Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Cwaniaki z Samsunga stosują roczną gwarancje na playery , co chyba jest niezgodne z obowiązującym prawem.
Jak można przeskoczyć ten temat korzystając z rękojmi ? Przerabiał już ktoś z Was ten temat ?
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.
2 lata odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi? Zadzwoń do lokalnego Rzecznika Konsumentów, powinni ci wszystko wyjaśnić, bo tylko zgaduję.
w UE jest 24 miesiące gwarancji na wszystko,takie jest prawo i tyle nie mają nic do gadania...
w UE jest 24 miesiące gwarancji na wszystko,takie jest prawo i tyle nie mają nic do gadania...
Nie do końca , 24 miesiące odpowiedzialności sprzedawcy a to na przykład nie działa jak się bierze towar na firmę , ale może się mylę więc najlepiej sprawdzić to rzecznika konsumentów. Ale tak np. robi lenovo gwara na klienta indywidualnego 24 a na firmę 12
Hmm... @dude, a jaki przepis to wprowadza? Dyrektywa? Rozporządzenie?
Bo jakoś pod żaden obszar integracyjny czy wspólnotowy mi o nie podchodzi - może ochrona konkurencji?
Gwarancja co innego, rękojmia co innego. Klient decyduje z czego chce skorzystać - czy z gwarancji producenta czy z rękojmi sprzedawcy. Gwarancja trwa tyle ile określi producent, rękojmia (a właściwie odpowiedzialność za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową) przy sprzedaży konsumenckiej trwa dwa lata.
-> hr.susel
Wynika to z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Przepisy te zostały wprowadzone do polskiego prawa na podstawie unijnej dyrektywy dot. ochrony konkurencji i konsumenta (numeru nie pomnę)
Gwarancja trwa tyle ile określi producent, rękojmia
(odpowiedzialność za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową)
przy sprzedaży konsumenckiej trwa dwa lata.
Dzięki za oświecenie, ae jak to zastosować w praktyce ?
Kontakt ze sprzedawcą -> wysyłka do sklepu wraz z żądaniem ?
Może ktoś z Was już to przerabiał ?
Dzięki @Elendil
http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11...nc_tekst_je.pdf
ustawa, istotne w naszej sprawie najbardziej to art 8 i art 10.
dużo przydatnych informacji: http://prawakonsumenta.wieszjak.pl/
-> Bodex
Trzeba wysłać sprzedawcy żądanie doprowadzenia sprzętu do stanu zgodnego z umową sprzedaży czyli umożliwienie odtwarzania BR. Czy takie żądanie wyślesz razem ze sprzętem czy najpierw wyślesz badawczego maila to już Twój wybór. Ja proponuję zawsze najpierw sprawdzić czy sprzedawca się będzie rzucał co do tej rękojmi czy nie. Poza tym zawsze może on sam zaproponować jakieś sensowne rozwiązanie. Jak się rzuca to potem wysyłasz zwykłą formą pisemną żądanie z adnotacją: 1 egz. + dotychczasowa korespondencja mailowa, UOKiK - do wiadomości
w UE jest 24 miesiące gwarancji na wszystko,takie jest prawo i tyle nie mają nic do gadania...
I tutaj sie niezgodze przynajmniej w UK.Jesli kupujesz otrzymujesz gwarancje na rok,ewentualnie moze sobie dokupic na kolejne lata.