ďťż

Reprodukcja kolorów w EX700

Katalog wyszukanych fraz

Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowości rapidshare download.

Witajcie,

Czy możecie wypowiedzieć się odnośnie do reprodukcji kolorów w 40EX700? Kolega który widziała toto w naturze postraszył mnie z lekka, że kolory są - delikatnie mówiąc - nieprawidłowe (siny niebieski etc.).

Jakie są Wasze uwagi w tym zakresie? Jakieś inne wady tego TV?

Jeszcze jedno ostatniepytanie: czy ma matowy ekran?

Pozdrawiam,
M.


wedlug mnie tez kolory w sony sa jakies dziwne siny niebieski malo powiedziane, ja sie dopatruje w kazdym soniaku niebieskiej trawy zamiast zielonej, przyczerwonej bieli, i ogolnego wpadania kolorow w niebieski,\

Sam probuje juz od wielu miesiecy wybrac sobie TV rozpatruje EX-500 po ztestow najlepiej swieci, ale jak widze w sklepie jakie ma on kolory to sie troche zastanawiam

Biore pod uwage PDP panasa G20tke ale te reflexy u mnie raczej nie przejda.

Możliwe że ta kolorystyka została zmieniona przez personel sklepu albo ktoś po prostu bawił się opcjami i wyszło jak wyszło. Ja osobiście uważam że sony ex500 jest bardzo dobrym telewizorem lcd i ma najlepszą kolorystykę spośród klasy lcd a jeśli chodzi o ex 700 to tak jak pisałem, ktoś mógł zmienić kolory rgb.
Akurat wczoraj byłem w MediaMarkt z nastawieniem żeby zapoznać się bliżej z 40ex700 (po przeczytaniu testów na tym forum).
Była cała ściana soniaków i na wszystkich leciał Avatar.

Zarówno żona jak i ja szybko zauwazyliśmy że kolory są jakieś niebieskie/sine (na wszystkich led) a obok ex700 stał ex401 i kolory miał ładne.

Poprosiłem pana o pilota i chyba z 20 minut próbowałem ustawić kolory ale nic nie pomagało. Co ciekawe znalazłem ustawienie kolorów w którym było tylko ustawienie nasycenia czerwonego i zielonego a nie było regulacji niebieskiego.

Pan z MM powiedział że to taka przypadłość LED i wszystkie tak mają (samsungi i inne), tylko tu widać dokładnie bo obok siebie stoją CCFL i LED.

Póżniej na sieci doczytałem (mało gdzie o tym piszą) że led tv mają niebieską diodę przepuszczoną przez jakiś filtr żeby była bardziej biała no i wygląda że nie wychodzi to jeszcze.
Załamany jestem tymi kolorami, chyba wybiorę ex500/ex501 zamiast ex700 i o ledach zapomnę w ogólę aż się pojawią oledy w normalnych cenach.
Przypomina mi to sytuację z żarówkami energooszczędnymi - długo było trupio białe światło i dopiero później znalazłem żarówki philipsa które mają żółte. Jak się pojawiły ledy niedawno i obok świeciły energooszczędne to słabo wypadały i dalej na razie biorę philipsy jak coś.

Ehh


Witam
Też mam takie wrażenie że podświetlanie krawędziowe to wymysł szatana w przypadku TV
Jak by zapodali ful LED i RGB, to co innego.
Sam kupiłem niedawno temu full świetlówkę i jestem zadowolony z wyboru
Pozdrawiam
No i właśnie po to wymyślono procedury kalibracji sprzętowej. Te telewizory, zresztą nie tylko te, tyczy się to większości znanych marek, Samsunga, LG itd. bardzo zyskują po prawidłowej kalibracji.

Kluczową w tym wszystkim sprawą jest dostępność odpowiednich nastaw do kalibracji balansu, bieli już z poziomu menu telewizora i bez ingerencji w menu serwisowe. Na szczęście te telewizory spełniają ten warunek w 100%. Zgrubne regulacje nawet przez 20 minut w sklepie nigdy nie dadzą takiego efektu. Jest zbyt wiele dostępnych opcji regulacyjnych, żeby tak od razu utrafić w złoty środek. Oczywiście są matryce przy których, z samej natury ich budowy, idzie to łatwiej. Na ten przykład matryce IPSowe tak mają, szczególnie te z podświetleniem świetlówkowym. Tam wystarczy ustawić wszystki "pi razy drzwi" i efekt jest akceptowalny. Na przeciwległym krańcu sa matryce PVA z wyżyłowanym poziomem czerni, kontrastem statycznym i jako "gwóźdź do trumny regulacji", podświetleniem LED.

W tych matrycach praktycznie nie ma możliwości aby wykonać prawidłową kalibrację "na oko". I to nawet przez 10 godzin w warunkach domowych, a nie przez 20 minut w sklepie. A to że inne matryce w bezpośrednim porównaniu w sklepie wyglądają lepiej, a i owszem. Wynika to z łatwiejszej procedury regulacyjnej, ale zazwyczaj jest coś za coś. Odbywa się to na przykład kosztem kontrastu statycznego i poziomu czerni, możliwych do wyciśnięcia z danej konstrukcji. Matryce IPS są ultra łatwe w regulacji, ale jeszcze się taka nie urodziła, która osiągnęłaby kontrast statyczny sięgający choćby 50% wartości, możliwej do osiągnięcia dla matrycy PVA. A co może mieć kluczowe znaczenie gdy oglądamy telewizję wieczorem, przy ograniczonej ilości światła zastanego. Coś za coś, tak jak pisałem wcześniej.

Należy też wziąć pod uwagę, że na postrzeganie kolorów ma też wpływ oświetlenie zewnętrze w pomieszczeniu, w którym stoi telewizor. Nie trudno domyśleć się, że wygenerowanie obrazu kolorowego na matrycy LCD to nieustanna walka źródła światła z tyłu matrycy, ze światłem zastanym od przodu, padającym na ekran. Jeśli "wojnę" toczy świetlówka ze świetlówką, to efekt będzie inny, niż w przypadku "walki" diody ze świetlówką.

I tu musimy sobie zadać kolejne pytanie, a co jeśli w pomieszczeniu dominującym źródłem światła będzie sam telewizor, a oświetlenie pokoju będzie symboliczne. Co przecież nie jest jakąś dziwną sytuacją w warunkach domowych wieczorem, gdy oglądamy telewizję....

Z tego jasno wynika, że: "...byłem w sklepie, widziałem obok siebie, ten grał lepiej..." jest zbyt dużym uproszczeniem i może się mieć nijak do warunków docelowych w jakich telewizor będzie pracować. Doradzam ostrożność w wyciąganiu wniosków na podstawie samych obserwacji zachowania się telewizorów w warunkach sklepowych. Jest to oczywiście ważna część procesu poznawczego, ale nie powinna być jedyną, bo może prowadzić do fałszywych wniosków i nietrafionego wyboru sprzętu docelowego.

No i jak pisałem na początku. Kalibracja, akurat w przypadku tych matryc, z doświadczenia mogę napisać, że różnica może być szokująca. Jakby ktoś nam wymienił matrycę w telewizorze na lepszą . Przejście z obrazu postrzeganego jako sztuczny, do znacznie bardziej naturalnego. Zresztą po to w końcu się przeprowadza kalibrację w sprzęcie domowym.

No i właśnie po to wymyślono procedury kalibracji sprzętowej. Te telewizory, zresztą nie tylko te, tyczy się to większości znanych marek, Samsunga, LG itd. bardzo zyskują po prawidłowej kalibracji.

Kluczową w tym wszystkim sprawą jest dostępność odpowiednich nastaw do kalibracji balansu, bieli już z poziomu menu telewizora i bez ingerencji w menu serwisowe. Na szczęście te telewizory spełniają ten warunek w 100%.


Chcesz powiedzieć że ktoś wszedł w menu serwisowe i poustawiał wszystkie LEDy sonego żeby dawały niebieski odcień ??
I do tego zablokował żebym nie mógł ustawić tego niebieskiego??
Witam
Pewnie nie koniecznie to miał na myśli Kol SlawekR
Ustawienia fabryczne w przypadku sony są po prostu żałosne wystarczy wejść do sklepu i porównać EX5.. do czegokolwiek.
Gdyby takie ustawienia były szczytem jego możliwości to Sony sprzedałoby może z 1 sztukę i to dla jakiegoś koła niewidomych.
Ale tak już w Sony jest i pewno tak zostanie

Chcesz powiedzieć że ktoś wszedł w menu serwisowe i poustawiał wszystkie LEDy sonego żeby dawały niebieski odcień ??
I do tego zablokował żebym nie mógł ustawić tego niebieskiego??


Nie, to Ty chcesz powiedzieć, że coś takiego powiedziałem .

Oj, obawiam się, że kompletnie nie zrozumiałeś o co mi chodziło w mojej wypowiedzi. Przepraszam zatem, ale naprawdę ciężko jest w przystępny sposób pisać o technicznych zawiłościach i żeby przy okazji nie wyszedł elaborat na 40 stron.

Widzę też, że uchwyciłeś się idei niebieskiej diody. Zapewniam Cię, że wszystko z tym podświetleniem jest w porządku, w tej grupie produktów. Podświetlenie jest zrealizowane dokładnie tak jak powinno i z regułami sztuki i inżynierowie projektanci nie cierpieli na zbiorowy daltonizm .

Nie chcę się wdawać w szczegóły techniczne, bo to nie czas ani miejsce po temu. Fachowych opracowań dotyczących tego tematu jest sporo w necie, więc łatwo znajdziesz co i jak z domniemanym "niebieskim nieszczęściem".

Nie, to Ty chcesz powiedzieć, że coś takiego powiedziałem .

Oj, obawiam się, że kompletnie nie zrozumiałeś o co mi chodziło w mojej wypowiedzi. Przepraszam zatem, ale naprawdę ciężko jest w przystępny sposób pisać o technicznych zawiłościach i żeby przy okazji nie wyszedł elaborat na 40 stron.

Widzę też, że uchwyciłeś się idei niebieskiej diody. Zapewniam Cię, że wszystko z tym podświetleniem jest w porządku, w tej grupie produktów. Podświetlenie jest zrealizowane dokładnie tak jak powinno i z regułami sztuki i inżynierowie projektanci nie cierpieli na zbiorowy daltonizm .

Nie chcę się wdawać w szczegóły techniczne, bo to nie czas ani miejsce po temu. Fachowych opracowań dotyczących tego tematu jest sporo w necie, więc łatwo znajdziesz co i jak z domniemanym "niebieskim nieszczęściem".


Mówiąc wszystkie LEDy miałem na myśli wszystkie telewizory SONY LED w MM. I pytałem czy ktoś z pracowników mógł celowo poustawiać je tak żeby dawały niebieski odcień, przez co zielony i czerwony wyglądały jak matowe.

Jeśli natomiast jest jak mówisz to przejdę się jeszcze do EUROAGD, Saturna czy innego sklepu i zobaczę tam.

Witam
Pewnie nie koniecznie to miał na myśli Kol SlawekR
Ustawienia fabryczne w przypadku sony są po prostu żałosne wystarczy wejść do sklepu i porównać EX5.. do czegokolwiek.
Gdyby takie ustawienia były szczytem jego możliwości to Sony sprzedałoby może z 1 sztukę i to dla jakiegoś koła niewidomych.
Ale tak już w Sony jest i pewno tak zostanie


Dokładnie tak. Mamy do czynienia z trudną matrycą. Posiada ona spore możliwości po dokonaniu bardzo dokładnej kalibracji, ale jest to okupione trudnością samych regulacji, głównie z racji na spore zależności i wpływ jednej nastawy na drugą, który jest znacznie większy niż w innych konstrukcjach.

Przykładowo, matryca posiada sweet spot, czyli punkt pracy, a dokładniej konkretną i jedną wartość mocy podświetlenia, dla której na ten przykład będzie ograniczony shift kolorów w którąkolwiek stronę. Przy tej określonej wartości podświetlenia ogranicza się też do minimum zjawisko dragging black, albo jak kto woli "czarnej dziury". Każda inna nastawa już może dawać poczucie odstępstwa od neutralności to w wielu zależnych od siebie aspektach.

Niby nic, prosta rzecz moc podświetlenia, nie powinna teoretycznie mieć wpływu na kolory, a wyłącznie na jasność. A tu okazuje się, że w specyficznych konstrukcjach LCD występują znacznie głębsze zależności pomiędzy nastawami. Odcienie zaczyna wcinać, zarówno po jasnej jak i po ciemnej stronie. Odwzorowanie ludzkiej skóry na tym cierpi.

A gdzie reszta nastaw? Balans bieli, wzmocnienie, offset i tak dla każdego koloru?

Znalezienie optimum metodami "na oko" to wymagałoby pewnie kilkudziesięciu godzin testów metodą prób i błędów, aby oszacować odpowiednie zależności i charakterystykę samej matrycy.

No ale przyznaję, że jest to trudna do przyjęcia do wiadomości kwestia przez przeciętnego "Kowalskiego". Najlepszą metodą w takim przypadku byłoby "zobaczyć znaczy uwierzyć". To znaczy postawić obok siebie dwa ekrany, jeden prosto z pudełka, albo nawet po nastawach "na oko" i drugi po pełnej sprzętowej i profesjonalnej kalibracji. Sądzę, że szczęki co poniektórym do ziemi by poopadały . No ale na taki luksus to raczej ciężko liczyć w warunkach sklepowych. Czasem na targach w celach demonstracyjnych, to i owszem, ale to wszystko.
Sławek, może dla uproszczenia szybciej będzie popatrzeć na kilka obrazków, w linku są kroki kalibracji dla entuzjastów, do kupienia za wodą i do wykonania samemu. Nie wierzę, że ktoś przebrnie przez cały tekst, chodzi mi o zasygnalizowanie jego komplikacji.

Temat rzeka.

http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457



Pozdr.


Mówiąc wszystkie LEDy miałem na myśli wszystkie telewizory SONY LED w MM. I pytałem czy ktoś z pracowników mógł celowo poustawiać je tak żeby dawały niebieski odcień, przez co zielony i czerwony wyglądały jak matowe.

Jeśli natomiast jest jak mówisz to przejdę się jeszcze do EUROAGD, Saturna czy innego sklepu i zobaczę tam.


Nie widzę raczej opcji celowego działania obsługi sklepu w taką dziwną stronę. Zauważ, że byłoby to zbyt ewidentne działanie.

Prędzej można takiej obsłudze sklepu zarzucić zaniechanie, to znaczy nie dążą, poprzez odpowiednie regulacje, do prezentacji sprzętu od jak najlepszej strony. Wynika to czasem z braku chęci, czasem z niewiedzy, ale tak to już jest.

Wyciąga się telewizor z pudełka, stawia na półkę, a reszta to "olać to", niech sobie tam gra jak chce. Byle tylko kurzu za dużo na nim nie było. Nie brzmi to miło, no ale tak to już jest w życiu.

Niestety, niektóre modele telewizorów mają to nieszczęście, że specyfika konstrukcji zastosowanych w nich matryc, wymaga poświęcenia im znacznie więcej uwagi, aby obraz wyglądał jak należy.

Jeśli już mogę Ci coś doradzić, to poszukaj w necie recenzji interesującego Cię modelu i to takiej gdzie wykonano przy okazji porządną kalibrację. Jeśli będziesz miał szczęście, to znajdziesz tam opis z kompletem nastaw pokalibracyjnych, w tzw. Expert mode, czyli bardzo dokładnej regulacji, także balansu bieli. Flatpanels wykonuje takie kalibracje na testowanych modelach i podaje odpowiednie wartości. Kilka innych portali również.

Nawet jeśli powtarzalność matryc w danym modelu nie jest idealna, to i tak wprowadzenie takich nastaw na losowym egzemplarzu danego modelu, będzie lata świetlne lepsze, od zwykłych nastaw "na oko".
Panowie nie neguję potrzeby kalibracji ale wytłumaczcie mi jedno ... dlaczego do diabła klient musi wprowadzać prawidłowe ustawienia parametrów? Dlaczego nie robią tego domyślnie na linii produkcyjnej!?
Cytując SlawkaR "z kompletem nastaw pokalibracyjnych, w tzw. Expert mode" .... dlaczego firma Sony tego nie zrobi??? Przecież działają na swoją niekorzyść!?

Rozumiem że rozrzut parametrów matryc może być duży ale niech chociaż ustawią je "na oko" prawidłowo.
Bo przecież "wszyscy wiedzą", że firmowe ustawienia są do D ("niebieskie zabarwienie").

Przyznaję, że dla mnie kompletny bezsens.


.......
Rozumiem że rozrzut parametrów matryc może być duży ale niech chociaż ustawią je "na oko" prawidłowo.
Bo przecież "wszyscy wiedzą", że firmowe ustawienia są do D ("niebieskie zabarwienie").

Przyznaję, że dla mnie kompletny bezsens.


Nie od dziś i nie od wczoraj wiadomo, że gdzie zaczyna się marketing tam kończy się logika . Może być też tak, że od prototypu na którym generuje się ustawienia fabryczne, do produktu finalnego jeszcze daleka droga. Druga, nie od dziś znana prawda jest taka, że producenci pakują do swoich sprzętów różne komponenty, jak wiatr zawieje i jaka dostawa akurat przyszła. W takich warunkach trudno o jednoznaczne i uniwersalne ustawienia, nawet w obrębie modelu.

Mam też pewne podejrzenia, ale zaznaczam że są to wyłącznie moje prywatne dywagacje, że uproszczenie, mające na celu cięcie kosztów produkcji, idzie jeszcze dalej. Oprogramowanie podstawowe tzw. core do danej płyty bazowej jest jedno i jest niezmienne i na tym samym sofcie podstawowym jedzie cała populacja modeli danego producenta. Różnice pojawiają się nieco później na etapie różnicowania modeli cenowo i jakościowo. Dochodzą tylko dodatkowe funkcje i fiuczersy.

W takim przypadku i nastawy fabryczne są zunifikowane mocno, co przy implementacji znacznie różniących się między sobą matryc, generuje takie kwiatki jak fatalny zafarb na tzw. nastawach fabrycznych. Ktoś powie, ale to da oszczędność śladową. Pewnie i tak, ale co się dziwić skoro producenci drukarek, przy cenie jednostkowej modelu na poziomie 500$ potrafią sępić się na kabel usb za 15 centów, co jest również powszechną praktyką.

Tym samym wracamy do tezy ze zdania pierwszego, dotyczącego logiki i marketingu

Tak już jest, a słuszność takich działań oceniają później sami konsumenci, głosując na dany produkt swoją kieszenią.
Witam
No to powinni dodać do naklejki jeszcze jeden znaczek, może coś w stylu: ma prawo zaświecić 10 razy lepiej po odpowiednim ustawieniu.
To akurat by się zgadzało tylko czy to jest reklama?
Pozdrawiam
No dobra, kupiłem jednak kdl-40ex700

Długo stałem w EUROAGD gdzie obok siebie były ex700 i ex500 i nie mogłem sie zdecydować. Pani w EURO nie potrafiła zrobić pauzy w filmie który leciał, ani pobawić sie ustawieniami więc pojechałem w końcu jeszcze raz do MM.
Tam razem z panem porównywaliśmy różne sceny z Avatara na pauzie i było kilka scenek gdzie wyraźnie kolory się zlewały w plamy na ex500 a było widać szczegóły na ex700.

Wczoraj w nocy - już w domu - obejrzałem meczyk i bawiłem się ustawieniami, a w końcu wypróbowałem jedno ustawienie kalibracji jakie znalazłęm w sieci.. Efekt był taki że obraz już nie był niebieskawy ale zółtawy. To utwierdziło mnie że jednak nie chodzi o podświetlenie ledowe tylko o ustawienia. Więc zacząłem się bawić dalej ustawieniami i było coraz gorzej

Skończyło sie na tym że przywróciłem ustawienia fabryczne, wybrałem tryb "Żywy" (zdefiniowany przez SONY), zmniejszyłem w nim trochę podświetlenie i wyłączyłem MotionFlow bo na programach SD wyglądał porażka i jestem zadowolony - sam chyba lepiej już nie ustawię.

Z ciekawostek
- jak ktoś by był ciekawy jak wyłączyć ten dżwięk na starcie telewizora to zadzwoniłem na infolinię i pan kazał wyłączyć mi Ustawienia->Dźwięk->Dźwięk przycisków
- jak próbowałem się połączyć do sieci (kablem) to po porawnej konfiguracji nie mógł się połączyć z Bravia Internet Video z błędem 1106. Pomogła aktualizacja softu

Teraz szukam jak dodać własne RSSy do videocastów tak jak na PSP. Zawsze to łatwiej oglądać na dużym TV

Tak na marginesie mecze na TVP HD i Astra HD Promo wyglądają bosko !!!
Jedna rada dla regulujących kolory na "oko", najlepszym to tego materiałem video jest czarno biały film, jakaś scena z dużą rozpiętością szczegółów (szarości) od bieli do czerni. Mimo iż i tak prawidłowe skalibrowanie TV bez odpowiedniego sprzętu jest niemożliwe, to na takiej scenie łatwo zauważyć wszelkie odstępstwa od neutralności i łatwiej je skorygować. Dla przykładu, jeśli jasne elementy mają czerwony nalot, to regulujemy Gain R, a dla niebieskiego nalotu w ciemnych partiach obrazu regulujemy Bias B. Jest to oczywiście metoda uproszczona i zgrubna, ale przynajmniej podąża się w określonym a nie w przypadkowym kierunku...

No dobra, kupiłem jednak kdl-40ex700

Długo stałem w EUROAGD gdzie obok siebie były ex700 i ex500 i nie mogłem sie zdecydować. Pani w EURO nie potrafiła zrobić pauzy w filmie który leciał, ani pobawić sie ustawieniami więc pojechałem w końcu jeszcze raz do MM.
Tam razem z panem porównywaliśmy różne sceny z Avatara na pauzie i było kilka scenek gdzie wyraźnie kolory się zlewały w plamy na ex500 a było widać szczegóły na ex700.

Wczoraj w nocy - już w domu - obejrzałem meczyk i bawiłem się ustawieniami, a w końcu wypróbowałem jedno ustawienie kalibracji jakie znalazłęm w sieci.. Efekt był taki że obraz już nie był niebieskawy ale zółtawy. To utwierdziło mnie że jednak nie chodzi o podświetlenie ledowe tylko o ustawienia. Więc zacząłem się bawić dalej ustawieniami i było coraz gorzej


No popatrz, EUREKA . Od razu mówiłem/pisałem.


Skończyło sie na tym że przywróciłem ustawienia fabryczne, wybrałem tryb "Żywy" (zdefiniowany przez SONY), zmniejszyłem w nim trochę podświetlenie i wyłączyłem MotionFlow bo na programach SD wyglądał porażka i jestem zadowolony - sam chyba lepiej już nie ustawię.

Hmm, przyjrzałem się tym ustawieniom z linka, wykresom i opisowi. Co prawda nie widziałem efektu na żywo, ale intuicja i doświadczenie mi coś podpowiadają.

Ustaw jeszcze raz wszystko jak w tamtym opisie. MotionFlow i Sharpness ustaw wedle własnego upodobania, one nie będą mieć wpływu na kolory i tak. W tych wszystkich nastawach dokonaj jednej prostej zmiany, Color Temp zmień z Warm 2 na inne. Nie wiem jak tam się inne nazywają, ale jak mniemam Warm 2 to skrajna nastawa jedna z pięciu, albo z trzech. Przestaw ją na środkową. Zresztą możesz poeksperymentować ze wszystkimi nastawami dostępnymi dla opcji "Color Temp". Reszty nie ruszaj.

Bardzo jestem ciekaw efektów.....

A tak przy okazji, przed kalibracją ten ekran to faktycznie "dyskoteka" i rozjechany na maksa, z tego co widzę po wykresach.

Proszę bardzo (na ile potrafię moim aparatem)

Mój "Żywy"


I reszta





A własnych RSSów nie da się niestety podłaczyć
Witam
Chyba mam coś źle, u mnie gostek miał loki.
Pozdrawiam
Hej,
Ja również chciałbym kupić TV kdl-40ex700 w najbliższych dniach dlatego tak śledzę ten temat.
Wasze opinie i foty są bardzo pomocne!

SeeR czy mógłbyś napisać czy ten TV wydaje jakieś dziwne "trzaski" z obudowy jakiś czas po włączeniu?
Czytałem różne opinie na jego temat i wiele było takich gdzie owe "trzaski" i inne dźwięki z obudowy były podane jako jego wielka wada.

Hej,
Ja również chciałbym kupić TV kdl-40ex700 w najbliższych dniach dlatego tak śledzę ten temat.
Wasze opinie i foty są bardzo pomocne!

SeeR czy mógłbyś napisać czy ten TV wydaje jakieś dziwne "trzaski" z obudowy jakiś czas po włączeniu?
Czytałem różne opinie na jego temat i wiele było takich gdzie owe "trzaski" i inne dźwięki z obudowy były podane jako jego wielka wada.


Z obudowy nie ma żadnych trzasków.
Też o tym gdzieś czytałem.
Domyślam się że ludziom chodzi o wyłączanie się telewizora z trybu stand-by do zupełnego wyłączenia.

Ten telewizor (i pewnie wszystkie nowsze SONY) żeby uruchomić się kiedy jest wyłączony zupełnie, potrzebuje ok 10-15s ale za to w tym trybie wyłączenia bierze 0,01W. Przy takim właczeniu słychać taki jakby trzask. Tak samo jest gdy TV wyłącza się zupełnie.
Żeby tego opóźnienia nie było SONY umożliwia włączenie TV w trybie stand-by wtedy bierze trochę więcej prądu, ale uruchamia się natychmiast. W ustawieniach można ustawić żeby TV nigdy nie wyłączał się ze stand-by (wtedy nigdy nie usłyszycie tego "trzasku") albo żeby nauczył się twojego używania telewizora i sam wyłączał kiedy już prawdopodobnie nie będziesz go używał i włączał wczesniej nim np. wstaniesz rano i sobie coś włączysz.
Od czasu jak mam włączony ten tryb z wykrywaniem mojego używania to on się chyba wyłącza i włącza w nocy jak śpię (albo nigdy) bo nie słyszę trzasków i włącza mi się zawsze szybko. Przez chyba 2 dni nie trafiał i się uruchamiał długo, ale teraz już jest ok.
Na początku zanim sobie ustawiłem jak trzeba to miał ustawione że ma się wyłączać po jakimś czasie i rzeczywiście był efekt taki że TV wyłączyłem a on po jakimś czasie nagle jakby "trzasnął" a po włączeniu startował długo.

Proszę bardzo (na ile potrafię moim aparatem)

"Neutralny" jest najbardziej zgodny z rzeczywistością na tych zdjęciach. Na Zimnym zaczyna się "błękitna" poświata:)

Z obudowy nie ma żadnych trzasków.
Też o tym gdzieś czytałem.
Domyślam się że ludziom chodzi o wyłączanie się telewizora z trybu stand-by do zupełnego wyłączenia.


No te opinie są bardzo zastanawiające. Wiadomo że wiele opinii należy "filtrować" niestety wiele osób skarży się na trzaski z obudowy trwające przez pewien czas nagrzewania się TV (ok. 1h-2h od włączenia).
Może to jakaś wada pierwszych wyprodukowanych serii? mnie w każdym bądź razie trochę to zniechęciło.

Dzięki za twoją odpowiedź, bo jeżeli u Ciebie nic takiego nie występuje tzn. że nie jest to jakiś standardowy przypadek.

Pozdrawiam
Witam
Tak się zastanawiam.
Co znaczy właściwa-niewłaściwa kalibracja?
Do każdego wejścia sygnału jest osobny zestaw ustawiań (sport film foto itd )
Dla przykładu u mnie mam wejścia TV ; TV cyfrowa po HDMI plus komponent przez ampli ; DVD po component przez ampli ; DLNA - no i dla jasności parę światłowodów.
Dla każdego z tych wejść jest 5-6 do 8 ustawień.
Trzeba by niezłego urlopu żeby wszystko ponastawiać, to raz
Druga sprawa jak oglądam mecz na N sport HD to po prostu lubię jak trawa jest zielona
Wiem jest źle, ale tak mi się podoba i walę naturalny odcień skóry białasa czarnucha czy nawet żółtka
Za to na pewno poszukam naturalnych kolorów w przypadku wejścia DLNA w ustawieniach dot zdjęć w przypadku chęci oglądania fotek bo już pod film z DLNA to raczej nie.
Cz nie jest najważniejsze żeby to mi się podobało i nieważne dobrze czy źle
Pozdrawiam

No te opinie są bardzo zastanawiające. Wiadomo że wiele opinii należy "filtrować" niestety wiele osób skarży się na trzaski z obudowy trwające przez pewien czas nagrzewania się TV (ok. 1h-2h od włączenia).
Może to jakaś wada pierwszych wyprodukowanych serii? mnie w każdym bądź razie trochę to zniechęciło.

Dzięki za twoją odpowiedź, bo jeżeli u Ciebie nic takiego nie występuje tzn. że nie jest to jakiś standardowy przypadek.

Pozdrawiam


Podobno (spotkałem się z taką opinią) problem dotyczył bodajże pierwszej stosunkowo niewielkiej partii telewizorów, potem już było ok. Ale zawsze można przedzwonić na infolinie i spróbować się dowiedzieć jak to naprawdę wyglądało.

antygłup oczywiście każde ustawienia mają się podobać Tobie jako użytkownikowi. Wolisz bardziej nasycone kolory to taki wariant sobie wybierasz i nikomu nic do tego...
Witam
Dzięki MarcoGrando
Jak sobie poczytałem podejście do sprawy to poważnie zacząłem zastanawiać się nad wizytą u dobrego specjalisty.
Natomiast nie ulega wątpliwości że sprawę zawsze lepiej załatwi Fachowiec z odpowiednimi narzędziami i doświadczeniem niż amator. Tak się tylko zastanawiam jak spaprzesz ustawienia w TV to nie oślepniesz od ręki, natomiast po co w dalszym ciągu grzebią w samochodach domorośli mechanicy? gratuluję odwagi i współczuję rodzinie, taki wkręt bo ten temat akurat przerabiam na codzień.
Pozdrawiam


Profesjonalna kalibracja jest u nas wciąż mało dostępna bo jeśli telewizor kosztuje dajmy na to 3000-4000zł to zapłacić za usługę w okolicach 1000zł to tak trochę sporo... Inna sprawa, że niewiele osób zajmuje się tego typu usługami. Odnośnie ustawień to nie przesadzajmy, jak ma się już trochę telewizor to do wszystkiego powoli się dojdzie i można spokojnie dostosować pod swoim kątem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • docucrime.xlx.pl