Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Oto 2 filmiki z mojej jazdy, prosze o ocene. Z tego co sam widze:
- kijki za szeroko i za sztywno (szerokosc wynika z tego ze jechalem na pozyczonych i byly za dlugie :D )
- na 2 filmie, brak dynamiki w jezdzie szerszym skretem i chyba troche bardziej do przodu powinienem pochylic
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QXM_Gylp0tE"]YouTube- MVI_0461.AVI[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=XxhPeIE04sM"]YouTube- MVI_0466.AVI[/ame]
Skręt długi jest lepszy od smigu.
Śmig ma skręty nierytmiczne (prawy - szybszy),
kiwający się tułów, lewa ręka sztywna cały czas w przodzie, jazda z minimalnym uzyciem krawędzi.
Prawy skręt wykonywany szarpnieciem ciała. Znikoma praca stóp kolan.
Tyle błędów z powodu dwóch rzeczy.
Ręce i górna część tułowia.
Ręce powinny początkować skret. Prawa ręka - prawa noga; lewa reka lewa noga. Kijki trzymane mocno w dłoni, kierowane w dól w miare prostopadle do pow.sniegu, pociągają Twój tułów w dól, jesli to połączysz z odciążeniem (zajscie w dół albo w górę) uzyskasz swobodę działania nart.
Wystarczy odciązone narty skierować w strone skrętu i stanąc na dolnej narcie skrętu.
Plynnie powinneś zwiekszac zakrawędziowanie.
Kiedy poczujesz ze masz oparcie , wykonujesz drugi skręt. Zaciskanie gryfu kijka ma ukryte działanie. Jesli zacisniesz dłonie napinasz miesnie i stawy włacznie ze stawem barkowym.
Da to zatrzymanie latania tułowia ( u Ciebie przerażliwe). Blokowanie barków umożliwia ruch kontrotacji (niezauważalnie barki w jedną stronę i zauważalnie , nawet bardzo narty z kolanami w drugą stronę.
Jesli masz trudnosc w zrozumieniu wykonaj cwiczenie:Wykonaj niemal równoczesnie : ruch zamachowy w lewo, szybki wyprost kolan(lekko oderwij stopy pd podłogi) Przy rozlużnieniu stawu biodrowego nogi Twoje podąza za barkami - wykonałes rotacje.
A teraz tak samo: ugnij lekko kolana, przygotuj się na wykonanie ruchu - ramiona w lewo stopy w prawo _wykonaj wyjscie w góre z zaplanowanym ruchem przeciwskrętnym ..... i co , nogi poszły na prawo , ramiona na lewo a barki nie zmieniły położenia. Własnie wykonałeś śmigowy skret w PRAWO To samo możesz przecwiczyć z szybkim zejsciem w dół . Jesli wyszło to wykonałeś rzadko spotykany sposób smigu ze stałym kontaktem ze sniegiem w którym częstośc skretów nie jest problemem a jazda na krawędziach niemal sama wychodzi. Miłej zabawy.
Ocenę połączylem z opisem wykonania śmigu.
Ponieważ zaraz rzuci sie na mnie grupa forumowych jastrzębi :D konczę bez oceny długiego skrętu. Zrobię to pózniej
Bede w lepszej sytuacji , bo ewentualnie ja "będę atakował" :):)
Pozdrawiam J.D.
Moje obawy sie nie spełniły. Dobrze - żle ......sam nie wiem.:confused:
Dlugi skręt jedziesz swobodnie.
Inicjowanie skrętów jest przyzwoite.
W skrecie lewym nie wysuwasz biodra (biodro jest cofniete, reka lewa opuszczona narty na jednej wysokosci). Jedyna korzyscią jest nieswiadoma kontrola tyłów, którą uzyskałeś przez siedzenie na tyłach.
Prawy skręt - tu wprowadzasz biodro do skrętu, noga jest w przodzie , ale ręka nie pomaga Ci w skrecie. Cały czas wisisz na dziobach.
Jak widzisz: raz na tyłąch, raz na przodach.
Nie korzystny jest Twój układ dośrodkowy, oparty na pochyleniu ciała do środka skrętu (patrz 10")
Sprzyja to płaskiemu prowadzeniu nart, oraz utrudnia jazde w równowadze.
Równowagę uzyskujesz jadąc na nartach obciążonych równomiernie (nie obciążasz wew.)
Nie jest to bład ale jazda mało rozwojowa.
Z tego nie będzie jazdy dynamicznej , przyspieszającej, pełnej adrenaliny.
Na dzien dzisiejszy ustaw lepiej ręce, one mają być statecznikami, pomagać w równowadze i kształtowaniu toru jazdy, po inicjacji skrętu przyjmuj układ dostokowy (przyjmując kształt przecinka), w którym musząbyc spełnione dwie rzeczy.
Biodrokierowane do stoku, barkikierowane nad krawędz narty dolnej.
To tyle . Powodzenia J.D.
Skręt długi jest lepszy od
Ponieważ zaraz rzuci sie na mnie grupa forumowych jastrzębi :D konczę bez oceny długiego skrętu. Zrobię to pózniej
Bede w lepszej sytuacji , bo ewentualnie ja "będę atakował" :):)
Pozdrawiam J.D. Witam.Nie rzucili sie bo chyba Cie lubią:D:D:D.i szanują Twój profesjonalizm,
oraz trafność spostrzeżeń:)Pozdrawiam.
Dzieki nico za analize :) a moglbys mi zaproponowac jakies cwiczenia na poprawe tych bledow? na stabilnosc tulowia to chyba jazda z kijkami skierowanymi ku niebu, a na pozostale? z gory dziekuje
Cześć
Jazda mocno taka sobie. Niko juz napisał co i jak. Jak to zrozumiesz - bo Niko łatwo nie pisze to napewno będzie lepiej. Dużo slizgania i mitaia tułowiem.
Natomiast za ostatnie ujęcie pierwszego filmiku - ze sniegiem masz u mnie taaaaaaaką wielka piątkę. Super.
Pozdrawiam
JA pierdziu... ja jadę tak jak ten pacjent na video tylko jak sie zbiorę w sobie i postaram, a normalnie to znacznie wiecej "kaleczę" sprawę:(
Jak widzę, to jeszcze mnóstwo nauki przede mną skoro gościa tak z błotem zmieszaliście...:)
JA pierdziu... ja jadę tak jak ten pacjent na video tylko jak sie zbiorę w sobie i postaram, a normalnie to znacznie wiecej "kaleczę" sprawę:(
Jak widzę, to jeszcze mnóstwo nauki przede mną skoro gościa tak z błotem zmieszaliście...:) Po pierwsze, nikt nikogo z blotem nie miesza, a pomaga bardzo prezycyjnie pokazac blędy w jezdzie aby ladnie i poprawnie jezdzic.:);)
Myslę, ze tez na te same albo podobne blędy zwrocisz uwagę w swej jezdzie, aby się nie 'kaleczyc"....:D;)
...Znikoma praca stóp kolan.
Tyle błędów z powodu dwóch rzeczy.
Ręce i górna część tułowia.
Ręce powinny początkować skret. Prawa ręka - prawa noga; lewa reka lewa noga. Kijki trzymane mocno w dłoni, kierowane w dól w miare prostopadle do pow.sniegu, pociągają Twój tułów w dól, jesli to połączysz z odciążeniem (zajscie w dół albo w górę) uzyskasz swobodę działania nart.
Wystarczy odciązone narty skierować w strone skrętu i stanąc na dolnej narcie skrętu... Kiedy poczujesz ze masz oparcie , wykonujesz drugi skręt. Zaciskanie gryfu kijka ma ukryte działanie. Jesli zacisniesz dłonie napinasz miesnie i stawy włacznie ze stawem barkowym.
Da to zatrzymanie latania tułowia ( u Ciebie przerażliwe).
Jesli masz trudnosc w zrozumieniu wykonaj cwiczenie:Wykonaj niemal równoczesnie : ruch zamachowy w lewo, szybki wyprost kolan(lekko oderwij stopy pd podłogi) Przy rozlużnieniu stawu biodrowego nogi Twoje podąza za barkami - wykonałes rotacje.
A teraz tak samo: ugnij lekko kolana, przygotuj się na wykonanie ruchu - ramiona w lewo stopy w prawo _wykonaj wyjscie w góre z zaplanowanym ruchem przeciwskrętnym ..... i co , nogi poszły na prawo , ramiona na lewo a barki nie zmieniły położenia. Własnie wykonałeś śmigowy skret w PRAWO To samo możesz przecwiczyć z szybkim zejsciem w dół . Jesli wyszło to wykonałeś rzadko spotykany sposób smigu ze stałym kontaktem ze sniegiem w którym częstośc skretów nie jest problemem a jazda na krawędziach niemal sama wychodzi. Miłej zabawy.
Pozdrawiam J.D. Nico w nauczaniu czegos takiego jak wyzej Filipinki wyprzedzily Ciebie o kilkadziesiat lat wyspiewujac piosenke "Pajacyk".
Masz moze w zanadrzu jakies cwiczenia w pozycji lezacej?
Po pierwsze, nikt nikogo z blotem nie miesza, a pomaga bardzo prezycyjnie pokazac blędy w jezdzie aby ladnie i poprawnie jezdzic.:);)
Myslę, ze tez na te same albo podobne blędy zwrocisz uwagę w swej jezdzie, aby się nie 'kaleczyc"....:D;) No pewnie, postanowienie jest takie: pierwszy wypad 2010/2011 jak tylko śnieg spadnie do czech i tydzien z instruktorem co najmniej 2h dziennie i indywidualnie, a potem gdzieś w alpy utrwalać to co mi wpoi wcześniej juz na alpejskich stokach i lokalnych trunkach:)
Nico w nauczaniu czegos takiego jak wyzej Filipinki wyprzedzily Ciebie o kilkadziesiat lat wyspiewujac piosenke "Pajacyk".
Masz moze w zanadrzu jakies cwiczenia w pozycji lezacej? Dziękuję , odbieram to pozytywnie. Wiem że starszym może to nie wychodzić :p.
Mówisz o pozycji leżącej :confused: to kłopot :(myślalem ,że funkcjonujesz dobrze w pozycji vertikalowej :):)