Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowoĹci rapidshare download.
27 lutego 2006 - Sharp ogłosił zwiększenie mocy produkcyjnych swojej jedynej fabryki paneli LCD o 20% począwszy od marca.
Koncern ogłosił, że zwiększy produkcję paneli matek w głównej fabryce znajdującej się w miejscowości Kameyama. Produkcja wzrośnie z poziomu 51 tys. paneli matek miesięcznie do poziomu 60 tys. p.m./m.
Z każdej „matki” wycina się kilka paneli LCD dokładna ilość zależy od przekątnej docelowych paneli.
Przyczyną zwiększenia mocy produkcyjnych jest obserwowany obecnie gwałtowny wzrost zapotrzebowania na panele LCD. W związku z dostosowywaniem się do rozwijającego się rynku Sharp dokona inwestycji szacowanych na 128 mln. dolarów.
Sharp szacuje, że globalne zapotrzebowanie na telewizory LCD wzrośnie w 2006 roku o 80% oznacza to, że wg. ekspertów Sharpa globalna sprzedaż paneli LCD wzrośnie z osiągniętego w 2005 roku poziomu 20 mln. sztuk do szacowanego w 2006 roku poziomu 36 mln. sztuk.
Sharp oprócz rozwijania mocy produkcyjnej istniejącego już zakładu rozpoczął budowę drugiej fabryki paneli matek.
Rozruch nowego zakładu planowany jest na październik 2006 jednakże pełną moc produkcyjną osiągnie dopiero w marcu 2007.
Począwszy od tej daty druga fabryka Sharpa będzie wstanie produkować 30 tys. paneli matek miesięcznie. Oznacza to, że obydwie fabryki razem będą wstanie wytworzyć 90 tys. paneli matek miesięcznie.
Przykładowo przy całkowitym wykorzystaniu mocy produkcyjnych pozwala to na wytworzenie 20 milionów sztuk 32” paneli LCD w ciągu roku.
Jak wyżej wspomniałem ilość wyprodukowanych paneli docelowych zmienia się w zależności o wielkości ich przekątnej.
To gigantyczne możliwości zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że dają je zaledwie dwie fabryki Sharpa a przecież na rynku znajdują się jeszcze inni wielcy producenci paneli LCD – np. LG.Philips, Samsung czy mniej znane tajwańskie koncerny.
Zapowiada to ostrą walkę o klienta między wielkimi graczami rynku LCD.
Dodam jeszcze, że jeżeli zestawimy moce produkcyjne Sharp-a z mocami głównego promotora plazm – Pioneer dopiero, co zwiększonymi do poziomu 800 tys. sztuk paneli docelowych rocznie otrzymamy odpowiedź na pytanie, która z technologii odegra decydujące znaczenie na rynku ekranów HDTV.