Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
Mam kilka pytań dotyczących starszych wiązań Atomica. Czym konkretnie różnią się seria Xentrix i Race?
Mam jeszcze problem z dobraniem siły wypięcia: ważę ok. 85 kg, zdarza mi się jeździć szybko i dość agresywnie, zastanawiam się, czy wiązania 310 (do 10 DIN) nie będą za słabe… Dotychczas ustawiałem na ok. 8 DIN ale ostatnio miałem przypadki gdy narta wypięła mi się w czasie jazdy i myślę, ze czas trochę przykręcić śrubę.
Konkretnie zastanawiam się nad tymi dwiema ofertami i stąd mój dylemat:
http://www.allegro.pl/item842957040_..._race_614.html
http://www.allegro.pl/item843082965_...ntrix_310.html
Może znajdzie się ktoś kto będzie w stanie mi coś doradzić, ewentualnie zaproponować inne rozwiązanie?
Dziękuję i pozdrawiam
mastair
Witaj.
Tu masz fajną stronkę jak powinieneś mieć ustawione wiązania http://theloginovs.wtr.ru/equipe/bidings/iso.htm ale jeśli jeździsz szybko i agresywnie oraz masz dobre umiejętności to lepsze by były wiązania w okolicach 12 din. Zastanów się nad zakupem wiązań używanych bo nigdy nie wiadomo w jakiej one są sprawności. Oczywiście można je sprawdzić na maszynie diagnostycznej ale pierw trzeba je zamontować do narty.
Witaj.
Tu masz fajną stronkę jak powinieneś mieć ustawione wiązania http://theloginovs.wtr.ru/equipe/bidings/iso.htm Witam,
dzięki, korzystałem z niej i wychodzi 8 ale tak jak pisałem czasem wydawało się to za mało. Szczególnie gdy jakiś czas temu testowałem gigantki i wypinały mi się w czasie jazdy - no chyba, że 8 DIN w tamtych wiązaniach to już nie było 8....
Pozdrawiam
Witam,
dzięki, korzystałem z niej i wychodzi 8 ale tak jak pisałem czasem wydawało się to za mało. Szczególnie gdy jakiś czas temu testowałem gigantki i wypinały mi się w czasie jazdy - no chyba, że 8 DIN w tamtych wiązaniach to już nie było 8....
Pozdrawiam Gigantka pewnie była dłuższa. Dłuższa narta, większe ramie działania siły i za tym idzie większy moment działający na wiązania. Dodatkowo pewnie na gigantce większa prędkość - tym większa siła, więc tak samo ustawione wiązania jak w slalomce mogło się wypiąć.
Gigantka pewnie była dłuższa. Dłuższa narta, większe ramie działania siły i za tym idzie większy moment działający na wiązania. Dodatkowo pewnie na gigantce większa prędkość - tym większa siła, więc tak samo ustawione wiązania jak w slalomce mogło się wypiąć. Podobnie myślę, tylko nie wiem czy rzeczywiście tak jest... Z tego tez powodu zastanawiam się czy jednak nie zdecydować się na te Race 614 i dać je na diagnostykę do serwisu.
Z drugiej strony perspektywa nowych, raczej pewnych wiązań (Xentrix 310) też jest kusząca, tylko te 10 DIN...
A zerknij sobie na te http://allegro.pl/item833907119_nowe..._neox_412.html
Wiązań na 10 DIN to bym nie brał, nawet zakładając 8-9 din do jazdy. Dobrze żeby był solidny zapas wtedy sprężyny inaczej pracują, nie są tak przeciążone i daje to możliwość rozwoju (również rozwoju masy ciała, a to w pewny wieku jest poza kontrolą ;-) ). Do używanych też podchodził bym z rezerwą - jeśli sprężyna mocno popracowała to już nie to samo wiązanie. Pewnie można to sprawdzić.
Podobnie myślę, tylko nie wiem czy rzeczywiście tak jest... Z tego tez powodu zastanawiam się czy jednak nie zdecydować się na te Race 614 i dać je na diagnostykę do serwisu.
Z drugiej strony perspektywa nowych, raczej pewnych wiązań (Xentrix 310) też jest kusząca, tylko te 10 DIN... A jeśli się okaże że po diagnostyce są wadliwe to tylko strata będzie kasy za montaż oraz diagnostykę. Moim zdaniem to już lepiej 100 dołozyć i mieć pewność.
Jeśli chodzi o Neoxy to, poza sporo wyższą ceną, musiałbym sprawdzić czy jest taki sam rozstaw śrub jak w starszych typach wiązań Atomica (z przodu trójkąt, z tyłu deltoid) i czy pasowałyby do płyty... Z tego co ktoś mi mówił to nie bardzo będą pasować i musiałbym mieć inną płytę.
Możesz jeszcze zrobić kołkowanie i wybrać sobie wtedy wiązania dowolne bo będziesz mógł na nowo nawiercać.
A jeśli się okaże że po diagnostyce są wadliwe to tylko strata będzie kasy za montaż oraz diagnostykę. Sprzedawca mówił, że gdyby coś było nie tak to przyjmie zwrot, nie orientuję się czy na diagnostyce dają jakiś wydruk, który mógłby potwierdzać stan wiązań i ewentualnie być podstawą zwrotu...
Możesz jeszcze zrobić kołkowanie i wybrać sobie wtedy wiązania dowolne bo będziesz mógł na nowo nawiercać. Mógłbyś dokładniej wytłumaczyć ocb? Dzięki :)
Sprzedawca mówił, że gdyby coś było nie tak to przyjmie zwrot, nie orientuję się czy na diagnostyce dają jakiś wydruk, który mógłby potwierdzać stan wiązań i ewentualnie być podstawą zwrotu... Tak dają wydruk.
Mógłbyś dokładniej wytłumaczyć ocb? Dzięki :) Kołkowanie nart polega na zakołkowaniu starych dziur po wiązaniach i wtedy można nawiercić nowe dziury w innym miejscu.
Kołkowanie nart polega na zakołkowaniu starych dziur po wiązaniach i wtedy można nawiercić nowe dziury w innym miejscu. Znaczy generalnie narty jeszcze w ogóle nie są nawiercone a płyty pod wiązania też jeszcze nie kupiłem... Więc nie byłoby problemu gdybym tylko znalazł odpowiednią.
Lepiej dołożyć 100 zł i mieć nowe pewne porządne wiązania. Najlepiej pokaż jak narta wygląda i będzie wiadomo co do tego kręcić. I zanim kupisz wiązanie sprawdz w serwisie czy mają szablon do przykręcenia takich wiązań.
... Najlepiej pokaż jak narta wygląda i będzie wiadomo co do tego kręcić... Narta jest bardzo stara - Atomic Beta Race 9.28 - ale "nowa" czyli nieużywana i pomyślałem, że może warto by ją przetestować...