaj mi ze jakas konwersja on-the-fly stosujaca proste algorytmy w tym TV jest warta uwagi. Zaraz mi wmowisz ze wyglada to lepiej niz filmy w prawdziwym 3D...
Po pierwsze naucz sie cytowac. Po drugie ....
A po trzecie ja tu widzę co najwyżej przepychanki "mój sprzęt jest lepszy od twojego", a nie rzeczową dyskusję na temat w postu pierwotnego. Bardzo proszę dyskutujących trzymanie się wątku głównego. W przeciwnym wypadku będę zmuszony do interwencji administracyjnej, bo dyskusja jest już o mały krok od niepotrzebnej wojny na słowa.
Po pierwsze co do wydajnosci to nie 70% tylko 40%-50%, czasem nawet mniej. Ja mam prawie 2-letniego kompa i jakos daje rade. Po drugie - po co? Bo na 3DVision jest cala masa roznego contentu 3D? A co Ty masz na swoim TV i odtwarzaczu blu-ray 3D? Nic. Zupelnie nic (smiesznego konwertera nie licze jako prawdziwe 3D). Wkrotce maja byc tylko 2 filmy w 3D - Aliens vs Monsters i Cloudy with a Chance of Meatball. Avatar 3D bedzie dopiero za rok(pod koniec tego roku maja byc tylko bundle paki TV+film). Telewizyjne 3D dopiero raczkuje. Nie ma to jak kupic TV z odtwarzaczem za 9k, zostac z 2 filmami na caly rok i czekac na lepsze czasy :S. Z 3DVision natomiast kompatybilna jest prawie kazda gra. Dodatkowo wiekszosc nowych sa specjalnie optymalizowane pod 3D, wtedy gra dostaje ranking 3DVision Ready i efekty 3D w takich grach sa jeszcze lepsze niz w filmie Avatar bo samemu mozna regulowac deep(glebie) i convergence(pop-out). Dodatkowo dostepne jest tez wiele roznych filmow stereoskopowych(krotkie animacje lub inne filmy field-sequential), dostepne sa tez trailery w 3D. No i ogolnie wychodzi duzo taniej. Za mniej niz 2k mozna miec prawdziwe 3D razem z duzo wiekszą masą contentu.
Z tymi procentami masz rację. Czytałem inne testy i faktycznie jest tak jak mówisz. Jednak nie zgodzę się z tym co napisałeś, że NIC nie mam z TV i Bluray'a Może i nie ma za wiele filmów w formacie BLURAY 3D, jednak odtwarzacz ma wiele innych zalet. Znajdź mi na rynku Bluray'a do 1000 zł, który nie ma problemów z odwarzaniem plików .MKV (najczęściej RIPY filmów Bluray), wspiera format NTFS (można oglądać filmy z pendriva, które mają powyżej 4GB - a najczęściej filmy Bluray tyle mają), wbudowanym modułem WIFI w standarcie N, streamingiem DLNA. Nie będę się tutaj rozpisywał na temat jego zalet, bo uważam, że ma ich wiele i jest to przede wszystkim furtka ku technologii jaka wchodzi na rynek. Na Bluraya i tak "polowałem", bo stary DVD się zepsuł, dlatego wolałem dopłacić i mieć coś co posłuży mi na lata. Jeżeli chodzi o telewizor, to również uważam, że nie masz racji. Komputer (mam podłączony tak jak pisałem wcześniej) przez HDMI z komputerem. Po włączeniu gry, obraz na telewizorze jest idealny. Dodatkowo jeśli włączę tryb 3D, efekt jest bardzo dobry. Nie rozumiem dlaczego napisałeś, że wg Ciebie konwerter z 2D do 3D jest śmieszny. Widziałeś na żywo jak to działa chociaż ?
Jeżeli chodzi o NVIDIA 3D VISION to chyba nie zrozumieliście mnie za bardzo.
W NVIDII obraz 3D jest taki -> http://images.bit-tech.net/content_images/...-review/b24.jpg
natomiast u mnie po włączeniu 3D jest coś takiego jak tutaj (rozmycie) -> http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=21317
Wcześniej tego nie wiedziałem, ale teraz wiem, że gdzieś tkwi różnica między okularami Samsunga a Nvidii . Moim zdaniem okulary Samsunga to okulary aktywne polaryzacyjne a Nvidii aktywne anaglifowe. Bo inaczej nie jestem w stanie tego zrozumieć.
3D Vision Nvidii to okulary migawkowe + urządzenie sterujące podłączane pod port USB. Nie wiem jak Ci się udało włączyć tryb 3DVision jeśli nie masz podłączonego pod USB sterownika, to po pierwsze, a po drugie tryb 3d vision uruchamia się tylko na wyświetlaczach z włączonym odświeżaniem 120 Hz. Twój Samsung na wszystkich złączach i we wszystkich trybach przyjmuje max 75Hz. Więc tryb 3D Vision u Ciebie nie działa. Nie chodzi tu o poprawiacze, czyli te 200Hz, o których pisałeś.
Jeśli chodzi o sens kupowania czegoś pod 3D teraz, to jedynie 3D Vision Nvidii się jakoś tłumaczy. Z resztą tylko i wyłącznie ze względu na gry.
Też nie wiem jak mi się to udało włączyć. Mam zainstalowane sterowniki 3D i może przez to. Nie rozumiem tylko o co chodzi z tymi hercami ? Co oznacza, że telewizor ma 200 hZ ? Do Nvidii wymagany jest 120 hZ ? Mógłbyś wyjaśnić mi w czym tkwi problem ? Z góry dzięki.
.....
Wcześniej tego nie wiedziałem, ale teraz wiem, że gdzieś tkwi różnica między okularami Samsunga a Nvidii . Moim zdaniem okulary Samsunga to okulary aktywne polaryzacyjne a Nvidii aktywne anaglifowe. Bo inaczej nie jestem w stanie tego zrozumieć.
Nie ma różnicy pomiędzy okularami Samsunga i Nvidii jeśli chodzi o zasadę działania. Są to okulary aktywne migawkowe a nie pasywne anaglifowe czy polaryzacyjne. Różnica polega na tym, że jedne są sterowane przez tv a drugie przez sterownik podłączany pod USB do kompa. Żeby oglądać obraz 3D z komputera wyświetlany na tv i w okularach nvidii, musisz mieć podłączony sterownik pod usb, a Twój tv musiałby przyjąć sygnał z karty graficznej komputera odświeżany 120Hz. Niestety Twój tv przyjmuje max 75Hz i kupa. Jeśli oprogramowanie/driver nvidii nie wykryje ustawionego na karcie graficznej odświeżania 120Hz to nie włącza tego właściwego trybu 3D, tylko zaczyna wyświetlać obraz pod niebiesko-bursztynowe okulary, tzw. anaglify. Ale "nie o take" 3D nam chodzi przecież
Też nie wiem jak mi się to udało włączyć. Mam zainstalowane sterowniki 3D i może przez to. Nie rozumiem tylko o co chodzi z tymi hercami ? Co oznacza, że telewizor ma 200 hZ ? Do Nvidii wymagany jest 120 hZ ? Mógłbyś wyjaśnić mi w czym tkwi problem ? Z góry dzięki.
Czytaj wyżej. Te 200Hz to parametr czy raczej marketingowe określenie, które dotyczy samego telewizora, możliwości jego elektroniki i panela LCD.
Różnica polega na tym, że jedne są sterowane przez tv a drugie przez sterownik podłączany pod USB do kompa.
O to mi właśnie chodziło
a Twój tv musiałby przyjąć sygnał z karty graficznej komputera odświeżany 120Hz. Niestety Twój tv przyjmuje max 75Hz i kupa.
Nie rozumiem tylko dlaczego napisałeś, że 75 przyjmuje ?
Skąd takie info ?
Ciekawi mnie też to co tutaj napisali -> http://konsolowisko.pl/?t=news&id=5261 :
Modele z serii C7000, C8000 i C9000 pozwalają na wyświetlanie obrazu z częstotliwością odświeżania równą 240 Hz (do wyświetlania 3D potrzeba możliwości przyjęcia sygnału w 120 Hz)
O to mi właśnie chodziło
Nie rozumiem tylko dlaczego napisałeś, że 75 przyjmuje ?
Skąd takie info ?
Ciekawi mnie też to co tutaj napisali -> http://konsolowisko.pl/?t=news&id=5261 :
Tak jak napisałem w tym drugim wątku dotyczącym 3D.
Musisz odróżnić sygnał "side by side" 50/60Hz, który jest generowany przez konsolę, czy tez wysyłany przez sat za pomocą tradycyjnego sprzętu 2D, od sygnału komputerowego 3D, gdzie klatki wysyłane są już w 120Hz natywnie i w postaci docelowej.
To że telewizor jest "3d Ready" dla sygnału "side by side", nie oznacza automatycznie, że będzie umiał też pracować na sygnale natywnym 120Hz. Oczywiście obsługa jednego standardu nie wyklucza możliwości obsługi drugiego. Ale to już należy doczytać w instrukcji telewizora, czy potrafi pracować w trybie monitorowym 120Hz, bo do tego sprowadza się istota sprawy.
To jest naprawdę bardzo proste. Jak się zrozumie meritum, to reszta już staje się jasna. Albo źródło wysyła sygnał w 60Hz, a 3D jest realizowane przez podział ekranu na pół (sat,konsola) i dopiero sam telewizor to odpowiednio obrabia i zamienia na 120Hz, albo źródło już samo z siebie wysyła sygnał docelowy 120Hz (karta graficzna Nvidii pracująca w trybie natywnym 3D Nvision). Wtedy telewizor pracuje wyłącznie jako monitor o odświeżaniu 120Hz.
Sposób pracy determinuje też czy to źródło, czy sam telewizor sterują synchronizacją okularów. Przy "side by side" impulsy synchronizacji generowane są przez telewizor. Przy natywnym 120Hz, impulsy wysyła źródło sygnału.
EDIT
Do farmazonów o "znacznie droższej technologii LED, zamiast LCD" w podlinkowanej informacji, to nawet szkoda się odnosić . Typ podświetlenia matrycy ma się nijak do samego "3D Ready". Podobnie ma się nijak do ceny, rozumianej jako koszty wytworzenia telewizora. Cena przy "LED TV" to czysty marketing, zważywszy że produkcja tych telewizorów tak naprawdę jest tańsza od tych z tradycyjnym podświetleniem matrycy .
To jest naprawdę bardzo proste. Jak się zrozumie meritum, to reszta już staje się jasna. Albo źródło wysyła sygnał w 60Hz, a 3D jest realizowane przez podział ekranu na pół (sat,konsola) i dopiero sam telewizor to odpowiednio obrabia i zamienia na 120Hz, albo źródło już samo z siebie wysyła sygnał docelowy 120Hz (karta graficzna Nvidii pracująca w trybie natywnym 3D Nvision). Wtedy telewizor pracuje wyłącznie jako monitor o odświeżaniu 120Hz.
Różnicę między nadawaniem przez oba źródła zrozumiałem już w twoim poprzednim poście. Ale dzięki za jeszcze jedno wyjaśnienie
Czyli możliwe jest aby mój TV pracował tak jak monitory do PC, które wchodzą teraz na rynek, chociażby ten -> http://www.3dready.pl/asus-pg276-27-cali-3d-dla-graczy/ ?
...............
Czyli możliwe jest aby mój TV pracował tak jak monitory do PC, które wchodzą teraz na rynek, chociażby ten -> http://www.3dready.pl/asus-pg276-27-cali-3d-dla-graczy/ ?
Nie znam aż tak dokładnie tego modelu Samsunga, ale zazwyczaj posiadały one jedno wejście HDMI dedykowane pracy monitorowej, oznaczone jako HDMI/DVI. Podłącz sygnał z komputera do niego i spróbuj puścić sygnał w 120Hz.
Co do monitorów to ostatnio pojawił się Acer w 24 calach, dołączając do kolekcji dwóch monitorów 22 calowych już dostępnych od jakiegoś czasu.
Nie znam aż tak dokładnie tego modelu Samsunga, ale zazwyczaj posiadały one jedno wejście HDMI dedykowane pracy monitorowej, oznaczone jako HDMI/DVI. Podłącz sygnał z komputera do niego i spróbuj puścić sygnał w 120Hz.
Instrukcja obsługi tego tv mówi, że na dvi/hdmi przyjmuje sygnał max 75 Hz.
Czyli przy sygnale side by side sygnał jest przesyłany w 2 częściach po 60 hZ, telewizor łączy to w całość, wyświetlany jest obraz odświeżaniem 120 hZ i wszystko ładnie chodzi. A niemożliwe jest żeby przesłano sygnał 120 hZ od razu, bo można maksymalnie 75. Dobrze to rozumiem ?
Podłącz sygnał z komputera do niego i spróbuj puścić sygnał w 120Hz.
Jak puścić taki sygnał ?
Czyli przy sygnale side by side sygnał jest przesyłany w 2 częściach po 60 hZ, telewizor łączy to w całość, wyświetlany jest obraz odświeżaniem 120 hZ i wszystko ładnie chodzi. A niemożliwe jest żeby przesłano sygnał 120 hZ od razu, bo można maksymalnie 75. Dobrze to rozumiem ?
Dokładnie tak. Nie zmusisz Nvidia 3dvision do współpracy z Twoim tv. Na razie. Niedługo pojawi się to:
http://www.nvidia.pl/object/3D_TV_play_pl.html
W USA ok. 40$
Czyli przy sygnale side by side sygnał jest przesyłany w 2 częściach po 60 hZ, telewizor łączy to w całość, wyświetlany jest obraz odświeżaniem 120 hZ i wszystko ładnie chodzi.
Dokładnie tak, sygnał jest przesyłany tradycyjnie, czyli z odświeżaniem jak dla 2D. Informacja 3D jest przykombinowaną sztuczką z podzielonym obrazem na pół. Reszta jest po stronie telewizora, żeby sobie z tym poradził. Oczywiście nie ma nic darmo, tracimy połowę pierwotnej rozdzielczości poziomej.
A niemożliwe jest żeby przesłano sygnał 120 hZ od razu, bo można maksymalnie 75. Dobrze to rozumiem ?
Wygląda że dobrze rozumiesz .
Jak puścić taki sygnał ?
Skoro instrukcja mówi, że wyżej 75Hz nie podskoczy, to się nie da. Elektronika wejściowa telewizora widać nie da rady pracować tak szybko. I tu się objawia idiotyzm z marketingowym nazewnictwem układów kompensacji ruchu 100 i 200Hz, które mają się do realnego odświeżania, jak pięść do nosa.
A gdyby telewizor przyjmował sygnały z wyższą częstotliwością odświeżania, to poinformowałby zwrotnie kartę graficzną o tym fakcie i odpowiednia częstotliwość plus rozdzielczości byłyby dostępne na liście wyboru karty graficznej. Czyli generalnie kicha z telewizorem, no chyba że karta graficzna potrafi przekonwertować sygnał 3D do "side by side", wtedy to miałoby szansę zadziałać w tym właśnie trybie. Ale to już wszystko po stronie sterowników karty. Telewizor na pewno sobie poradzi, jeśli taki sygnał dostanie. Radzi sobie z takim materiałem z pendrive, poradzi sobie i z komputera.
Dokładnie tak. Nie zmusisz Nvidia 3dvision do współpracy z Twoim tv. Na razie. Niedługo pojawi się to:
http://www.nvidia.pl/object/3D_TV_play_pl.html
W USA ok. 40$
Obsługuje wszystkie odbiorniki telewizyjne 3D z gniazdem HDMI 1.4 i dowolnym kompatybilnym systemem okularów 3D, włączając telewizory plazmowe HDTV Panasonic® VIERA®
Czyli oznacza to, że dzięki NVIDIA® 3D Vision™ TV okulary 3D od Samsunga zadziałają tak ja te od NVIDII ? A mój TV poradzi sobie z odświeżaniem i wyświetli prawdziwe 3D w grach tak jak to ma miejsce z zestawem NVISION 3D?
bo wg tego -> wychodzi na to, że tak
Zapowiada się ciekawie. Jeśli się to pojawi i będzie działać tak jak mówię to jestem w stanie wydać te 40 dolców. (zobaczymy jeszcze ile w Polsce będzie to kosztować, bo znając życie cena będzie wyższa niż na "zachodzie". Tak jak zwykle to bywa w naszym cudownym kraju )
Panowie SlawekR i maciek_f dzięki za podjęcie tematu i rozjaśnienie kwestii, których nie bardzo rozumiałem!
Witam. Mam takie pytanko.
Czy Nvidia 3D Vision + np. projektor Acer H5360 lub Optoma HD67 dadzą mi taki sam efekt trójwymiaru w filmach jak np. Samsung 3D TV?
jednak odtwarzacz ma wiele innych zalet.
Nigdzie nie napisałem, że z taki zestaw nie ma żadnych zalet. Ale teraz rozmawiamy o 3D. Pisząc "NIC" oczywiście miałem na myśli 3D content.
Nie rozumiem dlaczego napisałeś, że wg Ciebie konwerter z 2D do 3D jest śmieszny. Widziałeś na żywo jak to działa chociaż ?
Już jakiś czas temu,przecież w prawie każdym MM maja zestaw do prezentacji. I uważam ze jest bardzo śmieszny. Zauważ ze każda konwersja to udawane, nieprawdziwe 3D. Można to traktować bardziej jako ciekawostke. Mam 3DVision praktycznie od premiery i widziałem już wiele takich konwersji 'on-the-fly', w tym takie które mają dużo bardziej złożone algorytmy konwertowania. Niestety, żadna nie zrobiła na mnie większego wrażenia. Rozumiem, że Ci sie podoba, ale powiedz widziałeś chociaż ten jeden jedyny film w 3D, który jest dostępny na Blu-ray 3D?
Czyli oznacza to, że dzięki NVIDIA? 3D Vision? TV okulary 3D od Samsunga zadziałają tak ja te od NVIDII ? A mój TV poradzi sobie z odświeżaniem i wyświetli prawdziwe 3D w grach tak jak to ma miejsce z zestawem NVISION 3D?
Przecież w pierwszym poście(pierwsze zdanie) napisałem Ci, że to będzie możliwe.
Zapowiada się ciekawie. Jeśli się to pojawi i będzie działać tak jak mówię to jestem w stanie wydać te 40 dolców. (zobaczymy jeszcze ile w Polsce będzie to kosztować, bo znając życie cena będzie wyższa niż na "zachodzie". Tak jak zwykle to bywa w naszym cudownym kraju )
Dla właścicieli 3DVision ma być za darmo. Nie zapowiada się, żebym szybko kupił taki TV więc mogę Ci to podarować A na moment dzisiejszy to da się ponoć podłączyć taki TV do PC bez żadnych sterowników. Tylko, że jak na razie jedynie jedna gra takie coś obsługuje bo ma wbudowane wykrywanie wyświetlaczy 3D. Mowa oczywiście o grze Avatar. Mimo, że sama gra to niezły crap to efekty 3D w niej są nawet lepsze niż w filmie
Witam. Mam takie pytanko.
Czy Nvidia 3D Vision + np. projektor Acer H5360 lub Optoma HD67 dadzą mi taki sam efekt trójwymiaru w filmach jak np. Samsung 3D TV?
Tak. I nawet gry . Wogóle projektor to dużo lepsze rozwiązanie bo będzie mniej ghostingu. Na LCD jest to naprawdę okropne przy 3D. Na projektorze tez występuje, ale prawie niezauważalne. Tutaj aktualna lista projektorów jak i innych odbiorników "3D Ready" http://www.3dmovielist.com/projectors.html.
Dla zainteresowanych również aktualna lista filmów 3D(kino+Blu-ray) razem z datami dostępności http://www.3dmovielist.com/list.html. Wygląda na to, że w tym roku będzie więcej niż 2 filmy Blu-ray 3D
Czyli na takim Samsungu LE40C750 może wystąpić ghosting?
Nie może, tylko występuje. I nie jest to tylko moja opinia. Dużo ludzi liczyło, że na tych TV będzie dużo lepiej niż na 120hz monitorach. Niestety jest tylko "ciut" lepiej. Oczywiście dużo zależy od modelu(na każdym jest inaczej). Aaa i ten ghosting o którym mowie to nie jest zwykle smużenie jakie kiedyś było na LCD(dużo osób to myli). To jest takie przezroczyste nakładanie się drugiego obrazu. Po prostu widać częściowo drugi "niewidzialny" obraz przy krawędziach. W sumie idzie się do tego przyzwyczaić. Częściej to występuje z grach niż w filmach. Na moim Samsungu 2233RZ w Monsters vs Aliens 3D widziałem to tylko momentami przy jasnych scenach. Ale to tak bardzo nie przeszkadza. Osoba, która pierwszy raz ogląda film w 3D wogóle tego nie zauważy albo powie, ze nie istnieje Dopiero po dłuższym użytkowaniu zaczyna to być zauważalne i dość uciążliwe. Świetnie jest to tu pokazane w slow motion http://www.youtube.com/watch?v=FAQh6bREFqM
Homisia powiedz mi jaki używasz sprzęt do odpalania filmów w 3D? Czy potrzebna jest naprawdę potężna karta graficzna?
Do filmów nie potrzeba żadnego potwora. Jak Ci płynnie chodzą filmy .mkv to z tymi w 3D też nie powinieneś mieć żadnych problemów. Gorzej z grami... W sumie niedawno zmieniałem, ale wcześniej miałem E8200 2GB RAM i GTX260 216 i wystarczało to do filmów w 100% jak i do większości gier. Myślę, że musisz spełniać tylko minimalne wymagania 3DVision, czyli minimum karta z rodziny GTX 8800.
Bo głównie chodzi mi o BR 3D i MKV 3D. Zastanawiam się czy lepiej wyjdę na kupnie TV 3D (najtańszy 3D LCD Samsunga kosztuje 4500zł) czy na zestawie , który będzie składał się z projektora (Acer H5360), starteru 3D Vision i nowego komputera.
Z drugiej strony powiedzmy szczerze. Dzisiejsze projektory 3D nie mają zbyt najlepszej jakości wyświetlanego obrazu.
Oj to już nie do mnie pytanie(nie siedze w projektorach). Wiem tylko, że ludzie bardzo je chwala jesli chodzi o 3D. Jak ktos pyta czy kupic monitor czy TV LCD do 3D to mu zawsze polecaja albo projektor 3D albo jakis TV DLP .Ale uwazam ze i tak bedziesz zadowolony jak kupisz TV LCD 3D. I najlepiej jak bedziesz sobie streamował filmy z PC . 8800GT kosztuje 200zl przeciez. A jakiegos kompa chyba masz? 3DVision nie musisz kupowac wystarcza te okulary Samsunga i sterowniki nVidii, ktore wkrotce beda dostepne. Oczywiscie mozna tez odtwarzacz Blu-ray+filmy Blu-ray 3D ale to wyjdzie duzo drozej, duzo gorzej z dostepnoscia i duzo mniej contentu 3D.
Wielkie dzięki za pomoc!!
Tylko, że jak na razie jedynie jedna gra takie coś obsługuje bo ma wbudowane wykrywanie wyświetlaczy 3D. Mowa oczywiście o grze Avatar. Mimo, że sama gra to niezły crap to efekty 3D w niej są nawet lepsze niż w filmie.
Czyli fizycznie jak to zrobić ? Załóżmy, że mam grę AVATAR na komputerze. Komputer z TV mam podłączony przez HDMI i co dalej ? Zaznaczam, że nie chodzi mi tutaj o konwersję z 2D do 3D w locie, bo takie coś to w każdej grze mogę sobie włączyć jednak tak jak napisałem jest to sztuczny wówczas efekt 3D, gdyż nie ma efektu wychodzenia z monitora tylko ukazana jest głębia. Z góry dzięki za info no i za sterownik jak staniesz się jego posiadaczem chętnie się zgłoszę, bo ciekaw jestem jak to będzie działać .
Znalazłem tez ten artykuł -> http://www.cdaction.pl/news-7618/avatar-be...efektow-3d.html
Jeżeli mój telewizor (Samsung C7000) jest w stanie przyjąć max 75 hZ a ta gra to efektów 3D wymaga 120hZ to chyba to nie pójdzie ? chyba że sygnał będzie wysyłany tak jak mecz na Canal + 3D b formacie side by side ? I wtedy po 60 hZ dla jednego oka będzie wysyłane ?
Wiesz nie jestem pewny na 100% ze to bedzie dzialac. Tu pisze ze sa duze szanse http://3dvision-blog.com/how-to-use-your-n...ming-over-hdmi/
Podlaczyles ten TV do PC i wszystko ustawiles? Zrob tak zeby 2D Ci dzialalo tak jak na monitorze. Pozniej wlaczasz gre i tam sobie mozesz wybrac w opcjach jakie 3D uzywasz czy 3DVision, czy iZ3D etc. I masz wybrac Side by Side. Wtedy na TV manualnie tez wlaczasz 3D Mode ale nie konwerter tylko tez Side by Side. Napisz czy dziala. Ah i nie musisz miec pelnej gry wystarczy demo.
EDIT: Ludzie w komentarzach potwierdzaja, ze dziala.
Wiesz nie jestem pewny na 100% ze to bedzie dzialac. Tu pisze ze sa duze szanse http://3dvision-blog.com/how-to-use-your-n...ming-over-hdmi/
Podlaczyles ten TV do PC i wszystko ustawiles? Zrob tak zeby 2D Ci dzialalo tak jak na monitorze. Pozniej wlaczasz gre i tam sobie mozesz wybrac w opcjach jakie 3D uzywasz czy 3DVision, czy iZ3D etc. I masz wybrac Side by Side. Wtedy na TV manualnie tez wlaczasz 3D Mode ale nie konwerter tylko tez Side by Side. Napisz czy dziala. Ah i nie musisz miec pelnej gry wystarczy demo.
EDIT: Ludzie w komentarzach potwierdzaja, ze dziala.
Mam podłączony TV do PC i wszystko ustawione. Obraz na monitorze jak i na TV taki sam. Jeżeli w grze jest możliwość ustawienia SIDE BY SIDE to myślę, że wszystko ok będzie Będzie tak samo jak w przypadku meczu na Canale + 3D (wszystko działało bez zarzutu, obraz wychodził z ekranu). Nie wiedziałem po prostu, że sama gra w sobie ma takie ustawienia 3D. Pojutrze będę miał tą grę to sprawdzę dokładnie i napiszę jak to chodzi. Dzięki za info
Czyli fizycznie jak to zrobić ? Załóżmy, że mam grę AVATAR na komputerze. Komputer z TV mam podłączony przez HDMI i co dalej ? Zaznaczam, że nie chodzi mi tutaj o konwersję z 2D do 3D w locie, bo takie coś to w każdej grze mogę sobie włączyć jednak tak jak napisałem jest to sztuczny wówczas efekt 3D, gdyż nie ma efektu wychodzenia z monitora tylko ukazana jest głębia. Z góry dzięki za info no i za sterownik jak staniesz się jego posiadaczem chętnie się zgłoszę, bo ciekaw jestem jak to będzie działać .
Znalazłem tez ten artykuł -> http://www.cdaction.pl/news-7618/avatar-be...efektow-3d.html
Jeżeli mój telewizor (Samsung C7000) jest w stanie przyjąć max 75 hZ a ta gra to efektów 3D wymaga 120hZ to chyba to nie pójdzie ? chyba że sygnał będzie wysyłany tak jak mecz na Canal + 3D b formacie side by side ? I wtedy po 60 hZ dla jednego oka będzie wysyłane ?
Wiesz nie jestem pewny na 100% ze to bedzie dzialac. Tu pisze ze sa duze szanse http://3dvision-blog.com/how-to-use-your-n...ming-over-hdmi/
Podlaczyles ten TV do PC i wszystko ustawiles? Zrob tak zeby 2D Ci dzialalo tak jak na monitorze. Pozniej wlaczasz gre i tam sobie mozesz wybrac w opcjach jakie 3D uzywasz czy 3DVision, czy iZ3D etc. I masz wybrac Side by Side. Wtedy na TV manualnie tez wlaczasz 3D Mode ale nie konwerter tylko tez Side by Side. Napisz czy dziala. Ah i nie musisz miec pelnej gry wystarczy demo.
EDIT: Ludzie w komentarzach potwierdzaja, ze dziala.
Usystematyzujmy, bo znowu zaczyna być zamieszanie. Kolega marcineqqk poprosił mnie w informacji na priva, abym wyjaśnił co i jak w bieżącym wątku, bo znowu zaczyna się gubić .
Co to jest "side by side" już mam nadzieję wiemy z tego wątku i podobnych. Jest to metoda upychania dwóch obrazów w tradycyjnym przekazie 2D i 60Hz. Wadą tego rozwiązania jest utrata połowy rozdzielczości poziomej. Zaletą jest kompatybilność praktycznie z każdym urządzeniem zdolnym wysłać taki sygnał. Taka metoda nie wymaga HDMI 1.4. Jedyny wymóg to taki, aby źródło wyświetliło obraz tradycyjny wcześniej zarejestrowany w taki sposób. Źródłem tym może być sat, konsola, pendrive itd. Totalnie zero wymagań. Jedynie telewizor, który to później obrobi i zamieni na 120Hz. Telewizor kolegi marcinekkg poradzi sobie z takim sygnałem bez problemu.
Druga metoda, również taka "na chama", albo "na siłę", to ładniej brzmi , to proste wysłanie 2 razy więcej informacji niż dla sygnału 2D, czyli dubel, raz dla lewego, raz dla prawego oka. Ta metoda wymaga zarówno źródła zdolnego wysłać natywnie 120 klatek na sekundę, jak i odbiornika (monitora, projektora), zdolnego taki sygnał przyjąć. W tym wypadku monitor go po prostu ma wyświetlić, nie dokonuje już żadnej dalszej obróbki. Metoda ta była i jest stosowana do tej pory w rozwiązaniu Nvision Nvidii. Telewizor kolegi marcinekkg nie da rady przyjąć takiego sygnału, gdyż jego wejścia HDMI przyjmują sygnał maks w 60/72/75Hz.
No dobrze, w czym więc rzecz? Otóż, nie trzeba specjalnego wysiłku, aby uzmysłowić sobie, iż obrazy dla lewego i prawego oka, nie różnią się aż tak bardzo. Korzystając z tej właściwości, inżynierowie wymyślili, że można wysłać do odbiornika sygnał dla jednego oka, w postaci standardowej jak dotychczas, czyli 2D i do tego dołożyć informację o różnicy pomiędzy tym obrazem, a obrazem dla oka drugiego.
Na podstawie takiego sygnału 2D i sygnału różnicowego, telewizor docelowy będzie potrafił odtworzyć dodatkową pełną klatkę, do każdej już istniejącej klatki 2D. Metoda ta ujęta jest właśnie w standardzie HDMI 1.4 i nazywana jest 2D + głębia. Zaletą tej metody jest fakt, że tak naprawdę sygnał jest nadal w 60Hz + sygnał nadmiarowy. Jeśli coś takiego wyślemy do telewizora nie przystosowanego, to on nie wyczuje sygnału nadmiarowego i odtworzy wszystko tradycyjnie w 2D. Ale jeśli sygnał trafi do odbiornika, który potrafi takie coś przyjąć i zdekodować, to wtedy otrzymamy pełne 3D.
Można przypuszczać, że Nvidia pisząc newsa o dostosowaniu sterowników do nowoczesnych telewizorów 3D, obsługujących HDMI 1.4, taką właśnie metodę przesyłu planuje zaimplementować. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że telewizor kolegi marcinekkg taki sygnał obsłuży, skoro wspiera HDMI 1.4, jak podaje specyfikacja. Ograniczenie odświeżania sygnału wejściowego do 75Hz, siłą rzeczy nie będzie mieć wpływu na taki przekaz.
Mam nadzieję, że trochę nam to rozjaśniło. Wróćmy jeszcze do gry Avatar. Co prawda nie widziałem jej "na żywca", ale specyfikacja podaje, że posiada ona natywną obsługę trybu "side by side". Czyli to już sam silnik gry potrafi stworzyć przekaz w tym standardzie i wysłać do monitora, w tym przypadku do telewizora 3D z obsługą "side by side". Wygląda zatem na to, że nie potrzeba do tego w ogóle Nvision, gdyż technologia ta nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Można zatem przypuszczać, że ta gra powinna bez problemu współpracować z telewizorem kolegi marcinekkg.
Cały czas nawracam do Jego telewizora, gdyż post ten jest na Jego prośbę .
Na koniec jeszcze ciekawostka odnośnie HDMI 1.4... Żeby było zabawniej standard ten zakłada kilka metod przesyłu 3D, poza 2D i głębia, włączono w ten standard "side by side", pomimo że tak naprawdę to przecież zadziała i bez HDMI 1.4. Włączono w specyfikację też pełny tryb dwustrumieniowy 3D. Z innych ciekawych rzeczy, dodano komunikację dwukierunkową, konkretnie to kanał zwrotny audio. A jakby tego było mało, to dodano pełną komunikację po protokole TCP-IP, czyli poprzez HDMI 1.4 zestawiana jest sieć lokalna i jedno urządzenie może udzielać zasobów, w tym internetu, drugiemu . Jak widać goście przyszaleli na zapas .
Dziękuję za uwagę, jeśli komuś chciało się tyle czytać .
Dzięki za obszerną wypowiedź ! Wiele rzeczy naprawdę bardzo konkretnie wyjaśniłeś. Mam nadzieję, że nie tylko mi, ale innym na przyszłość te informacje się przydadzą. Co do AVATARA : sprawdziłem i DZIAŁA !
Początkowo ekrany nie chciały się "złożyć", ale trzeba było przestawić rozdzielczość ekranu w grze (na 1280x720) i kilka innych opcji. U mnie wygląda to tak :
Efekt 3D w grze jest o wiele lepszy niż przez konwersję w locie z 2D do 3D.
A tak ekran TV wygląda z włączonym 3D i po włączeniu funkcji nałożenia się ekranu :
Efekt rozmycia jest większy (tym samym efekt 3D lepszy) jeżeli w opcjach gry ustawimy 3D na "2". Jednak dla mnie to było za dużo, bo oczy strasznie bolały dlatego zmieniłem na 0,95 i też jest dobrze
O kurcze dobrze wiedzieć. Szkoda, że gra jest średnia no ale koniecznie trzeba przetestować. Sławek dzięki za posta : )
Sama gra faktycznie nie za ciekawa (jeżeli chodzi o grywalność, bo efekty całkiem fajne). Gram, bo gram, ale szczególnie jakoś mnie nie wciąga. Teraz tylko czekać na gry z możliwością takich ustawień jak wyżej albo na sterownik od Nvidii, o którym wcześniej była mowa
Efekt rozmycia jest większy (tym samym efekt 3D lepszy) jeżeli w opcjach gry ustawimy 3D na "2". Jednak dla mnie to było za dużo, bo oczy strasznie bolały dlatego zmieniłem na 0,95 i też jest dobrze
Z czasem sie przyzwyczaisz. Na poczatku zaczyna sie od malej glebi (tak gdzies 30%) i z czasem się ją zwieksza. Za kilka tygodni bedziesz chcial wiecej niz 100% Wogole stad wzielo sie to cale "od 3D boli glowa etc.", bo ludziom ustawiali najwieksza glebie wiec ktos kto wczesniej nigdy nie uzywal tego od razu ma odruchy wymiotne .
Co do samej gry to doszles juz do czesci gdzie sie lata Banshee? Za pierwszym razem przy tych scenach mnie dosc tak wgniotlo, moze nie tak jak Batman: AA czy Metro 2033 ale bylo calkiem grubo
Z czasem sie przyzwyczaisz. Na poczatku zaczyna sie od malej glebi (tak gdzies 30%) i z czasem się ją zwieksza. Za kilka tygodni bedziesz chcial wiecej niz 100% Wogole stad wzielo sie to cale "od 3D boli glowa etc.", bo ludziom ustawiali najwieksza glebie wiec ktos kto wczesniej nigdy nie uzywal tego od razu ma odruchy wymiotne .
Co do samej gry to doszles juz do czesci gdzie sie lata Banshee? Za pierwszym razem przy tych scenach mnie dosc tak wgniotlo, moze nie tak jak Batman: AA czy Metro 2033 ale bylo calkiem grubo
Tylko, że jak ustawiam głębie na 2 to aż kontury się rozmywają i głowa pulsuje Nie doszedłem jeszcze do momentu, o którym mówisz, ale po tym co piszesz to aż jestem ciekaw jak to wygląda
Jeśli już tak drążymy szczegóły techniczne, to warto jeszcze wspomnieć o jednej niedogodności.
Teoretycznie wszystko jest ok, bo obraz jest wyświetlany 120 razy na sekundę, po 60 razy dla każdego oka, co jest już poza progiem ergonomii dla oka, aby nie dostrzegało migotania, ale... No właśnie jest małe ale.
Wic polega na tym, że niezależnie jak byśmy nie zwiększali częstotliwości odświeżania, to i tak przy technice migawkowej każde oko przez każde pół sekundy widzi ciemność. Czy to będzie 120, 240, czy nawet 960Hz, to i tak nie zmieni faktu, że każde oko będzie zasłonięte przez pół sekundy w ciągu każdej sekundy wyświetlania obrazu.
Bardziej obrazowo: każde oko będzie widziało ciemność przez 45 minut z 90 minutowego meczu, czyli można powiedzieć że każde oko statystycznie ogląda jedną połowę meczu. Mam nadzieję, że jest to wystarczająco obrazowy przykład .
Częstotliwość jest duża, migotania nie dostrzegamy, ale nikt mi nie wmówi że mózg i oczy nie odczują dyskomfortu z tego faktu, że są zmuszane do "ślepej" pracy przez połowę czasu poświęcanego na oglądanie telewizji. To tak jakbyśmy zamykali na zmianę, raz jedną, raz drugą powiekę i tak po 60 razy na sekundę. Trudno to nazwać naturalnym i ergonomicznym procesem.
Umiar w korzystaniu z dobrodziejstw tej technologi jest zatem wskazany. Grasz godzinę, zrób przerwę... Pamiętaj, że w ciągu godziny gry, każde Twoje oko jest ślepe przez 30 minut !!!
EDIT
Patrząc pod tym konkretnym kątem, to technologia polaryzacji międzyliniowej matrycy i stosowania pasywnych okularów z polaryzatorem jest lepsza. Przy tej technologii, obraz dociera do każdego oka ciągle. Nie ma "ślepych" przerw. No ale ta metoda z kolei ma inne wady.
SławekR naprawdę ciekawe wytłumaczenie zagadnień 3D
Gmeru a może już pomyślicie na osobnym dziale 3D z artykułami jak Sławka, bo pewnie za niedługo co ktorys tam wątek to będzie pytanie a co to za technolgia 3d w Navision lub Samsungu lub Sony Playstation jak działaja i ktora lepsza oraz jakie sa filmy dla Samsunga dla Sony itp
Nie czarujmy się 3D wstawiło juz nogę w nasze drzwi i zaczyna coraz bardziej wpychac się na pokoje.
Sam nastawiam się jak tylko pokaże się więcej tytułów to kupić TV 3D , samo HD nie daje takiego odlotu jak 3D a pomyślcie że wtedy nawet jak będzie sie oglądało kilka razy dobry film, wyobraźcie sobie filmy pokroju Szeregowiec Rayan i lądowanie na plaży w 3D toż to będzie odjazd , a np: gry przygodowe gdzie będzie mozna w 3d explorowac lokacje lub misje np: Modern Warfare 2 bedzie mozna podziwiać z pelna mocą wrażeń
Kurcze człowiek tyle czasu nieświadomy a avatar leżał pod nosem już tyle czasu.
Dla mnie efekt rewela. Pandora w 3D wygląda o niebo lepiej niż zwykłe 2D. Wszystko wręcz wychodzi z ekranu. Dla mnie to nowa jakość. Mnie udało się odpalić grę w 1080p i mam ponad 40-60 fps. Więc jest git. Napiszę więcej przy teście TV 3D od soniacza. Jeżeli przy side by side jest taki efekt to nic więcej nie potrzeba. Głębia w 100% a wszystko wychodzi z ekranu jak podbiegamy szybko do jakiegoś obiektu.
Zapewne wersja na X360 też ma tą opcję (bo przecież to miała być pierwsza gra w 3D a w reckach też podkreślali, że są opcje ale TV brak na tamten moment) ale grafa to już inna półka (gorsza niestety).
@SławekR Zdaję sobie sprawę, że technika migawkowa wprowadza jakieś niedogodności czy pewien dyskomfort, ale wg mnie niektórzy przesadzają i to bardzo. Ile ja się już złego o 3D nie naczytałem... . A co do pojedynku okularów migawkowych kontra polaryzacyjne to cala branża TV(no oprócz LG bodajże) poszła w stronę tych pierwszych więc wychodzi, że wypadają dużo lepiej biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw. Używałem kiedyś okularów polaryzacyjnych(technologia Zalmana) i te kąty to jakaś porażka. Już dużo bardziej wole te migawkowe od nVidii. A co do zdrowia to od dość długiego czasu dość hardcorowo testuje 3DVision i jeszcze nie zauważyłem na sobie żadnych negatywnych skutków. A potrafię grać po 6-8h dziennie bez przerwy. Od dawna również obserwuje wiele różnych forum/boardów entuzjastów 3D i tam też jeszcze nigdy nie widziałem, żeby ktoś się skarżył, że okulary migawkowe mu coś zrobiły
Gmeru Każda wersja ma taka opcję (tzn. PC,X360,PS3). Gra była tworzona od początku do końca pod 3D i dlatego nie potrzeba żadnych sterowników czy update'a firmware. Szkoda, ze inne gry nie są tak zrobione. W sumie ja nie mogę narzekać. ale myślę, że warto poczekać na te stery od nVidii. Avatar to nic z porównaniu z innymi grami "3DVision Ready" . 3D na PC żyje i ma się bardzo dobrze. A co do PS3 to uważam, ze dopiero GT5 i K3 pokaże prawdziwe 3D na poziomie(szczególnie to drugie). Bo jakoś te dwa demka i jakieś arcadki co Sony ma udostępnić teraz jakoś średnio do mnie nie przemawiają. Chociaż Wipeout powinien byc niezly
EDIT: @marcinekkg,Gmeru A próbowaliście streamować z PC jakies trailery albo filmy 3D? Myślę, że to też będzie możliwe bo w odtwarzaczu 3D również da się wybrać Side by Side format. Niech ktoś spróbuje ściągnąć jakiś content 3D, polecam ta stronkę http://3dvision-blog.com. Np ten trailer http://3dvision-blog.com/shrek-forever-aft...d-teaser-video/ . Później ściągnij stereoskopowy odtwarzacz np. Stereoscopic Player 1.6.1(trial wystarczy do trailerów) http://www.3dtv.at/Downloads/Index_en.aspx. Później otwierasz w nim trailer i wybierasz Side by Side(left albo right first - w każdym filmie jest różnie). I na TV tak samo jak przy Avatarze. Napiszcie czy działa.
Z tego co wiem to w Samsungu można taki plik wideo odtworzyć przez USB. I póżniej w opcji 3D wybrać format obrazu jaki jest wyświetlany.
A próbowaliście streamować z PC jakies trailery albo filmy 3D? Myślę, że to też będzie możliwe bo w odtwarzaczu 3D również da się wybrać Side by Side format. Niech ktoś spróbuje ściągnąć jakiś content 3D, polecam ta stronkę http://3dvision-blog.com. Np ten trailer http://3dvision-blog.com/shrek-forever-aft...d-teaser-video/ . Później ściągnij stereoskopowy odtwarzacz np. Stereoscopic Player 1.6.1(trial wystarczy do trailerów) http://www.3dtv.at/Downloads/Index_en.aspx. Później otwierasz w nim trailer i wybierasz Side by Side(left albo right first - w każdym filmie jest różnie). I na TV tak samo jak przy Avatarze. Napiszcie czy działa.
Próbowałem robić takie coś, że ściągam film (np. trailer filmu) z Youtube w formacie Side by Side -> np. http://www.youtube.com/watch?v=yi8W08F8ebk następnie wrzucam ten plik i podłączam przez USB do TV. Na monitorze włączam 3D z przesunięciem bocznym (tak jak niżej)
i obraz ładnie się składa Czasem tylko występuje dziwna otoczka w filmach i nie wiem czym to jest spowodowane.
Co do tego o czym napisałeś o STEREOSCOPIC PLAYER'ze to myślę, że też nie będzie problemu i będzie to działać. Ale sprawdzę to jeszcze
Napisałeś też, że "w odtwarzaczu 3D również da się wybrać Side by Side format" , ale ja w swoim (SASMUNG BD-C6900 3D) nie mam takiej opcji A było by to fajne bo kiedy puścił bym zwykły film, podzieliło by mi go SIDE BY SIDE, włączył bym w TV opcję 3D z przesunięciem bocznym (obrazek wyżej druga pozycja) i bym miał prawdziwe 3D a nie sztuczne przez konwersję z 2D do 3D "w locie".
Czasem tylko występuje dziwna otoczka w filmach i nie wiem czym to jest spowodowane.
Ekhm dziwna otoczka? Filmy z youtube sa przeważnie w strasznie złej jakości. Spróbuj z tej strony co podałem, tam każdy jest w HD.
Napisałeś też, że "w odtwarzaczu 3D również da się wybrać Side by Side format" , ale ja w swoim (SASMUNG BD-C6900 3D) nie mam takiej opcji A było by to fajne bo kiedy puścił bym zwykły film, podzieliło by mi go SIDE BY SIDE, włączył bym w TV opcję 3D z przesunięciem bocznym (obrazek wyżej druga pozycja) i bym miał prawdziwe 3D a nie sztuczne przez konwersję z 2D do 3D "w locie".
Wydaje mi się, że znowu mamy małe zamieszanie. Nie możesz ze "zwykłego filmu" tzn. 2D zrobić prawdziwe 3D. Żadna konwersja tego nie potrafi. Aby oglądać prawdziwe 3D musisz mieć źródło z prawdziwym 3D czyli film kręcony kamerami 3D albo animacja robiona stereoskopowo czyli w 3D. Ten odtwarzacz co pisałem ma taka opcje bo to jest uniwersalny player do wszystkich systemów 3D jakie można podłączyć do PC czyli np anaglyph, 3DVision, iZ3D itp. Ale jak sama nazwa wskazuje to jest stereoskopowy('Stereoscopy') odtwarzacz czyli tylko odtwarzacz contentu 3D. Jak nim otworze jakiś zwykły film 2D bo nagle nie przerobi mi go na prawdziwe 3D, tylko odtworzy w takiej postaci w jakiej ów film jest stworzony czyli 2D.
Ekhm dziwna otoczka? Filmy z youtube sa przeważnie w strasznie złej jakości. Spróbuj z tej strony co podałem, tam każdy jest w HD.
Tylko, że jak już sciągam filmy z Youtube w SIDE BY SIDE to zawsze jest to to 720p albo 1080p, więc jakość jest bardzo dobra. Nie wiem jak inaczej wytłumaczyć to zjawisko, ale coś z konturami się dzieje (są lekko przesunięte, nie scalają się dokładnie) i nie ma wówczas prawdziwego efektu. Zaznaczam, że nie przy wszystkich filmach tak się dzieję. Jeżeli ktoś chce spróbować czy filmy w SIDE BY SIDE u niego chodzą, polecam w wyszukiwarce YOUTUBE wpisać : yt3d:enable=true . Polecam przetestować to na tym filmie -> http://www.youtube.com/watch?v=lyUhAUjw-pU naprawdę ciekawe efekty, szczególnie jak gościu wyciąga z kapelusza kij i kieruje go w naszą stronę
Wydaje mi się, że znowu mamy małe zamieszanie. Nie możesz ze "zwykłego filmu" tzn. 2D zrobić prawdziwe 3D. Żadna konwersja tego nie potrafi. Aby oglądać prawdziwe 3D musisz mieć źródło z prawdziwym 3D czyli film kręcony kamerami 3D albo animacja robiona stereoskopowo czyli w 3D. Ten odtwarzacz co pisałem ma taka opcje bo to jest uniwersalny player do wszystkich systemów 3D jakie można podłączyć do PC czyli np anaglyph, 3DVision, iZ3D itp. Ale jak sama nazwa wskazuje to jest stereoskopowy('Stereoscopy') odtwarzacz czyli tylko odtwarzacz contentu 3D. Jak nim otworze jakiś zwykły film 2D bo nagle nie przerobi mi go na prawdziwe 3D, tylko odtworzy w takiej postaci w jakiej ów film jest stworzony czyli 2D.
Dzięki za wyjaśnienie. Nie orientuję się aż tak szczegółowo jeżeli chodzi o technikę 3D, piszę tylko to co zauważam z własnego doświadczenia. Dlatego sory, jeżeli moje wypowiedzi są czasem chaotyczne
Natknąłem się dzisiaj na test dotyczący plazmy 3D Panasonica - VT20. Oto fragment :
Pierwszą tytułem testowym był Avatar, z racji tego, że gra wspiera 3D "z pudełka", czyli bez potrzeby instalowania dodatkowych sterowników potrafi wyświetlić obraz, który przez telewizor, projektor, czy monitor odczytany będzie jako 3D. Nie bardzo nawet wiem jak wytłumaczyć, co widziałem na ekranie. 3D? Gra wyglądała niesamowicie, z jednej strony jak nieco uboższa wersja filmu - mniejszy ekran, mniej detali, nieco mniejszy realizm, z drugiej dużo większa głębia i wrażenie patrzenia przez okno na wirtualny las Pandory, sięgający daleko w głąb ściany przed którą stał telewizor. Niesamowicie wyglądały też filmiki na silniku gry. Głębią w ustawieniach gry można było się nieco bawić, regulując różne parametry, oraz tryby wyświetlania.
Drugą grą jaką postanowiłem przetestwować w 3D była ArmA 2 stworzona przez Bohemia Interactive, studio odpowiedzialne za Operation Flashpoint i Armed Assault. Tym razem, z racji braku wspomagania 3D bezpośrednio w grze, użytliśmy sterownika iz3D. Przy instalacji drivera wybraliśmy wersję full, dzięki której możliwe jest uruchomienie trybu side by side w kilkudniowej wersji trial. Okazało się, że już samo menu, działające na silniku gry wygląda niesamowicie. Trochę klikania na ślepo (kursor nie jest poprawnie wyświetlany w 3D) i znalazłem się na pokładzie lotniskowca, wskoczyłem do helikoptera i razem z wojakami sterowanymi przez komputer polecieliśmy mordować przeciwnika. Gra jest o wiele bardziej realistyczna niż Avatar, stąd jeszcze lepsze wrażenia. Niesamowicie w trzech wymiarach wyglądała broń, wnętrza pojazdów, czy wioska w której akurat toczyła się akcja.
To o czym mowa w pogrubionej cz. tekstu wygląda po zainstalowaniu sterownika w konfiguracji w ten sposób :
Sterowniki można testować przez okres 30 dni, później niestety trzeba kupić licencję. Oto cennik :
Myślę, że jest to jakaś alternatywa dla Nvidia 3DTV Play http://www.nvidia.pl/object/3D_TV_play_pl.html, chociaż cena "nieco" wygórowana
Jak na razie nie sprawdzałem jak to wszystko działa w praktyce. Piszę tylko to co wyczytałem. Sprawdzę to u siebie i napiszę co i jak
A tutaj lista gier jakie wspiera driver IZ3D -> http://www.iz3d.com/compatible
No wiem wspominałem o tym gdzieś wcześniej, ale nie myślałem że bedzie dzialalo z nowymi 3DTV. Głownie dlatego ze te sterowniki sa stworzone glownie dla techniki polaryzacyjnej a nie dla migawkowej. Wersja dla okularów migawkowych jest w ciągle w fazie beta. Ponadto IZ3D nie zapowiedzial wsparcia dla nowych 3DTV. Nie wiem mozesz sprobowac. Moze cos zadziala.
Z tego co czytałem to wersja oznaczona symbolem 1.10 jest wersją finalną. Wyżej masz zresztą na cenniku, i przy SIDE BY SIDE nie ma napisane BETA. Myślę też, że nie sprzedawali by ludziom tego za taką ceną, jeśli było by to "w powijakach" jeszcze.
No wiem wspominałem o tym gdzieś wcześniej, ale nie myślałem że bedzie dzialalo z nowymi 3DTV. Głownie dlatego ze te sterowniki sa stworzone glownie dla techniki polaryzacyjnej a nie dla migawkowej. Wersja dla okularów migawkowych jest w ciągle w fazie beta. Ponadto IZ3D nie zapowiedzial wsparcia dla nowych 3DTV. Nie wiem mozesz sprobowac. Moze cos zadziala.
To co wyżej wspomniał kolega, to nie jest właściwość techniki polaryzacyjnej zaimplementowanej przez iZ3D a właściwość playera/sterownika tej firmy, który potrafi "przetłumaczyć" sygnał 3D na dowolny sygnał przedstawiony w tabeli wyżej.
Wiele osób już od dłuższego czasu, korzysta z konwersji do anaglifów, która jak widać w wersji 1.10 jest "FREE". Wystarczą zwykłe anaglify i sterownik od iZ, żeby cieszyć się anaglifową namiastką 3D i to kosztem znikomym.
I działa to jak najbardziej z dowolnym materiałem wejściowym 3D, także z grami. Wygenerowanie obrazu "side by side" nie jest powiązane z posiadanym telewizorem/monitorem. To zwykłe rozdzielenie sygnału 3D na dwa półobrazy i wyświetlenie ich obok siebie.
Właściwą konwersją i dostosowaniem do okularów, zajmuje się już sam telewizor. W tym wypadku ma się to odbywać na poziomie Samsunga i to jego już problem, aby przekonwertował on sygnał prawidłowo do swoich okularów. Dla samego sygnału "side by side" na wejściu, nie jest istotne czy będzie to dekodowane później do okularów migawkowych, polaryzacyjnych, czy jeszcze w inny sposób. Podobnie zresztą, jak miało to miejsce w grze Avatar. Więc i nie ma powodu aby miało to nie zadziałać na sterownikach od iZ3D.
"Shutter Output" oznaczony w sterownikach jako beta, to konwersja ostateczna dla monitora 120Hz i wyświetlanie obrazu z przeplotem, podobnie jak w Nvision 3D. Tyle że tutaj teoretycznie ma to działać na dowolnych kartach graficznych, nie tylko Nvidia. Ale ta metoda dla użytkowników telewizorów Samsunga jest nieprzydatna, z powodów, które już wcześniej opisywałem. Więc tym nie macie co sobie głowy zawracać.
Sprawdziłem na grze Street Fighter IV i działa ! Po zainstalowaniu sterowników IZ3D (i skonfigurowaniu jak wyżej) gra automatycznie je wykrywa i włącza się tryb SIDE BY SIDE. W opcjach zmieniamy rozdziałkę na 1280x720, włączamy okulary, scalanie 2-óch obrazów na TV i jazda Efekt naprawdę dobry. Nie wiem tylko ile oczy wytrzymają
Teraz czekać tylko na powiększenie się spisu gier kompatybilnych z tymi sterownikami.. no i obniżkę ceny licencji na te stery. Można też się pobawić z "przedłużeniem" wersji TRIAL Wydaje mi się, że wystarczy odinstalować je, pousuwać wszystkie klucze z rejestru i zainstalować ponownie. Ale sprawdzę to jeszcze.
Sterowniki Nvidia 3DTV Play prawdopodobnie ukażą się we wrześniu
http://3dvision-blog.com/nvidia-3dtv-play-...e-in-september/