ďťż

ZAMIAST AMPLITUNERA Z HDMI 1.3 - CO KUPIĆ ?

Katalog wyszukanych fraz

Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowości rapidshare download.

Już niedługo pojawią sie pierwsze plejery ze wszystkimi dekoderami oraz analogowym wyjściem audio 7.1 (np. Sony) i nie będziemy dłużej skazani na posiadanie amplitunera z HDMI 1.3.

Jakie sa zalety i wady kupna amplitunera bez HDMI 1.3 ?
WADY
Często zablokowana mozliwość podłączenia odtwarzacza SACD (wiekszość ampli ma tylko jedno wejscie 7.1)
Czesto trzeba kupić rozgałęźnik HDMI.
Brak w wyposażeniu: Autokalibracji/Auto EQ (ale nie zawsze !)
No i inne jakze niezbedne: radio, Phono MM, 7 wejsc/wyjsc S, Ethernet-streaming, Ethernet/WLAN, iPod, Internetradio i MP3-format itd .

ZALETY
Brak w wyposażeniu: radia, Phono MM, 7 wejsc/wyjsc S, Ethernet-streaming, Ethernet/WLAN, iPod, Internetradio i MP3-format itd .
Można dobrać specjalnie coś dla siebie zarówno pod względem muzycznym jak i estetycznym.

Co można kupić w cenie mniejszej lub zblizonej do referencyjnych 1.3 Denona i Onkyo ?

Grupa 1. DLA OSZCZEDNYCH
Wszystkie starsze, używane amplitunery z wejsciem audio 7.1 (można też szukać przedwzmacniacz+końcówka mocy, ale to już drożej). Wybór jest spory. Wystarczy wpisac Denon, Marantz itp. Na angielskim ebay po wpisaniu Denon, pierwszy który się pokazał i sprzedany za 230£:
Denon AVC-A10SE 7.1 Channel Home Cinema AV Amp A1: 5 x 125W output; THX Surround EX, DTS-ES, DTS, Dolby Digital and Pro Logic decoding; THX 5.1 processing.

By krejac at 2008-02-28
Na pewno zagra lepiej niż nowe ampli z 1.3 w tej cenie ! A jest to seria Denon A1, wiec inne wzmacniacze teoretycznie powinny bac tansze.

GRUPA 2. Nowe ampli bez HDMI i z HDMI 1.1 i 1.2.
Często okazyjna wyprzedaż, można się targować, dobrze wyposażone, na gwarancji. Dla przykladu (wybralem z certyfikacja THX, bez niej bedzie taniej):
Yamaha RX-V1600, 7x120 W w cenie okolo 750 euro


By krejac at 2008-02-28

Cambridge Audio 640 R, 7 x 110 W za 900 euro

By krejac at 2008-02-28

PIONEER 1016 V, 7 x 150 W za 550 euro

By krejac at 2008-02-28

GRUPA 3. Drogo i bardzo drogo, ale coś dla audiofili i tych ktorym nie odpowiadają obecne ampli.
[/color]Tutaj jedna uwaga: nie wiadomo jaki tor audio bedzie w tych przyszlych plejerach (w szczegolnosci D/A) ale spodziewam sie, ze w budzetowych nie bedzie gorszy niz budzetowych ampli 1.3, a w lepszych plejerach moze zamontuja cos lepszego.
Drugi PROBLEM: zaoszczedzilismy na procesorze obrazu i nowych kodekach dzwieku, ale wydamy kupe kasy na zaawansowane przetworniki D/A w przedwzmacniaczu, ktore sa nam do niczego nie potrzebne skoro przetwarzamy sygnal na analogowy w odtwarzaczu BR. .[color="#FF0000"]
Kupujemy wiec stosunkowo drogi przedwzmacniacz (alternatywe dla Onkyo/Integra z dekoderami dzwieku HD). W „lekko nieprzyzwoitej” cenie znalazłem:

NUFORCE AVP 16 za 900 euro: prosty ale wyrafinowany. Krytykowany razem z koncowką mocy za „brzmienie dla robotów”, chwalony za niezwykłą analityczność i kontrolę basu. Raczej pod stereo i czasami dla 7.1

By krejac at 2008-02-29

Audiolab 8000 AV za 1500 euro

By krejac at 2008-02-28

ROTEL RSP 1068 za 1400 euro

By krejac at 2008-02-28

I mój faworyt NAD. Ma nawet Autokalibracje, 6 wejsc S-video , 4 wejscia HDMI 1.3 , upskaling, iPod , multirom, radio, Burr-Brown 24-bit 96 kHz A/D plus Burr-Brown 24-bit 192 kHz Stereo D/A-przetrworniki (x5), wyjscie 7.2, mikrofon do kalibracji i wiele innych. To wszystko za 1300 euro

By krejac at 2008-02-28

Do tego potrzebujemy końcówki mocy: OGROMNA ilość kombinacji:
Koncowki mocy starzeja sie wolno, mozna kupic uzywane 2- lub 3-kanalowe ( nawet 12-kanalowe). Najprościej (ale nie najtaniej) kupić od razu na 7 kanałów: np Audiolab (podobno brzmi gorzej odkąd jest robiony w Chinach). Kosztuje kolo 2000 euro

By krejac at 2008-02-28

Ale można też się pobawić: na fronty np. lampowy wzmacniacz za 1300 euro (tylko 2 x 36 W)

By krejac at 2008-02-28

A na pozostałe, mniej ważne kanały jakiś z wyjściem na 5 kanałów (niezliczona ilość). Można też bawić się w bi-amp i zespol wysokie/średniotonowe we frontach podłączyć pod lampy a basy pod jakiś wzmak w klasie D, reszte w kalse A. Strojenia dzwieku wystarczy nam do konca zycia . Nie będę ciągnął wątku bo to dla zacieklych audiofili.

Nie wymieniam końcówek mocy z regulacją głośności, bo nie dekodują Dolby 5.1 co dla mnie jest warunkiem niezbędnym (nie będzie pod co podłączyć tunerów SAT)

Jeśli macie jeszcze jakieś typy to dodajcie, chetnie z orientacyjną cena (musi byc wejscie 7.1 i dekoder DD 5.1)

PS. Mam nadzieje, ze nigdzie nie walnalem sie w obrazkach, cenach i wyposazeniu. Ceny sa bardzo orientacyjne. Moze jeszcze dodam jakies ciekawostki.


Witam,

jak ktoś ma ochotę to sprzedam w miarę tanio mój procesor/przedwzmacniacz/przetwornik DA: Tag McLaren AV32R w wersji rozszerzonej.

Poniżej skrótowe dane:- certyfikat THX (także w wersji 7.1)
- wbudowane dekodery DD 5.1, DD EX, DTS 5.1, DTS ES 6.1, MPEG, DTS Neo, ...
- wejście analogowe 5.1
- przetworniki DA audio AKM 24bit/192kHz (8 pojedynczych kości, każda obsługuje oddzielny kanał)
- audiofilski tor analogowy przedwzmacniacza (8 kanałów)
- wejścia cyfrowe coaxial i optical
- audiofilskie zasilanie
- wyjście na 7 końcówek mocy + 1 wyjście dla subwoofera
- mozliwość przekazywania analogowego sygnału audio przez tape out (np. do drugiej strefy) także z wejść cyfrowych, tzw. digital tape loop (funkcja bardzo unikalna której nie mają np. żadne najnowsze amplitunery i której mi bardzo brakuje) - dzięku tej funkcji mozna wysterować z wyjścia L+R zewnętrzny wzmacniacz (nie końcówkę) do obsługi kanałów przednich np. wzmak lampowy (ja tak uzywałem dla koncertów, które w takim połaczeniu brzmią miodzio)
- przekaźniki (triggery) do sterowania zewn. urządzeniami

Najnowsza wersja oprogramowania 3.80.
Wszystkie informacje znajdziecie w sieci.

Tutaj zdjęcia real foto:





















Klocek ten, w tej wersji wyposażenia, kosztował ok. 6.500 EUR. Ja sprzedam go duuuuuuużo taniej (niestety) .
I "niestety" gra on dużo lepiej od mojego dzisiejszego niby-topowego Onkyo 905 (mówie o jakości dźwięku).

Poniżej pełne dane techniczne:

technical specifications
5.1 analog input (pass-trough input)

decoding and processing formats AV32R ?7.1?
Mono
Direct (analog and PCM)
Direct + sub
Stereo downmix
Pro Logic
Pro Logic + Sub
Pro Logic II Movie incl. sub (option)
Pro Logic II Music incl. sub (option)
TAG McLaren Surround 5
TMS 5 + Sub
Dolby Digital
DTS Digital Surround
DTS Digital Surround Cinema
THX Cinema
DTS-ES 6.1 Matrix
DTS-ES 6.1 Discrete
DTS Neo:6
THX EX Surround EX
Matrix
TAG McLaren Surround 7
TMS 7 + Sub

digital signal processor Analog Devices 66 MHz 21065L SHARC 32-bit floating point DSP

digital input frequencies 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 96 kHz

digital input format Coaxial SPDIF
Optical EIAJ RC-5720

digital input connector Coaxial phono socket
Optical rectangular TOSLINK

digital input impedance Coaxial 75 Ohm ?1%

digital input level Coaxial greater than 200 mV pp
Optical -27 to -14.5 dBm

digital output format Coaxial SPDIF

digital output connector phono socket

digital output impedance 75 Ohm ?1%

digital output level 500 mV pp ?10% (75 Ohm load)

analog input connector phono socket

analog input impedance 10 kOhm ?1%

analog input level User-configurable between 0.1 V and 3.0 V rms

analog input frequency response (?0.5 dB) 2 Hz ? 20 kHz

analog input total harmonic distortion + noise less than 0.0035%

analog input channel separation greater than 95 dB at 1 kHz

analog input crosstalk rejection greater than 90 dB at 1 kHz

analog to digital converter (analog inputs) 20-bit / 96 kHz 64-times oversampling multi-bit delta sigma ADC

tape output connector phono socket

tape output impedance 100 Ohm

tape output gain 0 dB (i.e. the tape output level is the same as the analog input level)

analog output connector phono socket

analog output impedance 47 Ohm nominal

maximum analog output level greater than 3.5 V rms (9.0 V rms on subwoofer)

digital to analog converters 24-bit / 192 kHz 128-times oversampling multi-bit delta sigma DAC

analog output frequency response (?0.5 dB) 2 Hz ? 20 kHz

analog output signal to noise ratio greater than 104 dB (A-weighted)

analog output total harmonic distortion + noise (0 dB full scale) less than 0.002%

analog output channel balance less than ?0.5 dB at 1 kHz

analog output channel separation greater than 100 dB at 1 kHz

analog output volume control steps of ?0.5 dB

video bandwidth DC -4.2 MHz ? 0.25 dB

video input impedance 75 Ohm ?1%

video output impedance 75 Ohm ?1%

operating temperature range 10 ? 35° C

ac supply frequency 50 ? 60 Hz

ac supply voltage 220 ? 240 V
The voltage is marked on the rear of the unit

power consumption less than 30 W, less than 25 W in standby
The AV32R keeps the main circuit even in ?standby? powered up to allow maximum performance from the first minute

dimensions
(including feet, terminals and controls) 445 mm wide
75 mm high
338 mm deep

The rated and typical performance applies when the mains supply voltage is either 230 V AC for 220 ? 240 V units

Pozdro
crazy-j wszystko p[ięknie wszytko ładnie ale ja dodam od siebie parę "ale" :
- jak narazie nie ma playera BR z 7.1 po analogu, mają być ale jeszcze nie ma i czy będzie to tak naprawde nikt nie wie bo czasami urządzenia umierają zanim się narodzą
- sam amplituner czy pre + końcówka nie zagrają potrzeba dobrego źródła ( ja na razie nie ma nic "hajend" ) no i kolumny 7,1 na odpowiednim poziomie a to tez parę złoty
- stare to jest dobre wino i skrzypce , często kupują okazje jakiś amplituner, wzmak to nikt tak na prawdę nie wie co przyezył i jak długo pociagnie. Zawsze jest ryzyko że nasza okazja zdechnie za kilka dni a my bez gwarancji możemy tylko zapłakać ( nie raz, nie dwa mi sie zdażyło że okazyjny klocek wymagał poprawy, albo zdechł )
- zabawa w kocówki, preampy, kalibracje , różne połączenia ( lampa + tranzystor ) itd to problemy z regulacją głośności, rózną barwą dźwięku i wiele jeszcze takich. Na pewno po drodze w budowaniu takiego systemu spotkają nas "niespodzianki" które będa nas kosztowało jak nie pieniędzy ( w co watpię ) to sporo myślenia i kombinacji
- to jest zabawa dla miłośników kina / muzyki ( ja się za takiego uważam ) ale po kilku latach się poddałem Zabawa drogimi klockami jest ekstytująca do czasu Jak się nagle okazuje że masz dwa - trzy klocki za xxxxxx zł a tak naprawde sa niepotrzebne i zamiast znich można by jechac na fajne wczasy z żoną i dzieciakiem, czy zmienic auto itd to chęci na dalszą zabawę maleją.
- kupno ampa 1.3a jakiegoś topowego ( w porównaniu z zabawkami stereo to sa niewielkie pieniądze ) a mamy święty spokój. Mam 905 i jestem bardzo zadowolony. Robi wszystko i z dźwiękiem i z wizją i do kina jest pierwsza klasa.

To takie moje doświadczenia, fakt pisze to po kilku latach błądzenia i kombinowania i nie żałuje tych lat bo zabawa była super, ale jak ktoś nie ma na tyle silnej woli aby przez to brnąć to najlepiej kupic dobry amplituner i mieć wszystko w jednym

pozdr. dawmac
dawmac,

To brzmi bardzo rozsądnie.

Cena takiego np. Onkyo TX-SR605 plus odtwarzacz BD-P1400 to około 2700 zł. Łączymy to kabelkiem HDMI za (zaszalejmy!) 50 zł i mamy zestaw, którego cena jest niższa niż cena samego przyszłego odtwarzacza BR z 7.1 po analogu, a 99% osób nie odróżni brzmienia takiego zestawu od zestawu za cenę wyższą o rząd wielkości.




dawmac,

To brzmi bardzo rozsądnie.

Cena takiego np. Onkyo TX-SR605 plus odtwarzacz BD-P1400 to około 2700 zł. Łączymy to kabelkiem HDMI za (zaszalejmy!) 50 zł i mamy zestaw, którego cena jest niższa niż cena samego przyszłego odtwarzacza BR z 7.1 po analogu, a 99% osób nie odróżni brzmienia takiego zestawu od zestawu za cenę wyższą o rząd wielkości.

moze nie tyle ze nie odróżni ale zadowoli sie takim jak z 605 . ja kupiłem sobie 605 i gra ładnie oczywiscie napewno z 905 bedzie lepiej ale wolałem róznice utopic w proja i ekran no i oczywiscie reszte na wakację z rodziną ;/

moze nie tyle ze nie odróżni ale zadowoli sie takim jak z 605 . ja kupiłem sobie 605 i gra ładnie oczywiscie napewno z 905 bedzie lepiej ale wolałem róznice utopic w proja i ekran no i oczywiscie reszte na wakację z rodziną ;/

905 nie słuchałem. 605 owszem. 905 to większa moc, lepszy skaler obrazu i pewnie kupa innych bajerów. Ale czy (słuchając bez wykorzystania pełni mocy) usłyszy się różnicę w dźwięku? Może odpowie ktoś, kto miał okazję porównać.

... a 99% osób nie odróżni brzmienia takiego zestawu od zestawu za cenę wyższą o rząd wielkości.

Zgadza się, ale ten 1% to się nazywa ... audiofilizm i videofilizm.
I to własnie ten 1% robi różnicę.

I dlatego ten 1% ludzi (a moim zdaniem to jeszcze ze 100 razy mniej) zabijać się będzie i kupować zawsze lepsze, droższe i lepiej brzmiące klocki.

I dlatego ja twierdzę, że nawet Onkyo 905 gra gorzej od dzielonych klocków typu procesor + końcówki.

Pozdro


Zgadza się, ale ten 1% to się nazywa ... audiofilizm i videofilizm.
I to własnie ten 1% robi różnicę.

I dlatego ten 1% ludzi (a moim zdaniem to jeszcze ze 100 razy mniej) zabijać się będzie i kupować zawsze lepsze, droższe i lepiej brzmiące klocki.

I dlatego ja twierdzę, że nawet Onkyo 905 gra gorzej od dzielonych klocków typu procesor + końcówki.

Pozdro


tak, to jest prawda co piszesz i mój gamut D200 gra duuuużo lepiej niż onkyo 905 ale co z tego Do stereo to owszem, super ale nie ma skalera, nie podłącze do niego nic po za urządzeniami XLR itd itd. Dla mnie ten 1% jest wazny dlatego mam fajne stereo, ale muzyka to nie tylko wzmacniacz ale i preamp, źródło, kolumny, akustyka pomieszczenia itd. Aby uzyskac super efekt w kinie na poziomie "hajendowego" stereo to są olbrzymie kwoty. Miałem okazje posłuchać 605 w pokoju odsłuchowym przed zakupem 905 i różnice słychac w przypadku dużego poziomu głośności czy w połączeniu z bardziej wymagającymi kolumnami. Co wazne, 905 przydaje się w przypadku 7.1 bo jak wiadomo wydajność amplitunerów spada w takim połączeniu o połowe jak nie mniej i w przypadku 605 to niewiele nam "poweru" zostaje Jednak do codziennego kina 605 i wzwyż to jak najbardziej fajny sprzęt i wiele osób będzie zadowolona z dźwięku.
No i jedna jeszcze sprawa, każdy "zboczeniec muzyczny" wie że amplituner do stereo nie nadaje się i nie ma co się czarować starymi amplitunermi, lepiej zagra wzmak stereo.

pozdr. dawmac
Chcialem pokazac, ze za mniejsze lub takie same pieniadze mozna postarac sie o lepsze wzmacniacze niz Onkyo, tylko bez HDMI. Na tych co nie kupili jeszcze plejera BD (bo czekali jak ja na kombo) czekaja plejery z audio 7.1 i uwazam ze warto sprawe przemyslec.

Ja nie moge zaakceptowac 3 spraw i jescze sie nie poddaje
1. Drażnią mnie te "wszystkomające amplitunery". Naprawdę nie potrzebuje iPoda, MP3, wiecej niz 10 wejsc wideo i kilkanaście wejsc audio. Nie wierzę, że takie upchanie w środku kilkudziesieciu roznych wejsc i wyjsc nie wplywa na jakosc obrazu i dzwieku. Chcą mi zaimponowac szescioma wejsciami S-video, czy sadza ze kopiuje tasmy VHS ?
Oto przyklad:


By krejac

2. Nie lubie placic 2 razy za to samo. Skoro mam procesor obrazu, tor audio i dekodery w odtwarzaczu to nie chce ich kupowac jeszcze raz we wzmacniaczu. Jesli kupuje wypasiony wzmacniacz to do niego chce tylko transport i koncowke HDMI. Ale nie mam wyboru, np. flagowy Sony BDP-S2000ES za 1300 $ ma wszystkie dekodery na pokladzie i wyjscie audio 5.1 . I tak musze wszystko poslac przez HDMI do wzmacniacza tez z dekoderami. Klient placi


By krejac

3. Z calym szacunkiem dla posiadaczy tanszych Onkyo, ale one nie sa w stanie wysterowac wiekszych kolumn, jak rowniez zagrac dobrze w stereo. Upskalowanie DVD tez mnie tak bardzo nie pociaga (nie widze az takiej roznicy w upskalowaniu miedzu Samsungiem, PS3 i Onkyo, stawiam na HD) Nie chce kupowac dwoch zestawow audio.

Oglaszam: szukam markowego przedwzmacniacza bez dekoderów, z wejściem 7.1 im prostszy tym lepszy. Wierzę, że podlącze do niego koncówki mocy i jeden komplet kolumn i otrzymam zadowolający (wiem że nie najlepszy) dzwięk CD i wyśmienity 7.1. Pewnie takiego nie znajdę, ale jak ktoś taki zobaczy to niech da znać.
pozdr.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • docucrime.xlx.pl